Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Reparatie & vervanging van je toestel

Je kent het wel: je toestel neemt ineens een duik in het zwembad, is na jaren trouwe dienst versleten of eigenlijk kan het nog wel even, maar je wilt gewoon graag wat nieuws.
Kun je het dan laten repareren? Antwoord: ja
Kan ik een nieuw toestel krijgen? Antwoord: soms


Reparatie
Allereerst kun je een defect toestel altijd laten reparen. Hier vind je hoe dat precies verloopt.
Heb je een verzekering? Dan neem altijd éérst contact op met de verzekering. Via de link hierboven vind je hoe precies.


Een nieuw toestel
Wil je graag iets nieuws, dan zijn er twee mogelijkheden.

Optie één is je abonnement verlengen. Verlengen mag binnen 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Als je verlengt ga je een nieuw contract aan. Daarom kun je bij verlengen, net als de eerste keer dat je een abonnement nam, kiezen uit het volledige aanbod dat op dat moment bij ons geldt.
Ook als je een Sim Only had kun je op deze manier een nieuwe telefoon nemen als je huidige toestel zijn beste tijd gehad heeft.

Daarnaast hebben we nu een nieuwe dienst voor degene die graag elk jaar het nieuwste toptoestel heeft (iedereen dus ;)), ook al is je oude nog niet helemaal versleten: New Phone Every Year

Lees je de details en voorwaarden liever rustig even door, dan vind je ze hier.

Dat zijn de mogelijkheden om bij Vodafone een nieuwe telefoon te nemen.
Hopelijk beantwoordt dit al jullie vragen, maar zo niet, post ze gerust hier onder.
97 Reacties 97
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Poita,

Hartelijk dank voor je compliment. Ik ben van mening dat het onderbouwen van bepaalde zaken wel het minste is wat je kan doen. Heb zelf een enorme hekel aan kort door de bocht zonder onderbouwing... Mensen welke bijvoorbeeld roepen dat bepaalde politieke personen slecht zijn maar eigen niet weten waarom ze die mening hebben ;-).

Inmiddels is de status van de reparatie alweer bijgewerkt. Het toestel zal op 26-08 om 17:24:18 uur (afgelopen maandag) zijn gerepareerd en van de interne reparatiedienst helemaal naar de logistieke afdeling zijn verzonden. Daar is deze uiteindelijk op 27-08 om 19:17:09 ontvangen en zal klaar liggen voor retourzending... Echter tot op heden nog geen telefoontje gehad dus ben zelf maar even aan het bellen gegaan. Via het nummer welke ik van hun heb word ik echter doorverwezen naar een belachelijk duurbetaald 0900 nummer (€ 0,45 per minuut!) waar uiteindelijk niemand wat kan vertellen. 

Met het tarief voor het 0900 nummer lijkt Dynafix geheel de mist in te gaan en zich daarmee te onderscheiden als zijnde prima Vodafone partner... Wettelijk mag er namelijk voor een 0900 nummer van een klantenservice best wel wat geregeld worden, echter per 1 juli 2013 kan dit een maximum tarief € 0,15 per minuut. Inmiddels is het 28 augustus 2013 en het maximale tarief word met € 0,45 per minuut aanzienlijk overschreden. Best raar eigen dat Vodafone er niets doet aan het feit dat haar partners de telecom wetgeving zo overtreden en zelfs de communicatie in die richting mogelijk maakt. 
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Arjan,

Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting.
Aangezien ik zelf geen uitspraken kan doen over dit soort zaken, stuur ik het door naar een collega.
Zodra ik hierover meer weet hoor je het van me 🙂
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Arjan,

Ik heb zojuist contact gehad met mijn collega en jouw klacht is bij deze afdeling bekend. Mijn collega geeft aan dat de klacht de 23e binnen gekomen is en dat je binnen 30 dagen vanaf die dag antwoord zult krijgen op je klacht. Hierover zou je ook een bericht moeten hebben gekregen.

De klacht wordt dus wel degelijk serieus genomen, ik wil je dan ook vragen om de 30 dagen nog even af te wachten.

Alvast bedankt 🙂
Lisannepenning

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo vodafone,

Ik heb een vraag over de verzekering die ik bij jullie heb afgesloten. Ik heb het over de verzekering (10,50, basis) op mijn iPhone 5.

Mijn iPhone heb ik helaas ongeveer een kleine maand geleden laten vallen. Hierdoor is het scherm helemaal kapot gegaan. De volgende morgen natuurlijk meteen de verzekering gebeld en de telefoon is opgehaald en gerepareerd. Nouja, 'gerepareerd'. Het scherm zat niet mooi op het toestel en zelfs ik, zonder enig verstand van telefoons, kon zien dat dit niet goed was. De avond voordat ik hem voor de tweede keer op liet halen viel ineens mijn telefoon uit en kreeg ik strepen in beeld te zien, alsof het scherm helemaal kapot was. Pas na een kwartier hield dit op en ging de telefoon weer aan. Dit heb ik bij de bon van de telefoon geschreven (volgens de koerier voldoende).
Vandaag heb ik hem weer teruggekregen. Scherm ziet er prima uit, maar 10 minuten na het aanzetten viel de telefoon weer uit en kreeg ik de strepen weer. Na een kwartier deed hij het weer.

Wat kan ik het beste doen, hem weer opsturen en het meteen laten repareren, of wachten tot hij het helemaal niet meer doet?
Ik ben een beetje klaar met dat opsturen en steeds opnieuw installeren van mijn gegevens. Ik hoop dat u een goede oplossing heeft.

Lisanne
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Lisanne,

Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje klaar mee bent. Bij de reparatie hoort alle opgegeven schade gerepareerd te worden en ook niet opgegeven schade. Wat vervelend dat dit gemist is zeg.

Ik moet je helaas wel aanraden om je toestel nog eens ter reparatie aan te bieden, je hebt gewoon recht op een goed werkend toestel.

Excuses voor het ongemak in ieder geval.
LadyLiz

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Korte vraag, Heb momenteel mijn sgs 4 ter reparatie aangeboden, En zojuist een bericht gekregen dat ik hem kan afhalen. Snelle service trouwens. Daarintegen zou ik graag willen weten wanneer het in rekening wordt gebracht. Moet de klant betalen bij het afhalen? Of wordt het er later afgehaald met automatische incasso?
Mvg
Liz Jonker.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!
 
Volgens mij hoef je niet daar in de winkel te betalen dit gaat via de automatische incasso. (Naar mijn gegevens).
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hello LadyLiz,

Als je het toestel via de Vodafone winkel hebt laten repareren, dan betaal je de kosten bij ontvangst van het toestel in de Vodafone winkel.
arnedehaan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,
 
 
Ik zit met de volgende vraag en ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.
Ik heb mijn Iphone 5 extra verzekerd (basis verzekering) bij het afsluiten van mijn abonnement. Na het doorlezen van de algemene voorwaarden heb ik gezien dat met het afsluiten van deze verzekering de schade van het toestel maar 2 keer gedekt wordt als het toestel binnen 12 maanden 2 keer kapot gaat of beschadiging oploopt (moet er bij zeggen dat dit in de winkel niet duidelijk verteld wordt en wordt voorgedaan alsof de telefoon oneindig verzekerd is) . Hierdoor kwamen de volgende vragen bij mij op, en heb ik nog geen antwoord op kunnen vinden. Wat gebeurt er nu als dat voor de 3e keer gebeurt? Zijn de kosten van de reparatie dan voor eigen rekening? Wordt de telefoon dan überhaupt nog wel gerepareerd? En wat zijn de mogelijkheden met betrekking op een andere verzekering van buitenaf? Als je telefoon door een andere verzekeraar wordt vervangen (buiten Vodafone om) of elders laat maken/vervangen omdat dit goedkoper is, is dit toestel dan ook nog verzekerd door Vodafone? Ook al komen de IMEI/serie nummers niet meer overeen met elkaar.
Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren over deze onduidelijkheden.
 
Met vriendelijke groet,
Arne de Haan
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Arme,

Kan me voorstellen dat je deze vragen hebt. Indien je toestel tijdens de verzekerperiode de 3e keer defect raakt kun je geen aanspraak meer maken op de verzekering. Je kunt er dan voor kiezen het toestel op eigen kosten bij ons of een andere reparateur te laten repareren.

Je kunt er ook voor kiezen om je toestel (extra) te verzekeren via een andere verzekeraar. Houd er dan wel rekening mee dat je verzekering vervalt indien je toestel door een andere partij wordt vervangen of gerepareerd.

Als je nog vragen hebt hoor ik dit graag.

Draadloosstroom

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede avond,

Zonder gelijk te flamen via Twitter of Facebook post ik het hier eerst , en hopelijk gebeurt er dan iets.

Ik heb 2 weken terug mijn toestel ter reparatie aangeboden in de Vodafone winkel in Weert, hier werd me verteld dat ik met Dynalogic contact moest opnemen (moet wel bijzeggen dat ze eerst niet zagen dat ik Red Abbo had...) omdat ik een Vodafone Red abbonoment heb en hierbij dus een vervangend toestel krijg in de periode dat mijn telefoon bij hun is.

Dit ging allemaal goed.
Koerier kwam ook netjes op tijd kwam leen toestel af geven wat ook gewoon een S3 betrof, was ook vriendelijk.

Ze roepen altijd dat je telefoon binnen 7 dagen is nagekeken, uit ervaring weet ik dat dit 3 weken kan duren dus geloofde het allemaal wel.
Totdat ik vandaag een brief kreeg vanuit Dynalogic met een Prijsopgave van 381 euro , zie link hier onder.
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1391841_655764164457287_1108809975_n.jpg

Zover ik weet kost een nieuwe S3 330 euro , dus hoe ze om te beginnen aan die 381 euro komen weet ik ook niet.
Vervolgens heb ik hier op gemaild, in mijn email stond het Service nummer als onderwerp titel.
Hierin vermeld dat naar mijn mening dit niet klopt en of het mogelijk is om een uitgebreidt test raport te kunnen in zien , hierop kreeg ik een email dat ze niets konden vinden op het Service nummer of ik het opnieuw kon sturen met met iMEI nummer, met het terug mailen kreeg ik de melden dat de mail niet afgeleverd kon worden.
Hier op heb ik ze nogmaals een mail gestuurd via vodafone@dynalogic.nl
Hier heb ik niks meer op ontvangen... beetje triest.

Vervolgens heb ik gekeken naar mn Abbonoment en de verzekering die hier op staat , dit betreft een Vodafone Garant Cat.3 verzekering, hierin zijn o.a. val en water schade in mee verzekerd.
Hierop heb ik vandaag nog een mail gestuurd naar dynalogic maar ook hier heb ik geen email meer op terug ontvangen....

In het verleden heb ik al vaker problemen gehad met Dynalogic / Dynafix, zover ik weet gewoon't zelfde bedrijf.
En dit koste ook enorm veel tijd om het op te lossen.

Wat kan ik nu doen , nu ze niet reageren op mail ?
Ik ben gewoon verzekerd , en ik weiger dan ook om €381,- euro te betalen voor iets waar ik voor verzekerd ben.
En wat je kan later repareren voor 120 euro.
Sowieso sta ik op het punt om mn contract met Vodafone op te zeggen, aangezien dit het zoveelste incident met jullie reparatie service is , en sowieso in het algemeen dat het voor geen meter loopt.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Draadloosstroom,

Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent van deze brief! Dat is inderdaad niet iets dat je zou verwachten als je wel een verzekering bij je abonnement hebt. Heb je ook contact gehad met je verzekering voordat je gebruik hebt gemaakt van de Vervangend Toestel Service en heb je daarbij ook een claimnummer ontvangen? Dit moet je namelijk wel doen zodat je bij de reparatie ook aanspraak kunt maken op je verzekering.

Ik hoor het graag!
MauricevA

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ken het probleem, ik ben al bijna 1.5 maand bezig om mijn telefoon goed gereparteerd te krijgen maar wordt elke keer afgescheept, of ze raken onderdelen kwijt og ze weten nergens niks van. het lijkt erop dat deze bedrijven totaal niks willen dan alleen geld innen van de verzekering. na de eerste reparatie toestel nog slechter terug gekomen dan ik heb had weg gedaan. zoals beeld flikkeren en veel streperiger binnen drie dagen toestel wederom 4 maal herstard en vasak geen bel en internet singnaal, sd card reader doet ook niks meer. ik wordt er echt schijt en schijt ziek van.
vandaag de telefoon weer opgehaald en nu leveren ze alles weer halve bak af. je krijgt een leuke s3 mini maar ja wat moet je er mee als je een micro sim hebt!? wederom word je weer afgescheept door dynafix -logic, ga maar naar de winkel voor een andere sim kaart. joh om 17.45 's avonds!? :@
en niemand schijnt weer wat normaals te kunnen regelen en uiteindelijk moet je het zelf weer oplossen. en dat buiten het feit om dat je veel klanten en geld mis loopt door dat je niet bereikbaar bent om dat je veel uit de lucht bent. en dan nog maar te zwijgen over al die minuten die ik met iedereen van hun aan de lijn heb gezeten. jammer er wordt niets vergoed of ergens in tegemoed gekomen. in plaats daar van wordt je van het hoekje naar het kastje gestuurd met loze beloften en een leen swap waar je nog niks mee kunt. :@

ja ik moet draadloosstroom gelijk geven de kans is ook voor mij groot dat dit het laatste abbonement is bij vodafone. jammer hierdoor een leuke zakelijke klant kwijt die alleen maar groeit.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi MauricevA,

Wat een vervelend verhaal. Ik kan via het Forum helaas niet nagaan wat er precies gebeurd is met de reparaties, eventueel kun je contact opnemen via Twitter, Facebook of Hyves. Wellicht kunnen we dan nagaan wat er is mis gegaan en eventueel een oplossing bieden.
mario1976

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sommige winkels hebben de mogelijkheid om per direct in Vodafone winkel gsm te repareren.
Belcompany is een tegenwoordig een onderdeel van Vodafone. Ben ik nu "welkom" om toestel ter plekke te repareren? Of moet ik terug naar Belcompany?
Mvg,
Mario
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Mario,

Alle Vodafone toestellen (ook via Belcompany) mag je ter reparatie aanbieden bij de Vodafone winkel.
TobiasB18

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben inmiddels 2 en een half jaar klant bij vodafone, en betaal elke maand al 10€ voor mijn verzekering. Laatst heb ik mijn iphone 4 weggebracht naar vodafone piazza, te eindhoven, om een barst uit mijn scherm te repareren. Vandaag heb ik 45€ betaald, en vervolgens kreeg ik mijn mobiel. Eenmaal thuisgekomen bleek dat de homebutton van mijn iphone slecht indrukbaar is en elke keer als ik die indrukte dat het scherm begon te flikkeren. Ook laadt hij nu niet meer op als ik het snoertje volledig in mijn iphone stop, maar alleen als ik hem op een specifieke hoek erin stop. Ik ben uiteindelijk maar weinig vooruit gegaan op de reparatie aangezien ze de problemen gewoon hebben verplaatst. Is er een mogelijkheid dat ik mijn geld terug kank rkijgen of dat mijn iphone opnieuw gerepareerd kan worden.
Val1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik heb een iphone 4s sinds augustus 2012. Afgelopen oktober ging mijn wifi stuk. Mijn wifi knop is dan grijs en kan ik niet meer aan zetten. Dit is een bekend probleem bij apple. Ik ben dus verplicht om op 3G te gaan (waar ik na 500mb voor moet betalen). Ik heb mijn iphone ter reparatie opgestuurd en deze kwam na 2,5 week weer terug. Het wifi kaartje is vervangen. Dat vond ik raar want op internet had ik het probleem al grondig onderzocht en als je het wifi kaartje vervangt dan los je het probleem maar tijdelijk op en zal uiteindelijk de wifi weer uitvallen (naar wat ik gelezen heb op internet). Maar ik dacht het zal wel goed gegaan zijn. Maar na een week deed mijn wifi het inderdaad niet meer.
Een ander probleem waar ik al langer last van had was dat mijn iphone tussen de 40 en 10% al uitvalt met de melding dat ik hem op moet laden.
Ik heb mijn telefoon weer ter reparatie opgestuurd, dit keer heb ik beide problemen aangegeven. Vorige week is mijn iphone weer binnen gekomen. Weeer hebben ze het wifi kaartje vervangen. En ja hoor, vandaag is mijn wifi weer grijs geworden. Dit vind ik erg vervelend omdat ik met de kerst vakantie weg ben en dan wel gebruik wil maken van wifi. Ik vind het ook vervelend dat als ik mijn iphone opstuur ik weer een paar weken verder ben. Ik heb er geen verzekering op dus ik krijg geen leentoestel.
Ik vind dit erg vervelend. Ik ben bang dat als ik mijn iphone weer opstuur ik weer het zelfde probleem krijg. Ik snap dat er niet zomaar een iphone vervangen wordt door een nieuwe maar ik ben bang dat dit de enige oplossing is en ik ben niet van plan iedere keer mijn iphone ter reparatie te sturen.

Groetjes,
Valerie
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Val1,

Wat vervelend dat het probleem telkens weer terugkomt. Het beste advies in dit geval is om je telefoon opnieuw op te sturen. Het valt natuurlijk ook bij de reparateur op dat je je telefoon vaker hebt opgestuurd, en het probleem blijft terugkomen. Er zal dan ook steeds meer onderzocht worden om te voorkomen dat het opnieuw zal gebeuren. Ik hoop dat het de volgende keer definitief opgelost zal zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic