Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

‘Roam Like at Home’ - Veel gestelde vragen

Wat houdt Roam Like at Home in?
Je bundels voor bellen sms'en en data zijn sinds 1 juni geldig in de EU. Het Nederlandse tarief is nu dan ook het tarief voor in de EU. Je bent dus op de Spaanse stranden net zo mobiel als thuis in Nederland.

Voor wie geldt de roaming regulering?
De roaming regulering geldt voor al onze klanten. Er is echter een verschil tussen abonnementen en prepaid wat betreft de landen die onder Roam Like at Home vallen. Zie hieronder.

In welke landen geldt de roaming regulering?*


*De volgende landen zijn niet inbegrepen voor prepaid-gebruikers, wel zijn de tarieven hiervoor verlaagd: Turkije, Albanië, Monaco, Andorra, Faeröer, San Marino, Man (Isle of Man), Jersey, Guernsey. Klik hier voor meer informatie.

Moet ik iets activeren hiervoor?
Om gebruik te maken van de roaming regulering hoef je niets te doen. Dit is automatisch ingesteld. Wel dien je 'data roaming' aan te zetten op je toestel indien je in het buitenland gebruik wilt maken van het internet. Klik hiervoor in je toestel op de app 'Instellingen', daarna op 'Verbindingen' en uiteindelijk op 'Mobiele netwerken'. De specifieke instellingen voor jouw toestel kun je hier vinden.

Welk netwerk moet ik selecteren hiervoor?
Om je ook in het buitenland een zo goed mogelijk netwerk te bieden, kun je het beste je netwerkinstellingen op automatisch zetten. Klik hier voor de specifieke instellingen van jouw toestel.

Is de 3 maanden onbeperkt data ook in de EU geldig?
Ja, met een max. van 10 GB per maand. Daarna maak je gebruik van je reguliere databundel.

Ik heb dubbele data, kan ik deze ook in de EU gebruiken?
Ja, uitgezonderd een aantal nieuwe Red abonnementen (vanaf 10 juli 2017). Zie voor meer informatie deze pagina.

Kan ik door de nieuwe roaming regulering ook bellen en sms'en vanuit Nederland naar het buitenland?
Bellen vanuit Nederland valt niet onder de regulering. Hiervoor gelden de reguliere tarieven van je abonnement. In het tarievenoverzicht vind je de precieze tarieven voor jou abonnement.

Alles-in-1 op Reis
De Alles-in-1 op Reis BloX en de Alles-in-1 op Reis XL BloX kun je sinds 1 juni 2017 niet meer aansluiten. Voor de landen Japan, Nieuw-Zeeland en Australië blijven deze BloX nog wel geldig na 1 juni.
De Alles-in-1 Wereld (XL) BloX vervangt de Alles-in-1 op Reis BloX. Deze BloX is geschikt voor gebruik buiten de EU-landen. Let op: hierop zijn een aantal uitzonderingen van toepassing.

Internet Op Reis Wereld
De Internet Op Reis Wereld BloX kan niet meer aangesloten worden per 1 juni 2017 omdat we de nieuwe Alles-in-1 Wereld (XL) BloX aanbieden.
De Internet Op Reis Wereld BloX blijft aan staan totdat:

  • Je deze zelf uitzet
  • Je de nieuwe Alles-in-1 (XL) Wereld BloX activeert
Wil je alsnog de Internet Op Reis Wereld BloX? Dan kun je die aansluiten via sms of de klantenservice.
Let op: de Alles-in-1 Wereld BloX en Internet Op Reis Wereld BloX kunnen nooit tegelijk aan staan

BloX Beperkt Internet
De BloX Beperkt Internet werkt alleen in Nederland en niet in de EU. Als je je bundel hebt verbruikt en beperkt internet aan hebt staan, dan gebruik je buiten je bundel data. Om dit te voorkomen kun je een extra EU BloX aansluiten.

Geen zorgen over hoge kosten
Je geeft je vakantiebudget toch liever uit aan leuke dingen dan aan een hoge telefoonrekening? Daarom staat het limiet voor datagebruik in het buitenland standaard op € 60,50. Zo voorkom je onverwachts hoge kosten.
Als je voor € 60,50 aan data hebt verbruikt in het buitenland, dan kun je niet meer verder internetten. Je kunt deze grens wel zelf aanpassen via de My Vodafone app.

Internet werkt niet!
Controleer of data-roaming is ingeschakeld en of je de juiste APN-instellingen hebt ingesteld. De standaard APN is live.vodafone.com. Er ook (zakelijke) abonnementen die een andere APN gebruiken zoals office.vodafone.nl. De specifieke instellingen voor jouw toestel kun je hier vinden. Indien dat niet helpt kun je het beste onze Network Check raadplegen of contact met onze klantenservice opnemen.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic