Marcore

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Reserve SIM-kaart?

Beste,

 

Ik ga binnenkort voor een aantal maanden naar het buitenland en om het diefstal/kwijtraak-risico af te dekken van mijn telefoon leek het me handig om een reserve simkaart te bestellen die ik, mocht de oude gestolen en geblokkeerd zijn, in een reservetoestel kan stoppen zodat ik bereikbaar blijf.

 

Kunt u mij adviseren wat voor mij de beste optie is? Het is me niet helemaal duidelijk of ik hiervoor ook een eSim kan gebruiken of juist beter een duo-sim.

 

Ik hoor graag even van iemand.

 

Bedankt,

 

I.M. van Soest

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12034Posts
  • 3513Oplossingen
  • 3134Likes

Hoi @Marcore 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een reserve SIMkaart bestaat niet bij Vodafone. Je krijgt altijd maar 1 SIMkaart en daar moet je het dan mee doen. Dit zou anders fraude kunnen lokken en dat willen ze natuurlijk niet. Zodra je SIMkaart is gestolen en je deze opgeeft dan ontvang je een nieuwe SIMkaart. Deze SIMkaart MOET altijd in Nederland worden geactiveerd. Stel dat ze je wel een lege SIMkaart mee geven, dan nog moet die in Nederland geactiveerd worden. Heb je hem voor niets bij je. 

Een Duo Sim zou eventueel een oplossing kunnen zijn. Als de ene SIMkaart in het toestel kwijt is, of gestolen, dan kan je altijd nog een ander toestel met de andere SIMkaart aan kunnen zetten en even bellen naar je voicemail (1233) en dan ben je op die SIMkaart bereikbaar. Maar dan moet je er zeker van zijn dat je gestolen/kwijt geraakte SIMkaart niet weer actief kan worden. Wanneer je aangeeft dat je SIMkaart is gestolen bij Vodafone en je wilt 1 van de 2 blokkeren, dan blokkeren ze beide SIMkaarten. 

Het is heel lastig en goed advies kan ik je daarin niet geven. Het advies dat ik je kan geven, raak je toestel niet kwijt of laat hem niet stelen. Ben je zo slordig op je eigen spullen dat je nu al weer dat dit eventueel zou kunnen gebeuren? Om er zeker van te zijn kan je het best even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone en vragen wat hun als advies mee geven. 

Mijn advies wil niet zeggen dat het ook werkt! Bel, of chat, daarom de klantenservice even. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 12034Posts
  • 3513Oplossingen
  • 3134Likes

Hoi @Marcore 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Een reserve SIMkaart bestaat niet bij Vodafone. Je krijgt altijd maar 1 SIMkaart en daar moet je het dan mee doen. Dit zou anders fraude kunnen lokken en dat willen ze natuurlijk niet. Zodra je SIMkaart is gestolen en je deze opgeeft dan ontvang je een nieuwe SIMkaart. Deze SIMkaart MOET altijd in Nederland worden geactiveerd. Stel dat ze je wel een lege SIMkaart mee geven, dan nog moet die in Nederland geactiveerd worden. Heb je hem voor niets bij je. 

Een Duo Sim zou eventueel een oplossing kunnen zijn. Als de ene SIMkaart in het toestel kwijt is, of gestolen, dan kan je altijd nog een ander toestel met de andere SIMkaart aan kunnen zetten en even bellen naar je voicemail (1233) en dan ben je op die SIMkaart bereikbaar. Maar dan moet je er zeker van zijn dat je gestolen/kwijt geraakte SIMkaart niet weer actief kan worden. Wanneer je aangeeft dat je SIMkaart is gestolen bij Vodafone en je wilt 1 van de 2 blokkeren, dan blokkeren ze beide SIMkaarten. 

Het is heel lastig en goed advies kan ik je daarin niet geven. Het advies dat ik je kan geven, raak je toestel niet kwijt of laat hem niet stelen. Ben je zo slordig op je eigen spullen dat je nu al weer dat dit eventueel zou kunnen gebeuren? Om er zeker van te zijn kan je het best even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone en vragen wat hun als advies mee geven. 

Mijn advies wil niet zeggen dat het ook werkt! Bel, of chat, daarom de klantenservice even. 

Marcore
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel voor je reactie!

 

Jammer, ook de duo-sim blijkt geen oplossing want als je je eerste sim laat blokkeren ivm diefstal dan is de tweede ook automatisch geblokkeerd. Ik vind dat dit wel een gebrek is in de service, als er tijdens een langer verblijf in het buitenland iets misgaat moet je naar NL terug om een nieuwe sim aan te vragen. 

 

Enfin, desondanks dankjewel voor je antwoord!  (-:

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic