knuffeltje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red plus

Bellen en smsen vanuit nederland met red plus naar een nederlands mobielnummer ook red plus in belgie Is dit binnen de bundel?
En andersom?. Kom er niet meer uit.. help... dank jullie
11 Reacties 11
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @knuffeltje

Bellen en sms'en naar Nederlandse nummers is gratis met Red Plus. In het buitenland maak je gebruik van de Alles-in-1 op Reis bundel.

Bellen náár buitenlandse nummer (ongeacht of je in het binnen of buitenland bent) kost extra.

Kijk alles even na in dit uitgebreide overzicht op de website.


Mod Per: Oeps foutje 😞
knuffeltje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi
Dank je wel, maar stel je voor ik ben in belgie en wil naar een nederlands vodafone red plus nummer bellen/ smsen valt dat dan binnen de bundel?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Je bevindt je dan in het buitenland, dus maak je gebruik van de buitenlandbundel: Alles-in-1 op Reis.


Mod Per: Foutje 😞
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@Annabelle_ @knuffeltje
Bij Vodafone Red Plus krijg je 100 belminuten per maand extra. Deze belminuten gelden voor bellen naar het buitenland. Het pakket bevat 2GB dataverkeer per maand, die je in Nederland maar ook over de grens kunt gebruiken. Het Onbeperkt bellen en sms'en geldt voor bellen in Nederland en in het buitenland.


Bel je vanuit Nederland naar bijvoorbeeld België dan gaat dit van je maandelijks tegoed van 100 belminuten af. Bel je in België naar een nummer in Nederland, dan valt dit onder je gratis bellen en sms'en. Of gratis bellen in België naar een ander nummer in België gratis is, weet ik niet... ik kan dit niet echt helder terugvinden.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
@GerritS1976 @knuffeltje
Oeps, dit gaat even niet helemaal lekker.
Er zijn inderdaad een aantal mogelijkheden bij Red Plus. Ik zet het op een rijtje:
Vanuit Nederland:
Bellen naar een Nederlands mobiel nummer dat in België* is: Dit valt binnen je reguliere bundel (maakt niet uit welk abonnement)
Sms'en naar een Nederlands nummer dat in België* is: Dit valt binnen je reguliere bundel (maakt niet uit welk abonnement)
Bellen naar een Belgisch* nummer: Dit gaat uit de 100 minuten bundel van je Red Plus abonnement (maakt niet uit wáár dat Belgische nummer zich bevindt)
Sms'en naar een Belgisch* nummer: Dit valt buiten de bundel van het Red Plus abonnement en wordt apart berekend.

Vanuit België*:
Bellen naar een Nederlands mobiel nummer (maakt niet uit in welk land dit zich bevindt): Dit valt binnen je reguliere bundel
Bellen naar een Belgisch* nummer: Dit valt binnen je reguliere bundel
Sms'en naar een Nederlands mobiel nummer (maakt niet uit in welk land dit zich bevindt): Dit valt binnen je reguliere bundel
Sms'en naar een Belgisch nummer (maakt niet uit in welk land dit zich bevindt): Dit valt binnen je reguliere bundel.

* dit kan ook een ander voordeelland zijn.

Kort samengevat:
All inclusive, behalve het sturen van sms berichten naar een buitenlands nummer en als je meer naar Vodafone voordeellanden belt dan de 100 minuten die inbegrepen zijn. Je 2GB internetbundel is geldig in Nederland en in de voordeellanden.

knuffeltje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Per,

Dank je wel, ik denk dat ik het nu helemaal ga begrijpen.. duurt even...

maar begrijp ik het nu ook goed dat als ik in Belgie zit met mijn Red plus dat ik belgische nummers ook gratis kan bellen en smsen?

wederom bedankt alvast

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@knuffeltje Klopt helemaal. 😉
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
(Quote van Moderator Per)
"Vanuit België*:
Bellen naar een Nederlands mobiel nummer (maakt niet uit in welk land dit zich bevindt): Dit valt binnen je reguliere bundel
Bellen naar een Belgisch* nummer: Dit valt binnen je reguliere bundel"
(Einde quote van Moderator Per)

Dan rijst bij mij de vraag: Bellen naar een Belgisch* nummer; bedoel je daarmee een vaste aansluiting in België of een aansluiting van een mobiele abonnee bij een Belgische telecom-provider of beide.

Tweede vraag. Geldt dat voor alle Vodafone Voordeellanden ?

Netwerker


N.B. Het is echt ingewikkeld om de tarievenkaart (in pdf-formaat) behorend bij dit abonnement te doorgronden.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @Netwerker

Antwoord op je eerste vraag: Beide mogelijkheden. Het maakt niet uit of het een vast nummer of een mobiel nummer is. 😄

Antwoord op je tweede vraag: Dat geldt inderdaad voor alle voordeellanden. Zie ook de quote van Per: * dit kan ook een ander voordeelland zijn.

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker!
ghostpost

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even voor de goeie orde. Als ik bijvoorbeeld van Denemarken naar een Duits telefoonnummer bel gaat dat dus wel van die 100 min af?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Dat klopt inderdaad. Zie ook het '*' bij de uitleg van Perry.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic