Dat dit kan gebeuren heb je nu zelf meegemaakt. Vodafone is afhankelijk van de providers daar en kunnen niet zoveel doen als het bereik niet goed verloopt. Dit is vervelend, ook voor Vodafone en goed dat je hier een melding van komt maken. Jammer dat je niet even contact hebt opgenomen tijdens je vakantie want dan had je een aantal dingen kunnen testen om te zien of het nu echt aan Vodafone ligt of misschien aan je toestel of de netwerken die handmatig gekozen kunnen worden. Nu thuis is het natuurlijk niet meer te testen. Daarnaast is het netwerk in Nederland een eigen netwerk en daardoor "vaak" beter dan in het buitenland, waar je te gast bent. En dat kan enorm verschillen tussen de providers, wat je ook hebt ondervonden met je vrouw haar abonnement bij Odido.
Volgende keer even een belletje naar de klantenservice want dan kunnen ze je opnieuw aanmelden op het netwerk, misschien was dat het probleem wel. Of als je daar bent een simkaart swap, even omruilen met de simkaart van je vrouw en dan kijken of je eigen simkaart in het toestel van je vrouw het wel goed doet, en andersom. Testen op een ander Engels netwerk of anders even netwerkinstellingen wissen in het toestel. Daar zijn een aantal dingen die getest kunnen worden als je daar nog bent. Ook APN gegevens zouden dan even gecontroleerd kunnen worden.
Uiteraard vervelend maar gelukkig ben je weer terug in Nederland en als het goed is dan werkt het nu allemaal weer goed.