wveersema

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Regelmatig Wegvallen Netwerk

Ik heb sinds begin December een iPhone 4 met een Vodafone abonnement. Uiteraard wist ik van publicaties in de media van de problemen met de antenne, ik ging er echter vanuit dat met Vodafone's netwerk en de dekking daarvan in mijn woonplaats Amsterdam dit allemaal wel mee zou vallen.

Ik merk echter dat, ondanks een hoesje om het toestel, dat de gehele verbinding met het netwerk regelmatig wegvalt. Er verschijnt dan een melding in beeld dat de verbinding met het netwerk is verbroken. Dit gebeurt gemiddeld zo'n 2 keer per kwartier, OOK als de het toestel vrij op tafel ligt en dus niet in de zogenaamde "deathgrip". Het bereik lijkt sowieso compleet willekeurig te zijn. Dan weer volledig weg, vervolgens weer vol bereik terwijl er aan de positie van het toestel niets veranderd. Vreemd.

Ik heb om mij heen gevraagd naar ervaringen van anderen wat betreft dit probleem (aan zowel Vodafone als T-Mobile gebruikers). Men herkende het bekende probleem van het signaalverlies wel, maar niet van de algehele wegval van het netwerk en zeker niet in de frequentie als bij mij het geval is. Aan Vodafone ligt het niet aangezien ik met mijn BlackBerry altijd vol bereik had en nooit problemen.

Wat is hier aan de hand…? Een extreme mate van "antenna-gate"? Of een probleem met mijn toestel opzich? Meer mensen die hier hinder van ondervinden?
20 Reacties 20
luuk09

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb ook een iPhone 4 sinds vorige week en heb dit probleem ook echt irritant.
henkpoel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas bij het zelfde euvel. Mijn Iphone 4 is net voor de kerst aangeschaft. Wat een tegenvaller van dit verder prachtige apparaat. Wat te doen?
bartman

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon ook in Amsterdam en heb met mijn iPhone 3Gs op Vodafone ook ontvangst problemen.Het probleem is wel vooral geconcentreerd in Amsterdam Oost, laat ik daar nou toevallig wonen....Het speelt al sinds Sail vorig jaar en het laatste bericht wat ik van de klantenservice (ja echt!) heb gekregen is dat er een kapotte mast is die niet gerepareerd wordt........
wveersema
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Eerlijkheid gebied mij hier te melden dat het de afgelopen periode stukken minder erg is....
Laurence

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eerlijkheid gebied mij hier te melden dat het de afgelopen periode stukken minder erg is....



Helaas, moet ik melden dat bij mij het euvel nog steeds dagelijks een grote bron van irritatie is. Zodra ik met een WiFi netwerk verbinding maak dan werkt alles prima maar op het 3G netwerk is het af en toe treurig gesteld met de connectiviteit (vaak maar één bar tot zelfs totaal geen verbinding).

De Iphone is geen eens een week oud en nu al is de verbinding niet om naar huis te schrijven helaas
Economy

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tja, je was er al voordat je het kocht al op de hoogte van 'deathgrip'. Het ligt niet aan Vodafone, KPN of T-Mobile. Het ligt echter in het toestel. Ik met mijn Galaxy S heb overal 3G-bereik en klaag er nergens over. Het is niet als een aanval bedoeld, maar het gaat erom dat je al op de hoogte was van het probleem en dat de case voor géén ene flikker helpen.
Laurence

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tja, je was er al voordat je het kocht al op de hoogte van 'deathgrip'. Het ligt niet aan Vodafone, KPN of T-Mobile. Het ligt echter in het toestel. Ik met mijn Galaxy S heb overal 3G-bereik en klaag er nergens over. Het is niet als een aanval bedoeld, maar het gaat erom dat je al op de hoogte was van het probleem en dat de case voor géén ene flikker helpen.



Daar was ik wel van op de hoogte maar blijkbaar was het nog niet zo'n gekke gedachte:

Vodafone kampt met storing mobiel internet - update

We houden het in de gaten
Economy

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Haha, Vodafone kampte inderdaad met storing, maar als je goed leest was het maar voor een deel van de gebruikers. Ik zou ook de iPhone willen nemen als die deathgrip er niet was.
wveersema
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een probleem wat inderdaad totaal geen relevantie heeft tot dit onderwerp en wat naar ik begrijp uit de media ook alweer is opgelost...

@Economy; Ja, je haalt eigenlijk alle punten aan die ik in mn openingspost ook al aanhaal... Niet bepaald een constructieve bijdrage dus. Je eindzin "het gaat erom dat je al op de hoogte was..." is echter incorrect. Daar ging het mij helemaal niet om. Mij viel het op dat ik met Vodafone (1 van de betere netwerken binnen NL) meer last had van de zgn deathgrip dan iPhone gebruikers in mijn omgeving die T-Mobile als aanbieder hadden. Dat jij met je Galaxy S geen problemen hebt is harstikke fijn voor jou, maar slaat in dit topic echt als k*t op Dirk.
Economy

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, dat bedoel ik al. Je voelt je aajgevallen. Ik zal niet meer reageren in het topic omdat we dik offtopic gaat
wveersema
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee hoor, voel me niet aangevallen maar je komt met complete non-argumenten die niks met t topic te maken hebben dus je voornemen om niks meer hier te posten lijkt me dik in orde.
Economy

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Oké, ik ik wil nog een laatste to-the-point toevoegen. Wat ik dus probeer te zeggen is dat de verbinding oké is. Het komt omdat de iPhone 4 wat langere problemen heeft met zgn. deathgrip of slecht bereik, ook als je hem op de tafel legt en niemand raakt hem aan. Ik heb even het iPhone 4 getest met het applicatie 'Speedtest'. Daarmee heb ik 2 testjes afgelegd, deathgrip en vrijuit. Daarmee kwam ik met een verschil van 175 kb/s. Dat is niet echt een groot verschil, maar omdat er fabrikanten zijn die zogenaamd wetenschappers zijn en dan gaan zeggen dat de case oplost is dus echt totaal b*llshit. Ze willen gewoon zakken vullen en je telefoon wat beschermen door het achterkant (glas). Als je 1x je iPhone laat vallen op een hard oppervlak, dan kun je weer gaan pleiten voor een nieuwe. Ik was ook een liefhebber van iPhone 3G en 3GS, maar de 4 had dus zodanig veel problemen dat ik dus een ander toestel heb genomen. Tuurlijk, je hebt gelijk dat de Galaxy S hier niet inhoud, maar ik kon het ook net zo goed vergelijken met een ander toestel. Het was gewoon een voorbeeld. Trouwens, over 'non-argumenten' wat jij dus zegt slaat ook nergens op. Het zijn FEITELIJKE argumenten, dat de iPhone 4 veel problemen geeft. Dus ook de nieuwe iPhone 4 wat ze in Amerika hebben restyled bij Verizon. Ik ga niet zomaar uit mijn nek kletsen als ik er geen verstand over heb.
wveersema
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jammer dat je je niet aan je voornemen hebt gehouden...

Wat jij dus per se nog ff wil komen melden (dat de verbinding danwel Vodafone ok is) heb ik allemaal in mn openingspost staan. Dat met die case is allemaal oud nieuws. Wat jij hier allemaal komt lopen vertellen is misschien feitelijk allemaal juist, maar heeft geen relevantie tot dit topic. Ik verzoek je vriendelijk doch dringend het laatste gedeelte van mijn openingspost nogmaals te lezen. Ik geef daarin zelfs aan dat ik me besef dat het niet aan Vodafone ligt...

Diepe zucht....
Economy

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry dat ik je moest teleurstellen met je gezucht, maar die kon je ook even wel weglaten. Ik heb correct gelezen wat jij hebt geschreven in het onderwerp. Ik wil niet zeggen dat Vodafone goed is of KPN of T-Mobile. Het gaat om een fout bij iPhone. Ik geef jou een reden wat er fout is aan je toestel en dat ik dan als voorbeeld Galaxy S gebruik met een goed verbinding overal wil niet zeggen dat wat je zei met 'K*t op Dirk'-taal. Door je laatste reactie wou ik gewoon nog een aanpunt vullen, maar als je niet goed leest had je dit ook meegelezen: 'Oké, ik ik wil nog een laatste to-the-point toevoegen.' Jammer als sommige mensen niet goed reactie's lezen.Oh ja:Nog veel geluk in het toekomst met je iPhone 4 Zal niet meer mogen antwoorden..
wveersema
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sowieso was dat ook onjuist aangezien je ALWEER reageert met wederom dezelfde en derhalve nutteloze en eerder vermelde info... Hou je je nu aub eindelijk aan je voornemen dan?
Economy

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Tja, dan moet je nu niet meer op deze reactie reageren, want wij gaan dus wat ik 3 posts eerder heb vermeld dik off-topic. EN JA IK HOU MIJ AL 2 POSTS EERDER AAN DE VOORNEMEN!
wveersema
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nooit beweerd dat ik dat niet meer zou doen dus ik zie niet in waarom ik, in mijn eigen topic nota bene, niet meer zou moeten reageren... Jij daarentegen hebt dat wel beweerd en houdt je zeker niet aan je eigen voornemen wat je zojuist wederom hebt bewezen. Daarbij spreek je ook nog eens belabberd Nederlands dus doe me een lol...
Economy

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zeg: 'Niet meer reageren op mijn reactie en dan is het afgelopen', maar nee.. We gaan het nu over mijn Nederlands hebben die belabberd is. Vriend, als jij goed leest daar rechtsonder dan staat er 0:50, dus doe mij maar een lol.. Ik kan wel aan mijn voornemen houden, maar als jij dan nog vragen gaat creëren dan wil/moet ik het beantwoorden, omdat het over onze discussie gaat. Are you going to put a force-attack to me again?
wveersema
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja en? Het is bijna 1 uur... Dan verlies jij inneens je vermogen om foutloos Nederlands te typen ofzo...? Dat zou ik toch eens na laten kijken dan.

Oh sorry. Als jij zegt het is afgelopen dan is het afgelopen? Yeah right... Best lullig dan want nu reageer ik alweer... Nu moet jij weer reageren en zo blijven we bezig... het moet niet gekker worden...

Dat laatste Engelse zinnetje... Tja, misschien moet je ook maar gewoon geen Engels typen. Of ligt dat soms ook aan het tijdstip?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic