Goos06

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Roamingkosten Europa?

Kan iemand mij even bijpraten, want ik snap het niet meer. Hoe zit het nu met het afschaffen van de roamingkosten in Europa? Heb ik met mijn bijna 1 jaar oude Red-abo vanaf 15 juni nu wel of geen roamingkosten meer in Europa? Of geldt het alleen voor nieuwe abo's? Of geldt het al vanaf 1 juni bij Vodafone zoals ik ergens las? #help
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
13 Reacties 13
hrj

Gedreven Meedenker
  • 71Posts
  • 6Oplossingen
  • 16Likes
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Goos06, biedt het antwoord van 'hrj' voldoende duidelijkheid?
Charles2

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vodafone suggereert dat je gratis kan bellen en data gebruiken binnen de EU zolang je binnen je bundel blijft en buiten de bundel kost het een vriendelijke €0.25 per minuut. Helaas is dat valse voorlichting: als je bijv. belt vanuit Nederland naar Duitsland betaal je gewoon de volle mep. In mijn geval €5,38 (zonder BTW) voor een gesprek van 9 minuten en 9 seconden gevoerd op 2 juni 2017.
Volgens de Klantenservice is dit correct maar deze berekening is op geen enkele manier duidelijk als je de nieuwe Vodafone tarieven (geldig vanaf 1 juni 2017) doorleest. Het maximale bedrag wat ik kan vinden is €0.25 per minuut.
Wees ook voorzichtig met data gebruik. Vodafone geeft regelmatig uitzonderlijk hoge tarieven aan voor "uitzonderingen" maar geeft niet aan wat dat precies zijn en wanneer die van pas komen. Kan je € 7,50 per MB aan data gaan kosten!!
Toch maar een andere provider gaan zoeken???


Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Charles2 er is een verschil tussen roaming (gebruik in het buitenland) of bellen vanuit Nederland naar een EU nummer. Vanaf 01-06 kun je in de EU-landen je standaard bundel gebruiken om te bellen of te internetten. Voor de tarieven vanuit Nederland is niets veranderd. Hiervoor geldt nog steeds het tarief wat bij jouw abonnement hoort.
Charles2

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel misleidend en ik denk dat Vodafone spijt gaat krijgen van deze truukjes om het het verlies van de nieuwe EU bepalingen te compenseren. Zoals gezegd had ik al een print out van de bij mij behorende abonnementen afgedrukt (Smart M en Red) en kan echt nergens een hoger bedrag vinden dan €0,25 / minuut bellen vanuit Nederland naar een EU land. Dat zou dan afgerond naar boven maximaal € 2,50 zijn voor 9 minuten en 9 seconden bellen en geen €5,38.
De nieuwe tarieven zijn zo wie zo voor mij zeer nadelig als regelmatige reiziger naar verre oorden sinds het voordelige €2 tarief voor 20 minuten bellen vanuit bijv. Nieuw Zeeland niet meer geldt.

Waar kan ik informatie vinden over de "uitzonderingen" die vermeldt staan in de nieuwe tarieven? Wordt pijnlijk als je onwetend voor €7,50 per MB aan het roamen bent.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Wat bedoel je precies met "uitzonderingen" Charles2 ?
Bekijk alle informatie over de tarieven in het buitenland én de beschikbare voordeelbundels voor zowel binnen als buiten EU: http://voda.fo/ne/v7mlh.
Charles2

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Uitzonderingen" : lijkt mij duidelijk als je de moeite neemt eens de nieuwe tarieven door te lezen. De bedragen vermeld voor uitzonderingen zijn dermate hoog en afwijkend dat je graag wilt weten wanneer die toegepast worden. En dat wordt nu juist niet vermeld in de tarieven. Opzet of Toeval?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Charles2, wat ons betreft zijn de tarieven duidelijk vermeldt in het tarievenoverzicht. Desondanks bedankt voor je feedback.
Charles2

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan,

Het is altijd een goed idee om eerst te lezen waar het precies om gaat voordat je je ergens meer bemoeit. De tarieven zijn misschien well duidelijk voor iemand die voor Vodafone werkt maar zeer verwarrend voor een klant. Bellen vanuit Nederland naar een ander EU land kost geld terwijl een gesprek uit bijv. Engeland naar Duitsland gratis is zolang het binnen de bundel valt. Kan ik niet bepaald logisch vinden dus bellen naar buitenland vanuit Nederland doen we vanaf nu anders.....

Mijn vraag gaat vooral om de berekening van de tarieven. Voor een gesprek van Nederland naar Duitsland op 2 juni van 9 minuten wordt meer dan het dubbele gerekend dan het tarief van €0,25 per minuut. Om precies te zijn €6,51 voor een gesprek van 9 minuten en 9 seconden. Dat zal dan inclusief BTW zijn, zonder BTW wordt een bedrag van €5,38 vermeld.

Rekenen is bij de jeugd kennelijk een zwak punt want 9 x €0,25 is echt geen €5,38 zelfs niet als je het naar boven afrond.

Graag verneem ik van je waar ik mij dan in vergist zou hebben.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Serkan,

Het is altijd een goed idee om eerst te lezen waar het precies om gaat voordat je je ergens meer bemoeit. De tarieven zijn misschien well duidelijk voor iemand die voor Vodafone werkt maar zeer verwarrend voor een klant. Bellen vanuit Nederland naar een ander EU land kost geld terwijl een gesprek uit bijv. Engeland naar Duitsland gratis is zolang het binnen de bundel valt. Kan ik niet bepaald logisch vinden dus bellen naar buitenland vanuit Nederland doen we vanaf nu anders.....

Mijn vraag gaat vooral om de berekening van de tarieven. Voor een gesprek van Nederland naar Duitsland op 2 juni van 9 minuten wordt meer dan het dubbele gerekend dan het tarief van €0,25 per minuut. Om precies te zijn €6,51 voor een gesprek van 9 minuten en 9 seconden. Dat zal dan inclusief BTW zijn, zonder BTW wordt een bedrag van €5,38 vermeld.

Rekenen is bij de jeugd kennelijk een zwak punt want 9 x €0,25 is echt geen €5,38 zelfs niet als je het naar boven afrond.

Graag verneem ik van je waar ik mij dan in vergist zou hebben.

Hi Charles2,

Ik voel me in ieder geval een stuk jeugdiger naar aanleiding van je feedback 🙂

Er zit een verschil tussen de tarieven 'bellen in Nederland' en 'bellen in het buitenland'. Hier doelde ik op in mijn vorige reactie, want wat ons betreft is dit duidelijk gecommuniceerd en staat dit duidelijk in het tarievenoverzicht.

Wat betreft je vraag over de tarieven:

Je doelt op de tarieven 'vanaf 1 juni 2017' maar als ik je berekening zie dan lijkt het erop dat je een abonnement hebt van vóór 1 juni 2017. Daar geldt een tarief voor van € 0,71 per minuut incl. btw. Dit tarief komt ook overeen met jouw berekening. Klopt het dat je een abonnement hebt met een ingangsdatum van vóór 1 juni 2017?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer, het topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic