Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Reparatie & vervanging van je toestel

Je kent het wel: je toestel neemt ineens een duik in het zwembad, is na jaren trouwe dienst versleten of eigenlijk kan het nog wel even, maar je wilt gewoon graag wat nieuws.
Kun je het dan laten repareren? Antwoord: ja
Kan ik een nieuw toestel krijgen? Antwoord: soms


Reparatie
Allereerst kun je een defect toestel altijd laten reparen. Hier vind je hoe dat precies verloopt.
Heb je een verzekering? Dan neem altijd éérst contact op met de verzekering. Via de link hierboven vind je hoe precies.


Een nieuw toestel
Wil je graag iets nieuws, dan zijn er twee mogelijkheden.

Optie één is je abonnement verlengen. Verlengen mag binnen 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Als je verlengt ga je een nieuw contract aan. Daarom kun je bij verlengen, net als de eerste keer dat je een abonnement nam, kiezen uit het volledige aanbod dat op dat moment bij ons geldt.
Ook als je een Sim Only had kun je op deze manier een nieuwe telefoon nemen als je huidige toestel zijn beste tijd gehad heeft.

Daarnaast hebben we nu een nieuwe dienst voor degene die graag elk jaar het nieuwste toptoestel heeft (iedereen dus ;)), ook al is je oude nog niet helemaal versleten: New Phone Every Year

Lees je de details en voorwaarden liever rustig even door, dan vind je ze hier.

Dat zijn de mogelijkheden om bij Vodafone een nieuwe telefoon te nemen.
Hopelijk beantwoordt dit al jullie vragen, maar zo niet, post ze gerust hier onder.
97 Reacties 97
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Kapotte batterij of kapotte oplader.
Probeer het eerst met een andere oplader, en als dat niet helpt, met een nieuwe batterij.

jeffreyth

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ok vraag heb nu leen toestel er handig super moet alleen toch 1 ding weten hoe ga ik deze mega blok van telefoon gebruiken met me mirco kaart die daar weer niet in past ... ben er al niet blij mee dat een telefoon na 2 maanden al stuk kan zijn waar ik bij zeg niet mijn schuld is mensen bellen me maar moet nu nood gedwongen toch een telefoon gaan kopen
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
jeffreyth

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
:@ dat is het verrotte heb niks aan die leen toestel me mirco kaart kan er niet in en nee heb nooit dat ene deel uit hoeven drukken kreeg hem zo en 1 zwart klem die er wel in past maar niet goede maat neem ik aan

buiten dit allemaal om ben wel eens benieuwd hoe het zit met garantie aangezien geen verzekering heb afgesloten omdat meeste van me telefoons altijd netjes onderhouden zijn en ik niet persoon ben die loop te stunte met ze teledoon en voor telefoon die je in december 2013 lreeg neem ik toch wel aan dat dit niet zomaar kan voor telefoon
rond om geen aanduining van schade of val maar toch zwart beeld

klameijer

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu mijn toestel weer terug sinds vrijdag die is voor de 2e keer voor reperatie geweest mijn Sony Xperia SP
maar nu is het gebruik van de aps alleen maar verergert en hij valt zomaar uit terijl dan de baterij net is opgeladen
ik ben er echt ziek van dat deze telefoon niet fijn is ik wou dat ik gewoon weer Samsung had gekozen want zoals het nu lijkt zal ie weer voor reperatie moeten ik ga hier niet mee acoord ik heb deze telefoon net sinds januari en nu al 2 keer voor reperatie waardeloos dit.
En dan krijg ik een leen telefoon en maken jullie mij gek met de nieuwste Samsung fijn is dat daar werkt wel alles diect en naar behoren en dan krijg je na 2 weken je eigen telefoon weer terug en niks anders dan ergenis vanaf het begin. Bah
wesleydegraaf12

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nadat mijn telefoon gerepareerd is door jullie reparatie partner doet mijn wifi het nog maar nauwelijks. De telefoon Samsung galaxy s4 heeft ook een nieuwe update gehad dus wellicht dat het Door de update komt? Er vervelend dit want mijn internetbundel gaat nu erg snel op. Groeten wesley
ogzctk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waardeloze service! 😉
mnb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Samsung Galaxy S3. Doet niets meer als ik het scherm aantik. Via Kies getracht een software update te doen, dat ging maar backup lukt niet. Abonnement loopt tot 27 december 2014 en ook garantie nog (2 jaar) Wat kan ik nu doen? Opsturen betekent geen smartphone en duur abonnement loopt door. Ga op vakantie over een week en wil deze graag meenemen. Nieuwe smartphone kan met nieuw abonnement maar dat is te vroeg...zit te denken aan een Note en zie daar geen Vodafone acties bij.
Topgarant

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ongeloofelijk ontzettend genaaid net door de top garant verzekering. 19 augustus telefoon laten vallen toen ik fietste helemaal schermen kapot. Medewerker vroeg of ik al eerder schade had gehad en of ik eerlijk was. Ik zo ja op voorscherm had ik 2 haarscheurtjes maar dat is al 3 maanden geleden gebeurd. Ze bleef er maar op door hameren dat ze dit als eerste schade melding moest invoeren en wou weten wat ermee gebeurd was. Helemaal geen gebreken alleen cosmetische schade. Ik vond het zonde op eigen bedrage van 45,- moest betalen voor onderin me scherm waar ik geen last van had. Nu is me claim afgewezen en ben ik beboet met mijn open en eerlijkheid. Ik zou daarom aanraden nooit een verzekering af te sluiten bij vodafone. De medewerkers zijn getraind om jou bekentenissen te laten doen zodat je claim wordt afgewezen. Ik kan wel in janken uitbarsten voor mijn goedheid. Het is de omgekeerde wereld. 15 euro per maand betalen aan verzekering omdat ik als zwangere student met 2 kinderen geen reparatiekosten kan vergoeden. Nu zit ik dus met een kapotte telefoon en kan geen dure abbonement meer veroorloven dus wou een prepaid kaartje in me iphone 4s doen als die gemaakt werd. Voor mij nooit meer vodafone en verzekering!!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Topgarant,

Welkom op het Vodafone Forum!

Zo kun je het ook zien, echter zijn aan elke verzekering voorwaarden verbonden. Dit geldt uiteraard ook bij Vodafone Garant. Het is niet toegestaan om misleidende informatie aan een verzekeraar te geven omtrent je claim. In dat geval wordt je claim altijd afgewezen.

Ook kan het gebeuren dat in dat geval je polis wordt geannuleerd en uitkeringen moeten worden terugbetaald. De premie wordt dan ook niet terugbetaald en er kan aa.gifte van fraude worden gedaan.

Mocht je het niet eens zijn met de afhandeling van je claim dan kun je wel altijd bellen met ACE via 043 387 0272 of een brief sturen naar: Klantencentrum ACE voor Vodafone Garant Verzekering, Postbus 31267, 6503 CG NIJMEGEN. Als je niet tevreden bent over de definitieve reactie van ACE of de wijze waarop uw klacht is behandeld, dan kun je Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening) benaderen, Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.
Topgarant

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wow!!!! Ik kan me niet voorstellen dat je al vodafonemedewerker dit schrijft! Ik ben overdonderd. Ik heb geen misleidende informatie verteld aan mijn verzekeraar. Iedereen krijgt wel eens een scheurtje maar om dan gelijk mij te beschuldigen van fraude?!? Als ik een auto all risk verzekerd heb ga ik toch ook niet melden dat ik een klein veeg krasje op de auto heb gemaakt maar wanneer ik groot ongeval meemaak aanspraak maak op de verzekering!!!

Mensen aub lees dit!!!
Robbie8

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone medewerker,

Na veelvuldig gebeld te hebben met de reparatieservice van Vodafone en Vodafone zelf heb ik nog steeds een probleem. Zo heb ik mijn toestel (HTC Windows Phone) ingeleverd voor reparatie 3 weken geleden. Na contact te hebben gezocht over de reparatie van mijn toestel blijkt dat het maken hiervan nog wel een aantal weken/maanden kan gaan duren omdat ze de juiste onderdelen niet in huis hebben. Heb ik enige rechten indien het terugleveren van mijn telefoon niet binnen een bepaald tijdsbestek gaat gebeuren? Zo neem ik toch aan dat ik niet 2 a 3 maanden op mijn telefoon hoef te wachten?

Ze kunnen mij geen indicatie geven van de tijdsduur maar als het langer dan een maand gaat duren dan verwacht ik toch wel dat ze mee een nieuw toestel aanbieden.

Ik hoop dat jullie me hier enig inzicht in gaan geven.

Met vriendelijke groet,
Robbie van Dam

markvankaam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Samsung Galaxy S4 mini werkt sinds gisteren niet meer. Na een valpartij kan ik de telefoon wel nog aanzetten, maar het scherm blijft zwart (defect). Bovendien is het glas op 't scherm gebroken.
Ik heb een RED abonnement en vervangende toestel service. Ik heb de telefoon net iets meer dan 'n jaar, maar ik vermoed dat Vodafone een reparatie niet onder de garantie laat vallen.

Morgen ben ik van plan om Dynalogic te bellen voor een reparatie en leentoestel. Echter ben ik wel benieuwd naar de reparatiekosten. Ik heb berichten gelezen, waarin gesproken wordt over bijna 300 euro aan reparatiekosten. Dan kan ik beter een nieuw of ander toestel aanschaffen.
Iemand een idee wat de hoogte van de reparatiekosten zou kunnen zijn?
ztothes

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een LG G3 waarvan de usb poort het niet/slecht doet. Ik heb een 1 jaar abonnement en ik wil dit laten repareren. Valt dit onder de garantie?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo@Zlothes
We kunnen zo op afstand niet beoordelen of een bepaald mankement onder de garantie valt. Om dat te kunnen doen, zal de oorzaak van de schade moeten worden vastgesteld.
- Op zich valt de usb poort onder de garantie
- Als de schade het gevolg is van druk-, stoot- of valschade dan is het geen garantie.

De reparateur kan hierover uitsluitsel geven. Succes
Groeten, Per
hexclam

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goeden avond,

Mijn Samsung s4 heeft het begeven (scherm doet het niet meer)
nu heb ik vervangend toestel service via de vodafone red abbo, maar nergens op de site kan ik hier info over vinden
en via de telefoon (urgent) zeggen ze dat ik contact kan openemen met ander nummer en dan drukken ze me weg!!!

dit nummer is alleen kantoortijden beschikbaar, en daar heb ik geen tijd voor. ik heb niet voor niets een red abbo..

waar is jullie klantgerichte klanten service?

ps. wat een trage service hang nu alweer ruim 40 min aan de lijn....

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @hexclam ,

Voor meer informatie over de VTS zie: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/vervangend-toestel-service.shtml Daar vindt je de informatie die je aan het zoeken was.

Hopelijk komt dit allemaal in orde voor je.
Essie1972

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beeldscherm van mijn telefoon doet het niet meer. Telefoon is wel aan en touchscreen lijkt ook te doen, maar geen beeld. Heb accu er al uit gehad, maar helaas. Toestel is niet gevallen oid. Wat nu?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Essie1972 ,

Je kunt het beste even het toestel ter reparatie aanbieden via de Vodafone winkel mocht je ook gebruik kunnen maken van VTS krijg je en vervangend toestel tijdelijk mee.
En je hebt natuurlijk nog steeds garantie!

Hopelijk heb je wel en back up staan van je gegevens op je toestel? Want die worden bij en reparatie altijd gewist.
daphne91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,

Ik heb een vodafone abonnement met een samsung galaxy s3.
Nu is mijn telefoom gevallen en zit er flinke barsten in. Ik ben niet verzekerd.
Ik wil graag weten wat het ongeveer kost om dit te repareren aangezien mijn abonnement nog een jaar loopt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic