Rien11852

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Reparatie iPhone12

Nadat ik de iPhone12 ongeveer 2 maanden in mijn bezit had, gaf het toestel de geest. Via de Chatbox van Vodafone werd mij geadviseerd het toestel aan te melden en dan wordt het opgehaald door Dynafix.

Tot zover geen klachten.

Inmiddels zijn er 4 weken voorbij en nog steeds heb ik mijn toestel niet terug.

Vodafone chatbox medewerker leeft ontzettend met mij mee maar kan niets doen.

Neemt u contact op met Dynafix.

Aldus gedaan en daar krijg ik een nog vriendelijker medewerker aan de lijn die beloofd alles te doen wat in zijn vermogen ligt.

Niets meer gehoord en dus maar weer van voren af aan contact opgenomen. 

Hetzelfde liedje en nu kreeg ik te horen dat Dynafix het toestel niet kan repareren en heeft doorgestuurd naar Apple. 

Wij begrijpen uw frustratie, aldus de medewerker, en ik ga wat voor u regelen.

Ijzige stilte aan het reparatiefront.

Al die tijd maak ik gebruik van een leentoestel van een vriend maar dat kan niet eeuwig zo duren.

O, ja ik ben verhuisd van KPN naar Vodafone omdat ik hoorde dat de mogelijkheden daar veel uitgebreider zijn en de service perfect is.

Mijn vraag: waarom mag ik daar dan geen gebruik van maken.

Ik heb geweldig spijt van mijn verhuizing en heb Vodafone verzocht om een coulance regeling. Huidig abonnement opheffen en een nieuw abonnement afsluiten. Dat kan gewoon!!!! Ja hoor, dat kan gewoon alleen betaal ik het volle pond. Dat kan gewoon.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rien11852
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag bericht ontvangen van Dynafix. Toestel komt retour. Boardswap uitgevoerd. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3281Likes

Hoi @Rien11852 
Wat goed dat je de community hebt gevonden om je klacht kenbaar te maken. Maar het is natuurlijk wel erg vervelend om de community te leren kennen door dit voorval. Ik, als oud klant, begrijp heel goed dat je Vodafone hierop aanspreekt maar deze kunnen eigenlijk, zoals men al aangeeft, niets doen dan afwachten wat Apple gaat melden. Dat het allemaal lang duurt, daar ben ik wel met je eens, dat is natuurlijk veel te lang. Ik zou haast zeggen, aan de service van Vodafone zal het niet liggen, het ligt aan de reparateurs, die er lang over doen. Het is wel begrijpelijk dat Vodafone je abonnement niet zomaar kan opheffen, of je zomaar een "eventueel" nieuw toestel aanbieden. Laten we hopen dat Vodafone je snel een antwoord kan geven en dat je daar tevreden over bent. 

Gelukkig zijn er hier op de community allemaal positieve moderatoren online en die willen je graag helpen met een oplossing. Ze kunnen met je mee kijken wat er nu aan de hand is en het wat inzichtelijker maken. Lees onderstaande balk aub om wat gegevens aan te vullen en dan kunnen ze sneller aan de slag om te zien speelt. Succes in ieder geval en ik hoop dat het niet lang meer duurt. 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 168Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Goedemorgen @Rien11852 

Wat ontzettend balen dat je na zo'n korte tijd al zat met een defecte telefoon en nu deze al een tijdje kwijt bent voor de reparatie.

Je hebt er absoluut goed aan gedaan om het toestel aan te bieden ter reparatie. Wat ik alleen begrijp is dat ons repaircenter het niet kan repararen, en het toestel nu bij Apple ligt ter beoordeling. Het is handig om dit af te wachten, wellicht dat Apple vanuit hun garantie nog iets aanbied?!

De reden dat je geen 'perfecte'service bij defect hebt, heeft te maken met het feit dat je geen toestel verzekering of vervangend leen toestel service hebt afgenomen.
Verzeker je telefoon met de Vodafone Garant verzekering

Voor verder onderzoek rondom je toestel reparatie wil ik je gragen het iRMA nummer te vermelden in je profiel onder persoonlijke opmerkingen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3281Likes

Hmm, ik heb wat moeite met je antwoord @Jamyla, en dat wil ik je dan ook heel eerlijk hier melden. En het gaat dan om deze zin: "De reden dat je geen 'perfecte' service bij defect hebt, heeft te maken met het feit dat je geen toestel verzekering of vervangend leen toestel service hebt afgenomen."

Dit is natuurlijk een vreemde reactie, je verplicht nu iemand een verzekering af te sluiten om 'perfecte' service te krijgen van Vodafone. Een toestel van 2 maanden valt onder garantie en mag je van Vodafone verwachten dat je een PERFECTE service krijgt, ook als het langer duurt dan verwacht. Ik zou, als ik klant was geweest, altijd een perfecte service van Vodafone verwachten en een nog betere service als ik hem zou hebben verzekerd. Om nu te zeggen dat iemand pas perfecte service krijgt als die een verzekering afsluit, jammer!

Dit wilde ik even kwijt, geen aanval. Ik ben zelf zeer te spreken over Vodafone en service, dus daar ligt het zeker niet aan. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 168Posts
  • 31Oplossingen
  • 47Likes

Hey @Energieboy  welkom!

Je mag natuurlijk altijd kenbaar maken dat je het ergens niet mee eens bent. 

Het feit is wel dat TS het toestel in bezit heeft vanaf eind augustus 2024. Dat is dus ruim 4 maanden in plaats van 2. 
Maar ik begrijp het hoor, de tijd vliegt aan je neus voorbij waardoor je soms niet eens meer in de gaten hebt hoe lang precies.
Na 4 maanden is het toestel aangeboden ter reparatie, conform onze service garanties. Dat betekent dat het toestel moet worden beoordeeld door het repair center, en zo nodig wordt ook Apple ingeschakeld. Ten tijde van dit onderzoek/reparatie ben je daardoor afhankelijk van een leentoestel. 
Waar ik op doel met 'perfecte service' is dat je met onze vervangend leen toestel service niet afhankelijk bent van vrienden/familie hun leentoestel, maar een vergelijkbaar leentoestel ten tijde van het onderzoek/reparatie ontvangt. Dat maakt het in mijn ogen 'perfect'

Los daarvan valt er op voorhand nooit te zeggen hoe lang een onderzoek/reparatie duurt. Dit is geheel afhankelijk van de wachtrij, voorraad materialen e.d. 
In dit geval wachten we op meer informatie van Apple. Jammer genoeg kan ik dat ook niet versnellen om het 'perfecter' te maken.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3281Likes

Ah jee, 4 maanden al, de tijd gaat zeker snel 😉
Laten we dan maar hopen dat de TS nog iets langer het toestel mag lenen om te wachten wat Apple hier over zegt. Duidelijk wat je bedoelde over de 'perfecte' service en begrijpelijk dat jullie niets kunnen melden zolang Apple het in onderzoek heeft. Laten we hopen dat die hier snel iets over kunnen melden en dat het toestel dan ook weer snel terug, gerepareerd, komt. Bedankt voor je positieve antwoord 😁

Rien11852
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vandaag bericht ontvangen van Dynafix. Toestel komt retour. Boardswap uitgevoerd. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12508Posts
  • 3606Oplossingen
  • 3281Likes

Goed nieuws toch?! Ze hebben het binnenwerk vervangen, dan zal het nu wel opgelost zijn. Veel plezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic