Gewoon_Moon

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Roaming aan, internet uit voor navigatie app en toch datagebruik.

Goedemiddag allemaal,

Ik heb deze vraag al meerdere keren gesteld, app, chat, telefoon maar niemand kan mij een antwoord geven, hopelijk heeft hier iemand een idee! 

Ik heb een iPhone, mobiele data staat aan, roaming staat aan, toestemming data voor navigatie app staat uit (schuifje is wit). Ververs op de achtergrond uit, wifi assistentie uit, etc etc
In Nederland geen probleem geen data verbruik onder de navigatie app. 
Zodra ik de grens overga (Duitsland) is er dataverbruik zichtbaar onder de navigatie app terwijl deze dus geen toestemming heeft (schuifje is wit) tot mobiel internet.

Rara, hopelijk heeft iemand hier een verklaring voor.

Alvast bedankt voor de reacties en het meedenken.

mvg Moon

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 12306Posts
  • 3563Oplossingen
  • 3204Likes

Nog altijd geen antwoord van een Vodafone medewerker?! Waarschijnlijk stel je een heel ingewikkelde vraag 🙂 - Wie zegt dat hij alleen voor deze navigatie app internet heeft gebruikt? Zijn er geen andere app's op je toestel die op dat moment data heeft gebruikt? Als de telefoon geen toestemming heeft dan zal deze het ook niet gebruiken, ik verwacht dat er toch iets anders is. Wat je zou kunnen doen is de telefoon een keer helemaal uitzetten en dan weer aan. Wie weet zat er een storing in en deed die het daarom wel? Ik denk toch dat er iets anders op de achtergrond mee heeft gedraaid waardoor die internet heeft gebruikt. Data die je ziet bij je navigatie app kan ook nog van de uren ervoor zijn, voor je deze uit hebt gezet. 

Gewoon_Moon
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Energieboy,

Bedankt voor je reactie! Ik ben van het ‘soort’ dat dingen graag wil begrijpen dus waarschijnlijk komen daar de moeilijke vragen vandaan 😂😇

Ik heb een paar apps die data ‘mogen’ gebruiken, daar staat vreemd genoeg niks onder in het buitenland 🤔

De navigatie app heeft nooit toestemming tot mobiele data gehad, deze werkt prima zonder.

Daarom is het zo raar dat alleen bij het aanzetten van roaming er data verbruik zichtbaar wordt onder de app die dus geen toestemming heeft.

Hetzelfde bij de gmail app, ook deze heeft nog nooit toestemming gehad voor mobiele data en met roaming aan pakt hij toch data, in ieder geval alleen in het buitenland.

Ik heb de apps al helemaal nagekeken en ook in app geen toestemming gegeven voor mobiel data gebruik.

Blijkbaar pakt een iPhone toch data voor deze apps als roaming aan staat in ieder geval alleen in het buitenland.
Zelfde als thuis op de wifi is er toch iedere dag een paar MB aan data verbruik.

Nogmaals dank en misschien moet ik niet alles willen snappen 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic