Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes

Reparatie & vervanging van je toestel

Je kent het wel: je toestel neemt ineens een duik in het zwembad, is na jaren trouwe dienst versleten of eigenlijk kan het nog wel even, maar je wilt gewoon graag wat nieuws.
Kun je het dan laten repareren? Antwoord: ja
Kan ik een nieuw toestel krijgen? Antwoord: soms


Reparatie
Allereerst kun je een defect toestel altijd laten reparen. Hier vind je hoe dat precies verloopt.
Heb je een verzekering? Dan neem altijd éérst contact op met de verzekering. Via de link hierboven vind je hoe precies.


Een nieuw toestel
Wil je graag iets nieuws, dan zijn er twee mogelijkheden.

Optie één is je abonnement verlengen. Verlengen mag binnen 4 maanden voor het einde van je huidige contract. Als je verlengt ga je een nieuw contract aan. Daarom kun je bij verlengen, net als de eerste keer dat je een abonnement nam, kiezen uit het volledige aanbod dat op dat moment bij ons geldt.
Ook als je een Sim Only had kun je op deze manier een nieuwe telefoon nemen als je huidige toestel zijn beste tijd gehad heeft.

Daarnaast hebben we nu een nieuwe dienst voor degene die graag elk jaar het nieuwste toptoestel heeft (iedereen dus ;)), ook al is je oude nog niet helemaal versleten: New Phone Every Year

Lees je de details en voorwaarden liever rustig even door, dan vind je ze hier.

Dat zijn de mogelijkheden om bij Vodafone een nieuwe telefoon te nemen.
Hopelijk beantwoordt dit al jullie vragen, maar zo niet, post ze gerust hier onder.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
ramonlinda

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Krijg vrijdag de telefoon weer terug ff was wat fout gegaan maar alles is toch wel goed gekomen

Bekijk in context

97 Reacties 97
ramonlinda

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heb mij toestel verzekerd voor 10 euro in de maand
nu is het toestel gevallen en krijg ik een rekening van 190 euro voor het maken kan dat maar zo?
ramonlinda

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Heb vanmorgen contact gehad met vodafone en die vertelde dat ik dan contact moest op nemen met de het bedrijf die de telefoon maakt daar kreeg ik te horen dat de telefoon het niet bekend was dat de telefoon verzekerd is
ramonlinda

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
De telefoon is ook nog niet gemaakt ben de telefoon nu ook al twee weken kwijt
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Bas
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat is inderdaad de vraag. De normale gang van zaken is:

- Je neemt eerst contact op met onze verzekering voor een z.g.n. claimnummer. Dat claimnummer wordt gebruikt om de kosten van de reparatie (buiten het eigen risico) onder te laten vallen
- Dan word je toestel opgestuurd en gerepareerd, eventueel onder verzekering als het defect niet onder de garantie valt.

Als er geen gebruik wordt gemaakt van de verzekering en de kosten zijn hoger dan een bepaald bedrag (ik zeg uit mijn hoofd 90 euro) dan krijg per brief een aantal opties.
Namelijk repareren voor een bepaald bedrag, het toestel ongerepareerd terugkrijgen of de mogelijkheid om afstand te doen van het toestel. Het wordt dan gerecycled.

Op zich een redelijke gang van zaken toch?

De vraag is nu voor mij ook:
- heb je het toestel ingeleverd bij een Vodafone winkel?
Zo nee, waar is je toestel dan wel ingeleverd?
- heb je contact gehad met Marsh (de verzekering)?
- heb je al contact gehad met mijn collega's in de winkel of de verzekeringsmaatschappij om te proberen de reparatie alsnog onder de verzekering te laten vallen?
ramonlinda

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Krijg vrijdag de telefoon weer terug ff was wat fout gegaan maar alles is toch wel goed gekomen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Fijn om te horen!
Windstorm

Liefhebber
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Een los toestel kopen is vaak uiteindelijk goedkoper. En dan kun je altijd zelf bepalen waaneer je aan nieuw toestel toe bent.
Tjipke

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
afgelopen weekend is het scherm van mijn sony Xperia U kapot gegaan. Wat kost het om dit te laten maken? De telefoon is van september vorig jaar. 
Groeten
Tjipke
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Tjipke,

Welkom op het forum 🙂
Helaas kan ik niet zeggen wat het kost om het scherm te laten maken, onderliggend kan er nog vanalles defect geraakt zijn dat vervangen moet worden.
Ik raad je aan om het toestel ter reparatie aan te bieden, boven de €80 ex btw zal er een prijsopgaaf gestuurd worden waarmee je wel of niet akkoord kunt gaan.
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben al jaren met meerdere aansluitingen trouw klant van Vodafone. In principe altijd tevreden geweest, voor allerlei rare en soms zelfs extreme situaties begrip getoont maar de service en kwaliteit van Vodafone is in het laatste jaar echt hard achteruit aan het gaan. Om een voorbeeld te geven betalen we al jaren voor Vervangend Toestel Service VIP onder de conditie dat dit 24 uur per dag, 7 dagen in de week berijkbaar is om binnen 4 uur een vervangend toestel te leveren. Zie ook de folder uit oktober 2012 waarin dit keurig als 24/7 dienst beschreven word http://business.vodafone.nl/Vodafone/wg30/pdf/klantenservice/zakelijk/tarievenfolder_oktober2012.pdf

Ondanks dat we al jaren voor deze dienst betalen, hebben we gelukkig nog nooit geen aanspraak hierop hoeven te maken.... Tot mijn eigen toestel steeds meer kwaaltjes begint te tonen en na bespreking met HTC toch echt aan een repatie toe is. Na het maken van een backup de telefoon gepakt om aanspraak te maken op deze service. Ik verwachtte hier een keurige meneer of mevrouw aan de lijn te krijgen welke mij zal gaan helpen. Het tegendeel is echter waar, ik heb een uur in de wacht gestaan en na exact een uur werd de verbinding klakkeloos verbroken. HUH? Bij nogmaals bellen blijkt dat deze afdeling op werkdagen nog maar van 9.00 tot 21.00 uur te bereiken is... Volgens mij zijn dit maar 12 uur en geen 24 uur? Anyway, ik belde voor 21.00 uur dus een uur in de wacht staan is natuurlijk sowieso van de zotte! 

Klaarblijkelijk kan Vodafone ons wel informeren over tussentijdse tariefverhogingen met als rotsmoes een inflatiecorrectie maar is het teveel moeite om ons te informeren over aanpassingen van additionele diensten? We samen een overeenkomst aangegaan voor deze dienst, dan mag ik toch op zijn minst verwachten dat aanpassingen worden gemeld? 

Afgezien van dit geval hebben we in de laatste maanden veel meer problemen met Vodafone gehad; Traag mobiel internet, slecht bereik, krakende lijnen, verbindingen die verbroken worden, medewerkers welke beloven terug te bellen en/of vervolgacties uit te voeren maar dit vervolgens niet doen, teveel aan kosten berekend. Haast te veel om op te noemen.

Als 24/7 ondernemer zit ik nu mooi te kijken met een mobiel maar half functioneerd... Dit terwijl ik bewust een extra service afsloot om zeker te zijn van het feit dat dit niet nodig zal zijn. Ik begin Vodafone op zijn zachtst gezegd goed zat te worden en zal nog eens goed nadenken of we na ruim 9 jaar samenwerking uberhaubt nog ooit een overeenkomst met Vodafone gaan verlengen. 
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Zojuist opnieuw gebeld met Vervangend Toestel Service. Morgen (16 augustus) in de middag kan ik pas geholpen worden met een vervangend toestel. Dit terwijl ik een 4 uurse service heb afgesloten onder de volgende voorwaarden; https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/aanvullende_voorwaarden_vervangend_toestel_ser.... Dat Vodafone tussentijds zijn voorwaarden aanpast is prima, wij zijn hier echter nooit van op de hoogte gebracht waarbij Vodafone hier wel de verplichting toe heeft! 

Service @ Vodafone is echt beroerd. 
Patpat

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Juridisch gezien kan vodafone niet zomaar de voorwaarden veranderen zonder de consument hierover te informeren!!!
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Patpat schreef:
Juridisch gezien kan vodafone niet zomaar de voorwaarden veranderen zonder de consument hierover te informeren!!!
Dat is geheel correct! In deze betreft het echter een zakelijke aansluiting, ook hierbij mogen de voorwaarden niet zomaar zonder informatie worden veranderd. Vodafone is echter van mening dat ze boven de wetgeving staat en doet dit toch gewoon. Nu we echter op de hoogte zijn van de nieuwe voorwaarden hebben wij deze conform een uitspraak van de hoge raad in fabruari 2011 verworpen. Tenslotte worden de gehele condities van de dienst door de aanpassing geheel uit zijn verband getrokken. Komt een beetje op hetzelfde neer als een NS waarbij je een reisabbonement afsluit en in de nieuwe voorwaarden vermeld dat je wel moet betalen maar moet gaan lopen. 

Vodafone blijft in deze angstvallig stil... Krijgen nergens een fatsoenlijke reactie op; niet op brieven, niet op forum, niet op Facebook/Twitter posts en zelfs de advocaat krijgt geen gehoor. Service op zijn best, een fatsoenlijke oplossing blijft dan ook uit. 

De service van Dynafix, de reparaeur van Vodafone is overigens ook niet de snelste. Schijnbaar heeft men daar al ruim 4 dagen nogdig om een toestel "intern" door te zenden;

STATUS     DATUM / TIJD             
Order - Volledig ingevoerd     15-8-2013 10:10:06          
Order - Bevestigd     15-8-2013 10:11:08          
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care)     15-8-2013 10:11:08          
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care     19-8-2013 9:35:29          
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst     19-8-2013 9:35:30          
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling     22-8-2013 14:00:02  

Schijnbaar heeft men het bij Dynafix drukker met voor de deur te hangen; http://goo.gl/MZLxv5 :-).
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
ArjanEHV,

Wanneer heb je via Twitter of Facebook contact met ons gezocht?
Ik vind het vreemd dat je daar geen reactie op hebt mogen ontvangen en wil het graag voor je gaan nakijken.
Via die sociale media kunnen we de persoonsgegevens erbij nemen en kunnen we de zaken iets beter nakijken dan met algemene info. Dat lijkt me in deze situatie wel enigszins wenselijk.
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Rowie,

Eerste contact vond plaats op 14 augustus j.l., 15 augustus is er gereageerd door ^MV dat zo spoedig mogelijk op Forumpost gereageerd zal worden. Op 19 augustus nog eens een reminder gedaan, zonder enig effect. Beste manier van reageren is gewoon niet reageren? 

Twitter;@ProXXio.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hallo Arjan,

Ik zie inderdaad dat er niet meer is gereageerd. Mijn excuses hiervoor! Ik heb de verantwoordelijken hierop aangesproken en feedback gegeven.

Wat betreft de Vervangend Toestel Service VIP, sinds kort is dit inderdaad veranderd. Van tevoren was het inderdaad zo dat er binnen 4 uur een vervangend toestel geleverd zou worden maar nu is het zo dat je voor 12 uur 's middags moet bellen om het vervangende toestel diezelfde dag nog te ontvangen. Als je na 12 uur belt dan ontvang je het vervangend toestel de volgende dag. Ik vind het wel erg jammer om te horen dat je hiervan niet op de hoogte was en dat je er daarom vanuit ging dat je binnen 4 uur een leentoestel zou ontvangen. Voorwaarden en tarieven van de Vervangend Toestel Service kunnen echter veranderen en dit staat ook vermeld in de voorwaarden van deze dienst.

Alle informatie over de nieuwe bezorgtijden en voorwaarden vind je hier. Hopelijk maakt dit het iets duidelijker
ArjanEHV

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Maartje,

Dat het in jullie voorwaarden staat dat jullie voorwaarden mogen aanpassen is natuurlijk helemaal super! Dit wil echter niet zeggen dat jullie dit niet hoeven te communiceren dat er nieuwe voorwaarden zijn en dat jullie relaties hier dan verplicht mee akkoord moeten gaan hiermee. Zal mooi zijn als je zomaar alles naar eigen smaak en in eigen voordeel aan kon passen. We leveren u nog maar 25% van de service maar u moet toch betalen! In tegendeel! De hoge raad heeft zich in februari 2011 nog uitgesproken over het feit dat nieuwe algemene voorwaarden verworpen moeten kunnen worden en absoluut ook niet zomaar (stilzwijgend) doorgevoerd mogen worden. Dat er in de reeds geaccepteerde voorwaarden staat dat dit wel mag doet hier niets van af; sterker, heeft juridisch slecht weinig waarde!

Wat mij persoonlijk nog het meeste irriteerd is dat Vodafone, ook in reactie op een klacht, steeds op hetzelfde antwoord uit komt en op een goed onderbouwd bezwaar verder geen reactie meer geeft. De nieuwe voorwaarden van Vodafone over deze dienst trekken de orginele dienst geheel uit zijn verband. De dienst, waar we al jaren voor betalen, is in oktober afgelopen jaar verlengt onder de condities welke jij beschrijft, een 4 uur service. Deze dienst is geheel veranderd en geven ons als onderneming totaal niet meer de zekerheid welke wij verwachtte te ontvangen. Op basis van deze zekerheden hebben wij er, tot mijn spijt, juist voor gekozen om een viertal telefoonaansluitingen bij Vodafone te behouden en de overeenkomsten daarvoor te verlengen! Als we toen geweten hadden dat deze dienst zo drastisch aangepast zal worden waren we niet eens nieuwe overeenkomsten met Vodafone aangegaan.

Om bovenstaande reden worden de nieuwe algemene voorwaarden, nu wij hier bekend mee zijn gemaakt, conform de uitspraak van de hoge raad in februari van 2011, niet door ons geaccepteerd en ook volledig verworpen. Met dit gegeven en de kennis dat Vodafone het (vermoedelijk bewust) heeft nagelaten om ons te informeren over de drastische aanpassingen, mogen wij van Vodafone verwachten dat ze de dienst conform de overeengekomen (originele) voorwaarden leverd. Vodafone is hierbij in gebreken gebleven, iets wat voor ons de nodige probleen heeft opgeleverd. Het lijk mijn dan ook totaal niet onredelijk dat wij van Vodafone verwachten dat zij ons tegenmoed gaat komen en dat we hier over kunnen communiceren om samen naar een oplossing te zoeken.

De fatsoenlijke communicatie laat Vodafone helaas totaal achterwege. Niemand geeft thuis en op brieven en mails word niet eens gereageerd. Zijn we den echt gedwongen om naar de rechter te stappen en te vragen om de overeenkomst te ontbinden alsmede Vodafone te veroordelen voor de proceskosten? Nee toch zeker?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic