MKolm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

RedB + Multisim: nieuwe verdien-steel-model van Vodafone / MULTISIM gebruikers OPGELET!

Ik ben weer een jaar klant van Vodafone (na een pauze van paar jaar, daarvoor aantal jaren al klant geweest).
Ik heb Red Business Super + Multisim. Dat is dus het duurste wat ze hebben. Ik betaal al maandelijks om 80-90 euro voor mijn telefoon.

Om bij het einde te beginnen: Er is een kans dat je Multisim in het buitenland WEL werkt en jij daarvoor betaalt, zonder dat je het beseft.

En zo kwam ik erachter: Op de eerste pagina van de rekening van september heb ik een vreemde voorval ontdekt: Gebruikskosten buiten tegoed: 37,72. Dat is voor mij ongebruikelijk veel (RB Super, all-in bijna!), al stuur ik wel regelmatig paar SMS'en naar buitenlandse nummers.

Dataverbruik buiten bundel! Huh? Ik kom zelden boven 500-600Gb per maand aan data uit, hoezo?
Na wat doorbladeren kwam ik bij het nummer van Multisim: Data (Internet) buitenland.
Wacht, maar Multisim werkt toch niet buiten Nederland? Vodafone schrijft hierover op bijna elke pagina van RB!

En wat blijkt: tijdens mijn reis naar Rusland heeft mijn iPad een wel 3Mb binnengehaald. Goed voor 24 euro. +BTW.
Wat? Ik ging gelijk naar Vodafone bellen.
- Ja, meneer, uw Multisim werkt inderdaad niet buiten Nederland.
- OK, mevrouw, maar hoe zit dit dan?
- Even overleggen, blijft u aan de lijn.
/7 minuten overleg!/
- Ja, meneer, we kunnen het bedrag niet crediteren, maar wij kunnen uw Multisim wel blokkeren, zodat ie in het buitenland niet werkt.
- Wacht, maar dat kan hij toch standaard al niet, volgens Vodafone?
- Ja, meneer, maar er is onze fout geweest tijdens configuratie... maar wij gaan u niets crediteren, u heeft de data wel verbruikt!

@*#&, wat kan ik er aan doen, als mijn iPad ergens in het buitenland even wifi verliest? Multisim werkt toch niet, dus daar denk je ook niet aan?

Geweldig verdienmodel, vindt u niet? RedBusiness is wordt vooral door de grote bedrijven gebruikt, lijkt mij, die kijken niet naar de rekeningen, ze sturen ze gelijk door naar de boekhouding.
Even Multisim niet blokkeren, komt wel een #*&$stroom aan geld binnen bij Vodafone.
Ik heb mijn rekeningen nagekeken: ja, hoor, ook maanden ervoor daar 1 euro, daar 20 cent in Duitsland verbruikt enz. Ik heb geluk dat ik dit jaar weinig gereisd heb. Normaal zit ik 2-3 maanden ergens in Rusland. En ik zet mijn iPad nooit in flight mode daar, want mijn Multisim werkt toch niet, he, Vodafone?

Dus, mensen met Multisim! BEL NAAR VODAFONE EN VRAAG OF JE MULTISIM VOOR HET BUITENLAND INDERDAAD IS GEBLOKKEERD!
Wat gestolen geld teruggeven - doen ze niet bij Vodafone, blijkt...
1 Reactie 1
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @MKolm
Het klopt dat de eerste multisims geblokkeerd waren voor gebruik in het buitenland. Op verzoek van de klanten is dat aangepast en kun je de multisim nu ook gewoon in het buitenland gebruiken. Bij de eerste versies kan de blokkade eraf gehaald worden op verzoek van de gebruiker.
Je hebt in het Red Super abonnement een bundel van 1GB in de voordeellanden. Deze bundel deel je met je multisim.
Rusland is géén voordeelland. Deze info krijg je ook als je met je toestel voor het eerst aanmeldt op het Russische netwerk in de welkom sms. Hierin staan de tarieven en de mogelijkheden om kosten te besparen.
Alle overige informatie over het gebruik van de multisim in combinatie met een zakelijk abonnement zie je ook op onze website terug. Op de meeste tablets ( IPad & Samsung) kun je ook de roaming uitschakelen. Zo weet je zeker dat je geen kosten maakt als je Wifi onverhoopt wegvalt.

Het is natuurlijk altijd handig om voordat je naar het buitenland gaat extra informatie in te winnen, dat ben ik helemaal met je eens. Als wij over een onderwerp veel vragen krijgen dan triggert ons dat om de informatie op onze website en forum nog eens kritisch te bekijken. Zo kunnen we onze dienstverlening constant verbeteren. Groeten, Per


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic