nlfva1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Resterend beltegoed

Hallo,
 
Als ik op mijn rekening naar het resterende beltegoed van de vorige maand kijk, dan heb ik het gevoel dat dit niet klopt.
 
Ik ben vorige maand (1nov) begonnen met een beltegoed van €40,76 (contract bundel van €27,50+€13,26 resterend tegoed) = 296 minuten. Ik heb vervolgens 72 minuten gebeld (steeds afgerond op hele minuten) in November.  Ik gebruik dan alles van mijn resterende beltegoed, maar zou verwachten dat ik deze maand (1 dec) nog 200 minuten = €27,50 beltegoed van vorige maan over zou hebben. Dit is echter maar €17,60.
 
Weet iemand hoe dit precies berekend wordt ?
 
2 Reacties 2
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Welkom op het forum.
 
Eerst wordt het beltegoed van de huidige periode opgebruikt, daarna pas een eventueel saldo uit de vorige periode.
 
Stel dat je dus een abo van 200 minuten hebt, en je hebt 100 minuten over. Je start de nieuwe maand dan met 300 minuten. Als je in die maand vervolgens 250 minuten zou gebruiken, worden daarvoor eerst je 200 bundelminuten gebruikt en dan nog 50 minuten uit het saldo dat je had. 
 
Het staat trouwens ook gewoon bij Vraag en Antwoord op de Vodafone site:
 
Hoe lang is het tegoed van mijn abonnement geldig?
 
Heb je een Bellen, Bel+Sms, Bel+Sms+Web, Bel+Sms+Web Smart, iPhone Messaging of iPhone Smart abonnement? 
Dan is het tegoed van je abonnement maximaal twee maanden geldig. Het tegoed dat je in de ene maand niet gebruikt hebt, neem je mee naar de volgende maand en wordt opgeteld bij het tegoed van die maand.
Je gebruikt eerst het nieuwe tegoed van de huidige maand. Als dat op is, verbruik je het tegoed dat je over had van de vorige maand. 
Hoeveel tegoed je meegenomen hebt naar de volgende maand, zie je op pagina 2 van je rekening als je 1 aansluiting hebt. Heb je meer aansluitingen, kijk dan onderaan de samenvatting per mobiel nummer.
nlfva1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al jaren een contract bij Vodafone en in het verleden gerbuikte je eerst de belminuten van je oude maand en ging je daarna verder met je nieuwe maand. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben, maar het lijkt er meer op dat Vodafone er alles aan doet om je over je beltegoed heen te laten gaan, zodat je de hoofdprijs kan betalen. Eerst al naar betalen per minuut in plaats van per seconde en nu dit weer. 
 
Je beltegoed is wel twee maanden geldig, maar je hebt er dus maar 1 keer wat aan, want als je van de 300 belminuten 250 minuten hebt verbeld, dan heb je de volgende 0 belminuten resterend, terwijl je vroeger dan nog 50 minuten mee nam naar de volgende maand.
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic