ErikJanvdBerg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Restitutie claimen

Begin oktober heb ik telefonisch contact gehad met Vodafone. Ik wilde mijn Red Unlimited abonnement laten omzetten naar Red Together Extra op het abonnement van mijn vrouw. De instructies waren mijns inziens duidelijk en ik had de indruk dat de medewerker mijn verzoek begreep. Hij beloofde mij het direct in orde te maken. Echter, heeft hij alleen mijn nummer overgezet, en het Red Unlimited abonnement niet veranderd in Red Together Extra. Bij het zien van de factuur van November kwam ik erachter dat mijn Red Unlimited abonnement niet was stopgezet. Ik heb het weliswaar nu laten corrigeren, maar heb nu anderhalve maand te veel betaald door, vind ik, nalatigheid van Vodafone. De wijziging is ingegaan op 9 oktober, en ik wil dus dat Vodafone dit met terugwerkende kracht rechtzet. Wellicht is het telefonisch onderhoud opgenomen en kan worden teruggeluisterd wat er precies is toegezegd.

Als trouwe, jarenlange klant reken ik de coulance van Vodafone. Met vriendelijke groet, Erik-Jan van den Berg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @ErikJanvdBerg, welkom hier!

Wat jammer om te lezen dat de aanpassing in eerste instantie niet goed is verwerkt. Gelukkig heb je snel aan de spreekwoordelijke bel getrokken en is de aanpassing inmiddels wel goed verwerkt. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag een vorm van restitutie wenst, want je hebt met Red Unlimited natuurlijk hogere kosten gehad dan wanneer dit tijdig was aangepast naar Red Together Extra. 

Ik heb je factuur er even bij gepakt. 

Wanneer we de laatste bedragen allemaal bij elkaar optellen en de kortingen verminderen, dan heb je voor dit abonnement € 55,24 betaald voor de periode 9 oktober t/m 30 november (bijna 2 maanden). 
 

Voor Red Together Extra betaal je per maand: 

Dit bedag minus de kortingen komt uit op € 15,66 p/m. 

Zoals hierboven aangegeven is Red Unlimited berekend over een periode van bijna 2 maanden (9 oktober t/m 30 november) en zal je voor deze periode voor Red Together Extra ongeveer uitkomen op zo'n € 26,10. 

Het verschil is dan iets minder dan € 30. Voor het gemak heb ik de vergoeding naar boven afgerond en het bedrag van € 30 vergoed. Dit wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. De creditfactuur zie je terug in My Vodafone.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3036Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @ErikJanvdBerg, welkom hier!

Wat jammer om te lezen dat de aanpassing in eerste instantie niet goed is verwerkt. Gelukkig heb je snel aan de spreekwoordelijke bel getrokken en is de aanpassing inmiddels wel goed verwerkt. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag een vorm van restitutie wenst, want je hebt met Red Unlimited natuurlijk hogere kosten gehad dan wanneer dit tijdig was aangepast naar Red Together Extra. 

Ik heb je factuur er even bij gepakt. 

Wanneer we de laatste bedragen allemaal bij elkaar optellen en de kortingen verminderen, dan heb je voor dit abonnement € 55,24 betaald voor de periode 9 oktober t/m 30 november (bijna 2 maanden). 
 

Voor Red Together Extra betaal je per maand: 

Dit bedag minus de kortingen komt uit op € 15,66 p/m. 

Zoals hierboven aangegeven is Red Unlimited berekend over een periode van bijna 2 maanden (9 oktober t/m 30 november) en zal je voor deze periode voor Red Together Extra ongeveer uitkomen op zo'n € 26,10. 

Het verschil is dan iets minder dan € 30. Voor het gemak heb ik de vergoeding naar boven afgerond en het bedrag van € 30 vergoed. Dit wordt verrekend met de eerstvolgende factuur. De creditfactuur zie je terug in My Vodafone.

ErikJanvdBerg
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super bedankt Cecilia! Fijn dat je zo begripvol en snel reageerde. En fijn dat het zo kan worden opgelost.

Erik-Jan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic