Annemarie2

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Registratie sim-kaart mislukt

Hallo,

Ik heb al jaren een prepaid sim-kaart van Vodafone, die ik vrijwel alleen gebruik als ik in het buitenland op vakantie ben. Nu was mijn beltegoed bijna verlopen, en ik had op tijd weer opgewaardeerd. Dit is goed gegaan (ik heb echt beltegoed). Als ik echter mijn sim-kaart in mijn oude vertrouwde simlock-vrije Nokia N70 doe (die het alle jaren ervoor met deze sim-kaart gewoon deed), en ik zet het apparaat aan, krijg ik de melding "Registrate sim-kaart mislukt". Ik heb alle tips en trucs die ik op internet kan vinden uitgeprobeerd, maar niets helpt. Dit is:
- sim-kaart er weer uitgehaald, 10 minuten gewacht, er weer in, zelfde melding
- batterij er uitgehaald, 10 minuten gewacht, er weer in, zelfde melding
- sim-kaart in andere telefoon (in een simlock-vrije Samsung Galaxy S2, dan krijg ik de melding "Niet aangemeld bij netwerk")
- andere sim-kaart in de N70 gedaan, dan werkt het toestel gewoon goed en kan ik gewoon bellen, dus het ligt ook niet aan het toestel
- Vodafone medewerkers mijn status laten controleren en sim-kaart diverse keren laten resetten, maar blijf dezelfde melding houden
Niemand kan mij helpen, ook niet de medewerkers van Vodafone met wie ik via Facebook contact heb gehad.

Ik begin hier behoorlijk ontevreden over te raken, want ik kan gewoon niet bellen en er is niemand die het lijkt te kunnen oplossen. Wie kan er nog voor zorgen dat ik niet naar een andere provider ga overstappen?

Annemarie
4 Reacties 4
hanshcjmeyer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Hier hetzelfde probleem. Vorige week ruim een uur (!!!) met de helpdesk van Vodafone. Alles en iedereen werd geraadpleegd bij Vodafone. Soortgelijke handelingen moeten uitvoeren. Eindconclusie: sim-kaart defect. Afspraak: ga naar een Vodafone winkel en vraag nieuwe sim-kaart en laat nummer overzetten.

Vandaag naar Vodafone winkel in Groningen gegaan. Daar werd de conclusie van de helpdesk in twijfel getrokken. Er werd weer wat gebeld. Eindconclusie: het is te lang geleden dat kaart is opgewaardeerd. Afspraak: opwarderen en alles werkt weer. Daar mijn parkeermeter afliep afgesproken dat ik dat thuis via internet zou doen.

De uitkomst laat zich bijna raden: EUR 10,00 weg en nog steeds geen werkende gsm. Nog steeds dezelfde foutmelding.

Is er nu niemand bij Vodafone die iets aan dit soort misstanden kan doen?
safwan2015

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
tijdens mijn vakantie heb ik mijn sim-kaart 06(moderator edit: @safwan2015 heb je 06-nr verwijderd. Zie ook onze regels.) kwijt ik moest van de klant service nogmaals registreren .
graag uw reactie
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @safwan2015 ,

Ik snap de vraag nog niet helemaal duidelijk. Wat minder handig is dat je het telefoon nummer online hebt geplaatst zou je deze kunnen verwijderen uit je bericht?

Mocht je en nieuwe simkaart moeten aanvragen kun je dit doen via en Vodafone winkel of via de klantenservice.
En ik zie dat je simkaart kwijt is geraakt tijdens vakantie? Wil je deze blokkeren?

Laat je het ons even weten wat je bedoelde met het bericht, dankje.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @safwan2015 , is het nog gelukt met de reactie van SamsungExpert?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic