Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Reparatie & vervanging van je toestel

Je kent het wel: je toestel neemt ineens een duik in het zwembad, is na jaren trouwe dienst versleten of eigenlijk kan het nog wel even, maar je wilt gewoon graag wat nieuws.
Kun je het dan laten repareren? Antwoord: ja
Kan ik een nieuw toestel krijgen? Antwoord: soms


Reparatie
Allereerst kun je een defect toestel altijd laten reparen. Hier vind je hoe dat precies verloopt.
Heb je een verzekering? Dan neem altijd éérst contact op met de verzekering. Via de link hierboven vind je hoe precies.


Een nieuw toestel
Wil je graag iets nieuws, dan zijn er twee mogelijkheden.

Optie één is je abonnement verlengen. Verlengen mag binnen 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Als je verlengt ga je een nieuw contract aan. Daarom kun je bij verlengen, net als de eerste keer dat je een abonnement nam, kiezen uit het volledige aanbod dat op dat moment bij ons geldt.
Ook als je een Sim Only had kun je op deze manier een nieuwe telefoon nemen als je huidige toestel zijn beste tijd gehad heeft.

Daarnaast hebben we nu een nieuwe dienst voor degene die graag elk jaar het nieuwste toptoestel heeft (iedereen dus ;)), ook al is je oude nog niet helemaal versleten: New Phone Every Year

Lees je de details en voorwaarden liever rustig even door, dan vind je ze hier.

Dat zijn de mogelijkheden om bij Vodafone een nieuwe telefoon te nemen.
Hopelijk beantwoordt dit al jullie vragen, maar zo niet, post ze gerust hier onder.
97 Reacties 97
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @daphne91 ,

Lastig te zeggen via het forum je kunt beter en winkel daarvoor bezoeken. Er kan daar en kleine schatting worden gemaakt zij sturen je toestel op en je krijgt dan de volledige prijs te horen je mag er mee eens gaan of niet. Als je de reparatie niet wilt wordt je toestel teruggestuurd.
Verzendkosten kunnen wel worden berekend.

Balen van je scherm zeg!
rocks11

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb maandag gebeld na vodafone garant verzekeringen voor een claimnummer. normaal gesproken krijg ik gelijk een claimnummer nu zou ik binnen 48 uur een claimnummer toegestuurd krijgen... het is 48 uur verder en ik heb nog steeds mail binnen.
waar ik mij het ergste aan irriteer... ik heb maandag van 10 uur sochtends tot half 6 gebeld. Ik denk gemiddeld 5 keer per uur. eindelijk om half 6 heb ik iemand aan de lijn gekregen. als ik bel krijg ik te horen: welkom bij klantencentrum ACE van vodafone de verbinding wordt nu verbroken. Vandaag bel ik weer, omdat ik dus geen claimnummer in mijn mail heb ontvangen. Ik heb tot nu toe vandaag weer 20 keer gebeld en elke keer wordt de verbinding verbroken. Dit is niet normaal. ik zit al 4 dagen zonder telefoon. ik kan niks !!
owja. maandag toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, vertelde de vrouw mij dat het erg druk is bij ACE,.. nou zij moeten zeker weten meer personeel aannemen dan, als ik de hele dag moet bellen om iemand aan de lijn te krijgen...... maargoed... nu zit ik nog steeds zonder telefoon
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @rocks11 , is het nog gelukt? Ik heb zojuist zelf gebeld en kreeg binnen 2 minuten iemand aan de lijn.
rocks11

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja.. blijkbaar zit er een blok op de huistelefoon en kan niemand met bepaalde merken huistelefoons naar de lijn bellen. toen ik heb probeerde via een mobiel nummer kreeg ik ook gelijk iemand aan de lijn....
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn dat het dan zo is opgelost @rocks11 . Bedankt voor je terugkoppeling hierover!
angelique1989

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

Ik heb twee weken geleden mijn iphone 6 opgestuurd in verband met waterschade die mijn dochter heeft gemaakt. Helaas is mijn telefoon zojuist in de wc gevallen. Omdat dit al de tweede keer in een maand is vraag ik me af of het nog steeds verzekerd wordt met de basis verzekering?

Groetjes,
Angelique
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi angelique1989,

In de polisvoorwaarden van Garant staat het volgende:

Het volgende valt niet onder de dekking van de verzekering.
[...]

  • (i) Meer dan één toegewezen claim per kalendermaand; (ii) Meer dan twee toegewezen claims in een periode van 12 maanden.
Als je vorige schade dus nog in maart was heb je volgens mij mazzel. Was het op 1 april of later dan ben je denk ik de grootste pechvogel van de dag.
angelique1989

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, robertwebbe

Ik heb vandaag dan toch nog een beetje geluk, want mijn telefoon is eind maart opgestuurd.
Dankjewel voor informatie!

Groetjes,
Angelique
owen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi mijn samsung galaxy s5 hield ik onderwater alles zat dicht en toen ik hem onderwater hield deed hij het nog
maar na 3 uur deed mijn beeldscherm het niet meer vingertouch ook niet
kan dit worden vergoed want ik heb hem net 1 week
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
owen,

Ik begrijp dat je hier graag duidelijkheid over wenst. Ik raad je aan om je toestel aan te bieden ter reparatie. De reparateur onderzoekt je toestel en beoordeelt of het defect onder de garantievoorwaarden van de fabrikant valt. Meer informatie over onze reparatieservice.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi owen,

De Samsung Galaxy S5 is IP67 gecertificeerd (zie Samsung website). IP staat voor International Protecting rate waarbij het eerste cijfer staat voor de stofdichtheid en het twee cijfer voor waterdichtheid. Cijfer 7 bij waterdichtheid staat voor dompeldicht en niet waterdicht. In de praktijk betekent dit dat als je hem bijvoorbeeld per ongeluk in een plas laat vallen en je pakt hem er daarna direct uit, dat hij dat moet kunnen weerstaan.

Ik adviseer je om de verkoper de volgende zaken duidelijk in de klachtomschrijving op te laten nemen:
- dat de Samsung Galaxy S5 IP67 gecertificeerd is (heel belangrijk!)
- in welke situatie het gebeurde (per ongeluk of bij wijze van beproefing op waterdichtheid)
- hoe diep lag het toestel
- hoe lang lag het toestel in het water
- hoe was het toestel beschermd (klepjes dicht, beschermtas er om heen, etc.)



Remi1972

Gedreven Ontdekker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is leuk maar in de reclame met Tijl Beckand gaat het dus niet zo he hij belt vodafone en de telefoonniste zegt dat ze een courier kan sturen dus heel iets anders
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Remi1972,

Wat jij bedoelt is vervangend toestel service. Als jij dit hebt afgesloten dan heb je daar natuurlijk recht op. Echter moet dit voor het reparatie traject in gang worden gezet.
Zie https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/vervangend-toestel-service.shtml

Mocht je niet zeker weten of je dit hebt dan raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen zien of je dit hebt. Tevens kun je dit ook terug vinden op my Vodafone

Groetjes stevied86
stephanievanden

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi mijn telefoon is net gevallen en ik heb een verzekering en een vervangende toestel service. Ik heb mijn telefoon morgenochtend nodig anders kan ik niet werken. hoe kan ik zorgen dat er morgenochtend iemand komt met een vervangend toestel?
Anonymous
Niet van toepassing
Als eerste dien je te bellen met de verzekering. Daarna ga je bellen met vervangend toestel service. Echter beide bedrijven zijn nu gesloten en dus morgenvroeg pas weer open. Ik denk dat je dit niet geregeld gaat krijgen voor morgen vroeg.
Voor meer informatie kun je hier terecht :https://www.vodafone.nl/support/toestel/je-toestel-laten-repareren.shtml
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai ,

Ai dat is naar om te horen. Gelukkig dat je beschikt over VTS en bent verzekerd :). Hopelijk is de schade niet al te groot!

Zorg ervoor dat je eerst naar ACE belt via (043) 387 02 72 en houdt het IMEI nummer van je toestel bij de hand je zult en claimnummer moeten aanvragen zodat je het toestel ter reparatie kunt opsturen. Bel naar Dynalogic om een afspraak te maken. Dynalogic is te bereken via (045) 750 15 15 en controleer alvast de volgende punten:


  • Zorg dat je het claimnummer van ACE bij de hand hebt
  • Schakel 'Zoek mijn iPhone' (Apple), 'Find my Mobile' of 'Heractiveringsvergrendeling' (Samsung) uit voordat je je telefoon inlevert
  • De koerier vraagt naar een geldig legitimatiebewijs en het aankoopbewijs
  • De koerier plaatst je eigen simkaart in het vervangende toestel. Je blijft dus gewoon bereikbaar op je eigen nummer.
  • Zodra je toestel gerepareerd is, nemen we contact met je op voor een nieuwe afspraak om de toestellen weer om te ruilen.
  • Zorg voor en back up van je persoonlijke data (deze worden verwijderd tijdens de reparatie van je toestel)! Dit kun je doen via verschillende programma's.

Helaas zijn Dynalogic (zij zorgen voor de VTS) & ACE (verzekering) gesloten op dit moment en zijn pas vanaf morgen bereikbaar. ACE is morgen vanaf 08:00 en Dynalogic vanaf 09:00.
Y_you198

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Mijn Iphone 6 was ineens leeg en wilde niet meer aan , dus ik naar een BelCompany toe gegaan. ACE gebeld etc. Alles gefixt en ingeleverd bij de winkel . De medewerker van de winkel vertelde mij dat ik hem maximaal 7 - 10 dagen kwijt zou zijn . Ik ben mijn telefoon nu ruim een week ( 10 dgen) kwijt.en vraag me af hoelang zo'n reparatie nou werkelijk duurt bij Dynafix Track and Trace zie ik namelijk Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst hoelang duurt het dan nog ongeveer tot ik mijn telefoon kan ophalen bij de winkel?
Ik vind 1 week met een Nokia uit het jaar 0 nog wel te doen. Maar ik heb mijn telefoon ook nodig voor andere zaken en aangezien ik hem rond deze tijd al dacht te hebben. Wil ik niet nog langer wachten op de reparatie.

Hebben jullie een richtlijn van hoelang het nog gaat duren vanaf deze stap?

Alvast bedankt en ik hoop dat u mij verder hierover kunt informeren,

Mvg.

Yos
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Yos, ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is als je lang zonder je toestel moet doen maar het is lastig te zeggen hoelang een dergelijke reparatie kan duren. Dit is namelijk afhankelijk van verschillende factoren. Ik raad je aan om het nog even af te wachten. Onze collega's doen hun best om het z.s.m. af te ronden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic