Ozel013

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reis dagbundel teveel kosten

Omdat ik naar turkije op vakantie zou gaan heb ik een vodafone simkaart gehaald voor die alles op reis dagbundel van 2 euro. Het zou voor 4 weken op ongeveer 60 euro moeten uitkomen maar ik heb onderhand al 100 euro moeten opwaarderen omdat er steeds beltegoed uit t niets weggaat ookal heb ik nog mbs minuten etc over. Belde met de klantenservice en die zei dat ik me dataroaming moet uitzetten? Maar dan werkt het internet helemaal niet. Begin dit echt zat te worden
5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Turkije valt onder de 43 Voordeellanden bij Vodafone, waar je een Alles-in-1-op-reis-dagbundel (BloX) bij je Abonnement kunt afsluiten. Dat kost inderdaad €2,00 per etmaal. En daarvoor krijg je onder andere 35 MegaByte aan data-tegoed per etmaal. Voor vier weken, ofwel 28 dagen, zou je voor wat betreft kosten moeten uitkomen op:

28 x €2,00 = €56,00
Voor 28 dagelijkse Alles-in-1-op-Reis-dagbundels (BloX)

Welk abonnement heb je afgesloten bij Vodafone. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "opwaarderen"
Je hebt toch een abonnement. Volgens mij kan die Alles-in-1-op-Reis-dagbundel (BloX) alleen worden toegevoegd bij een abonnement van Vodafone. En dan staan de kosten vast. Namelijk €2,00 per etmaal.

Mocht je geen abonnement hebben bij Vodafone. Dan kun je beter in Turkije prepaid-sim-kaarten kopen van de grootste telecom-provider in Turkije. Dat is dan veel goedkoper voor jou, dan Vodafone prepaid in het buitenland.

Je hebt dan wel een nieuw Turks nummer. Dus vergeet niet dat nieuwe Turkse nummer met de correcte internationale toegangscode van Turkije door te geven aan je familie en vrienden in Nederland.

Tenslotte adviseer ik je om je data-gebruik altijd scherp in de gaten te houden met twee onafhankelijke data-registratie Apps. Die kun je downloaden uit de Google PlayStore. Of de Apple AppStore.
Die twee onafhankelijke data-registratie Apps (data counters) moet je dan om 00:00 uur instellen op een data-limiet of data-quotum van 35 MegaByte per 24 uur. Dat is namelijk het data-tegoed van de Alles-in-1-op-Reis-dagbundel (BloX). En dat de data-registratie Apps automatisch de data-connectie afbreken, zodra je 35 MegaByte aan data op een dag hebt verbruikt. Bijvoorbeeld 3G Watchdog van App ontwikkelaar Richard Gruet.

N.B. 35 MegaByte per etmaal is niet veel. Daar ben je zo doorheen.

Succes!


Netwerker
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

Bij een prepaid kaart dien je altijd zelf de bundel er op te zetten door een sms te sturen of via my vodafone. Echter als je de telefoon laat aan staan met dataroaming in het buitenland en na gebruik leg je hem gewoon weg blijft hij verbonden met internet. De klantenservuce heeft dus gelijk om of je telefoon uit te zetten of idd dataroaming uit te zetten. In dit geval maak je dus extra kostendie niet nodig waren geweest. Je hebt maar 35 mb per dag. Er hoeft maar iets binnen te komen betreft facebook, whatsapp etc en je telefoon maakt verbinding anders.
Je kunt ook de xl variant aan zetten voor 4 euro per dag maar let erop dit is maar 100 mb. Is ook niet veel.

Zoals aangeeft kun je inderdaad ook een simkaart van daar aanschaffen. Vaak is dit een stuk goedkoper.
Ozel013
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een prepaid simkaart van vodafone en daar activeer ik elke dag de bundel op. Ik ben hier nog 7 dagen om dan nog een kaart hier te halen vind ik niet zo een zin hebben. Maar als ik naar mijn dataverbruik kijk op my vodafone en ook op mijn toestel zelf wat er gemeten word dan is t altijd onder de 35 mb, ik stel dan ook me limiet in op 35 en een waarschuwing bij 25 mb zodat ik er niet overheen zal gaan. heb alles van alle apps dan ook uitgezet ik gebruik alleen whatsapp.. Er was gister ineens weer 10 euro btg af gegaan terwijl ik de hele dag wifi aan t gebruiken was en maar 5 mb data had verbruikt. Om dan mijn dataroaming steeds uit te zetten terwijl ik me dataverbruik goed in de gaten hou vind ik een beetje onnodig
Anonymous
Niet van toepassing
De telefoons van tegenwoordig maken bijna altijd verbinding met het internet. Of dat nu via wifi is of via het netwerk. Zo zijn er ook telefoons die een slimme netwerkeissel hebben (kun je uitzetten) waardoor als het netwerk bijv sterker is dan het wifi netwerk ze automatisch overgaan naar het netwerk.
Bij de iphone is het zo dat na een tijdje dat het vergrendelscherm aanstaat, de verbinding met het wifi netwerk verbroken wordt.
Tevens kan er ook een storing zijn geweest op het desbetreffende wifi netwerk. Hoe dan ook als je verbonden bent met een wifi netwerk zou ik als ik jou was gewoon data roaming uitzetten. Heb je namelijk op dat moment helemaal niet nodig. Tevens zou ik hem uitzetten als ik me telefoon niet nodig heb. 35 of 100 mb (ligt eraan welke bundel je hebt aan staan) is niet veel. Met een update van een app of binnehalen van eem grotere foto zit je er zo aan.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Aangezien we het via het forum verder niet kunnen nakijken en er al andere topics zijn met uitleg hierover zal ik het topic sluiten. Lees de volgende keer ook even onze huisregels voordat je een bericht plaatst.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic