MariekeKoopmans

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red together abonnement klopt niet

Ik was gisteren in de winkel bij jullie. Het blijkt dat ik al maanden teveel betaal voor mijn  red together abonnement. Daarom wil ik een restitutie ontvangen. Ik heb nu een red together abonnement en mijn 3 kinderen red together extra . Hiervoor  had ik 3 x red together en 1   Red together extra. Waardoor ik al maanden veel te veel betaal. Ik ben geholpen in de winkel. En heb niks zelf online afgesloten. Dan ga ik er vanuit dat ik goed ingelicht wordt en ze een passend abonnement bij mij adviseren en invoeren. Dit is niet gebeurd. Daarom wil ik geld terug van de maanden dat ik teveel heb betaald. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @MariekeKoopmans, welkom hier. 

Wat onhandig dat het bij het afsluiten van je abonnement in de winkel de gewenste situatie niet op de juiste wijze is verwerkt. Ik kan mij voorstellen dat je hier dan ook zeker van geschrokken bent toen dit uiteindelijk werd ontdekt. Het abonnement is inmiddels aangepast naar de juiste situatie, namelijk 1 x Red Together en 3x Red Together Extra. Wél heeft je abonnement een lange tijd foutief gestaan, waardoor je hebt betaald voor 3x Red Together en 1x Red Together Extra. Hierdoor heb je hogere kosten gehad. Er is vervolgens geadviseerd om online contact op te nemen voor wat betreft de restitutie. 

Kort samengevat heb je dus 2x een Red Together abonnement betaald welke eigenlijk 2x Red Together Extra hadden moeten zijn. Ik heb de situatie intern even uitgezet, omdat het in dit geval wel een langere periode betreft. Dit ook omdat er normaliter sprake is van een meldplicht van 2 maanden. Dit geeft eigenlijk aan dat we verwachten dat je binnen een periode van 2 maanden aan de bel trekt indien er iets niet klopt met je abonnement of de kosten die je op de factuur ziet staan. Hierdoor zou een creditering ook uitkomen op het verschil tussen 2x Red Together en Red Togheter Extra voor 2 maanden. Gezien de situatie ben ik van mening dat ik je een hogere vergoeding wil aanbieden dan deze 2 maanden en ik heb hier dan in overleg ook 6 maanden van kunnen maken. Dit betekent dat je het verschil tussen Red Together en Red Together Extra gecrediteerd krijgt voor 2 mobiele nummers x 6 maanden. Deze creditfactuur zie je terug in My Vodafone. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Hi @MariekeKoopmans 
Altijd vervelend als er dingen niet kloppen. We lopen het nog even door, want dat maakt het wat makkelijker voor een Vodafone medewerker. Je zegt dat je nu een Red Together abonnement hebt en dat je voor je 3 kinderen een Red Together Extra abonnement hebt. Maar voor ze dit hebben gedaan hebben ze je 3x een Red Together en 1x een Red Together Extra afgesloten?

Ze hebben dit nu in de winkel goed gezet en nu betaal je wel het juiste bedrag? De uitleg van de klantenservice zal misschien wel goed zijn geweest maar de uitvoering ervan niet. Het is goed dat je dit hier even komt melden want vanaf maandag is er weer iemand van Vodafone en die kan met je mee kijken wat er nu is gebeurd en die kan een klacht indienen. Uiteraard moeten ze dit doorzetten omdat het vast om een aardig bedrag gaat, je hebt het al over maanden (of ze het daadwerkelijk terug betalen dan mag Vodafone beslissen, ik ben niet werkzaam bij Vodafone 😊). TIP: altijd goed je afschriften bekijken, dan was het vast eerder opgevallen. 

Zou je zo vriendelijk willen zijn om onderstaande balk te lezen en persoonlijke informatie willen aanvullen. Want dan kan de medewerker van Vodafone maandag direct aan de slag en kijken wat er nu is gebeurd. Heb daarom nog even geduld en een fijn weekend gewenst.

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3612Posts
  • 1100Oplossingen
  • 1187Likes

Hi @MariekeKoopmans, welkom hier. 

Wat onhandig dat het bij het afsluiten van je abonnement in de winkel de gewenste situatie niet op de juiste wijze is verwerkt. Ik kan mij voorstellen dat je hier dan ook zeker van geschrokken bent toen dit uiteindelijk werd ontdekt. Het abonnement is inmiddels aangepast naar de juiste situatie, namelijk 1 x Red Together en 3x Red Together Extra. Wél heeft je abonnement een lange tijd foutief gestaan, waardoor je hebt betaald voor 3x Red Together en 1x Red Together Extra. Hierdoor heb je hogere kosten gehad. Er is vervolgens geadviseerd om online contact op te nemen voor wat betreft de restitutie. 

Kort samengevat heb je dus 2x een Red Together abonnement betaald welke eigenlijk 2x Red Together Extra hadden moeten zijn. Ik heb de situatie intern even uitgezet, omdat het in dit geval wel een langere periode betreft. Dit ook omdat er normaliter sprake is van een meldplicht van 2 maanden. Dit geeft eigenlijk aan dat we verwachten dat je binnen een periode van 2 maanden aan de bel trekt indien er iets niet klopt met je abonnement of de kosten die je op de factuur ziet staan. Hierdoor zou een creditering ook uitkomen op het verschil tussen 2x Red Together en Red Togheter Extra voor 2 maanden. Gezien de situatie ben ik van mening dat ik je een hogere vergoeding wil aanbieden dan deze 2 maanden en ik heb hier dan in overleg ook 6 maanden van kunnen maken. Dit betekent dat je het verschil tussen Red Together en Red Together Extra gecrediteerd krijgt voor 2 mobiele nummers x 6 maanden. Deze creditfactuur zie je terug in My Vodafone. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12287Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Zozo, wat een coulance. Wow, en dit eigenlijk door het niet controleren van je abonnement. Want zeg nu zelf, als de klant z’n abonnement, en afschrijving controleert, dan was dit eerder opgevallen. Ik begrijp ook daadwerkelijk niet dat mensen hun factuur nooit controleren. 

Wijze les om altijd je factuur te controleren, zeker bij een nieuw / verlenging van je contract. En netjes van Vodafone om dit zo te regelen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic