Hoi @Ybajohoeve
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Hierbij een bericht die ik heb gevonden op deze community en deze heeft iemand anders geholpen.
Dit schreef Steven, hij is werkzaam bij Vodafone: Ik vertel je graag meer over de melding: noodoproepen alleen in gebieden met mobiele dekking.
Je krijgt deze melding omdat je Bellen over WiFi/4G hebt aan staan. Vodafone is verplicht om je op de hoogte te stellen van het feit dat je geen noodoproepen kunt plaatsen als je Bellen via WiFi gebruikt. Enkel de gebruiker van het toestel kan deze melding uitschakelen.
Melding uitschakelen
Androidgebruikers kunnen zelf de melding uitschakelen zonder Bellen via WiFi uit te zetten.
- Hiervoor ga je naar het zoekscherm van je telefoon.
- Veeg vanaf het beginscherm van onder naar boven.
- Vervolgens typ je in het zoekveld “IMS service” en klik je op het resultaat. Dan opent er een pop-up.
- Klik op Meldingen. Hierdoor opent er een nieuw scherm.
- Klik dan op imsicon_channel_0. Deze zal greyed out zijn, maar je kunt er gewoon op klikken.
- Hier zet je de Melding op Stil. De optie om bij het Vergrendelscherm de inhoud te verbergen zet je aan. En tot slot zet je de optie Niet storen uit.
Gebruik je een iPhone? Dan wordt deze melding niet actief gepusht. Mocht je toch op een of andere manier hinder ervan ondervinden? Dan dien je de volledige functie Bellen via WiFi in je telefoon uit te schakelen. Ga hiervoor naar de Instellingen -> Mobiel netwerk -> Bellen via WiFi.
Lukt dit niet? Dan helpen we je graag! Vul hiervoor de gegevens op je profiel helemaal in en stuur ons daarna een bericht.
Lees meer over Bellen over WiFi in dit topic.