hm1996

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Roaming doet het niet. Probleem simkaart?

Hallo allemaal.
Ik heb nu net een nieuwe smartphone en ik loop hierbij tegen hetzelfde probleem aan als bij mijn vorige telefoon, namelijk dat het niet mogelijk is om te roamen. Ik kan het wel aanzetten, maar er komt geen data binnen. Dit heb ik geprobeerd met zowel 2g, 3g als 4g. Ik gebruik een Vodafone simkaart zonder abonnement. Weet iemand wat hier het geval is? Het zou niet aan de toestellen moeten liggen.

Ik hoop op snelle reacties,
Hugo
9 Reacties 9
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @hm1996 ,

Huh begrijp je volgende zin even niet: Ik gebruik een Vodafone simkaart zonder abonnement. Bedoel je dat je en Prepaid simkaart hebt of en simkaart wat niets kan doen en in het toestel voor de lol zit
hm1996
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo samsungexpert,

Ik heb inderdaad een prepaid simkaart. Deze is ongeveer twee jaar oud, al denk ik niet dat dat laatste veel uitmaakt.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @hm1996 ,

Als je al twee jaar niks erop zet dus geen tegoed erop zet werkt deze niet. Al niet meer na en paar maanden in principe
Of zet je er gewoon er tegoed op wanneer dit op is?
hm1996
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee dit is het probleem niet. Ik heb er altijd wel tegoed op staan, maar dit kan op de een of andere manier niet gebruikt worden om te dataroamen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @hm1996 ,

Je wilt dus van roaming gebruik maken? Wat ik altijd even doe is bij de instellingen te kijken van het toestel en roaming aan te vinken.
Je ziet hier meer over als je naar: Instellingen > Mobiele netwerken gaat.
hm1996
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook dat snap ik. Ik weet hoe je roaming aanklikt en dat je natuurlijk tegoed nodig hebt. Ook weet ik dat je bereik moet hebben. Het probleem is alleen dat er wanneer ik roaming aan heb staan, er geen data doorkomt. Heb je enig idee hoe dat kan?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Probeer eens een ander buitenlands netwerk? Klinkt als een lokale storing namelijk, ook weleens meegemaakt. Ander netwerk deed het wel gelijk.

Er was vorige week een storing tussen Vodafone NL en Vodafone DE. Andere netwerken deden het wel.
hm1996
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reacties, maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden helaas.

Ik zal het nog eens samenvatten. Ik heb Vodafone nl ingesteld als mobiele provider. ik gebruik prepaid+ en er staat nog ruim tegoed op mijn simkaart. Wanneer ik roaming en gegevenstoegang aanvink komt er geen pictogram in de notificatiebalk en heb ik ook geen internet. Dit was ook al zo op mijn vorige telefoon, waar ik dezelfde simkaart gebruikte. Beide telefoons ondersteunen 3g of 4g. Ik kan wel gewoon sms'en en bellen. Ook heb ik laatst nog 100 MB internet ontvangen bij een opwaardering, maar deze kan ik dus ook niet gebruiken. Ik kan nergens op internet een soortgelijk probleem vinden.

Hopelijk weet iemand hoe dit komt.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ah ik zie waar het mis gaat met de adviezen. Je hebt het over roaming, dat betekent 'op een ander netwerk' en dat kan eigenlijk alleen in het buitenland. Vandaar dat men adviseert om roaming aan te zetten.

Maar als ik je verhaal zo lees bedoel je dat je internet in het algemeen niet werkt. Heb je misschien een blokkade? SMS: internet gebruik aan naar 4000
Werkt het nu wel weer?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic