Saalk29

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red together 3x sim niet gelijke snelheid

Hallo,

Ik heb met mijn gezin 3 nummers gekoppeld aan red together. Nu wij in het buitenland zijn op vakantie heeft 1 toestel prima bereik en snelheid die andere 2 niet. Alle instellingen zijn gelijk ook APN.

Wat kan hier de oorzaak van zijn ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 5Likes

Zie je ook of de toestellen verbonden zijn met een netwerk? Of staat er 'Alleen noodoproepen'?

Je kunt ook eens proberen om handmatig een netwerk te selecteren. Ga hiervoor ook naar het gedeelte mobiele netwerken in de instellingen. Hier staat het netwerk automatisch geselecteerd. Hier kun je handmatig zoeken naar mobiele netwerken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 5Likes

Goedemorgen @Saalk29, welkom op de Vodafone Community! 🙂

Zo te zien ben je aan het genieten van het mooie Oostenrijk! Ik zie op alle 3 telefoons een  SMS op 25-07. Het lijkt er dus wel op dat alle 3 simkaarten een verbinding hebben gemaakt met het netwerk.

Controleer goed of roaming aan staat.

Apple

 - Ga naar instellingen
 - Tik op 'Mobiel netwerk' of 'Mobiele data'

 - Controleer of mobiele data aan staat
 - Controleer of dataroaming / roaming geactiveerd is

Android / Samsung

 - Ga naar instellingen
 - Tik op 'Verbindingen'

 - Tik op 'Mobiele netwerken'

 - Controleer of roaming ingeschakeld is

Saalk29
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Bedankt voor je reaktie.

Je tips staan op alle toestellen juist en gelijk in gesteld.

 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 27Posts
  • 5Oplossingen
  • 5Likes

Zie je ook of de toestellen verbonden zijn met een netwerk? Of staat er 'Alleen noodoproepen'?

Je kunt ook eens proberen om handmatig een netwerk te selecteren. Ga hiervoor ook naar het gedeelte mobiele netwerken in de instellingen. Hier staat het netwerk automatisch geselecteerd. Hier kun je handmatig zoeken naar mobiele netwerken.

Saalk29
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heeft inderdaad geholpen de toestellen zijn nu even snel... top.

Nu heb ik nog een andere uitdaging. Mijn Zte mf286r router op een ander netwerk zetten. De router geeft wel keuze mogelijkheden aan. Maar als ik de gelijke kies als de telefoons komt er een error bij het registreren.  Maar dat probleem zit hem bij zte. 

Het blijft moeilijk om ook in het buitenland goede verbinding te krijgen. Heb door de jaren heen diverse dingen geprobeerd maar het is nooit 100%. Bedankt voor de hulp zover. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic