Acer223

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rekening op voorhand deels betalen

Is het mogelijk om een rekening al deels vooruit ( contant ) te betalen. Zodat wanneer de automatische incasso plaatsvindt het vooraf betaalde bedrag hier al vanaf is gehaald?

Dus stel: In my Vodafone staat een bedrag van 20 euro buiten mijn bundel, met nog 10 dagen resterend. Dit zal dan ergens in Januari automatisch geincasseerd worden. Het totale bedrag is uiteraard nog niet bekend. Ik maak 10 euro over naar Vodafone met vermelding van mijn telefoonnummer en klantnummer.

Kan dit dat verrekend worden? en als de automatische incasso plaatsvind het bedrag al met 10 euro verminderd zijn? Dus abbo kosten + 10 euro buiten de bundel ( aangezien er al 10 euro overmaakt handmatig? )




4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Bij Vodafone worden tegoeden, teveel-betaalde bedragen, nieuwe fakturen en creditnota's verrekend alsof er een soort rekening-courant met de klant bestaat.

Ik raad de door jou bedachte constructie af, omdat je dan het overzicht verliest.

Maar het zou in principe wel moeten kunnen.
Bij de MyVodafone Website (dus niet de MyVodafone App !!!) komt dan eind December 2015 / begin Januari 2016 bij jouw meest recente faktuur te staan:
Faktuur December 2015 : bedrag €X,XX
Nog openstaand bedrag: (€X,XX minus €10,00)

Dit bedrag zal worden geïncasseerd van uw rekeningnummer blablabla.

Het kan dus wel. Maar ik raad het je ten zeerste af.

Succes!

Netwerker
Acer223
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie.

Het is ook maar eenmalig. Dus het bedrag dat handmatig wordt overgemaakt naar Vodafone wordt vantevoren verrekend met het nieuw te ontvangen factuur, als ik je bericht goed begrijp.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

Niet: van te voren. Maar op het moment dat de nieuwe faktuur zichtbaar wordt via MyVodafone Website.

Bij jouw eigen-initiatief-betaling, MOET je wel het juiste klantnummer (van 9 cijfers) vermelden. Plus jouw nul-zes-nummer zonder streepje. Dus: 06xxxxxxxx

Op de faktuur komt niets over deze verrekening te staan. Alleen via de MyVodafone Website. Niet via de MyVodafone App !!!!!!

Succes!


Netwerker


Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic