PBoehlee

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red business super multisim in buitenland

Ik probeer al weken mijn multisim werkend te krijgen in het buitenland zoals me beloofd en verkocht is. De smartphone crew en customer support zijn verdeeld:

Het kan wel, kan sinds 2 septbember of zal nooit kunnen.

Als mij wordt aangeboden mijn abo te wijzigen word ik al 2x doorverbonden met iemand die me bezweert dat dat niet nodig is en dat ik terug gebeld word. Dat moet sinds 2 sept nog gebeuren
Sinds 31 aug een nanosim aangevraagd maar die is er nog steeds niet ( 5 werkdagen jaja). De verkeerde sim in n oude iPhone gedaan en heb alleen service in NL
Ik heb mijn abo vanwege de buitenland multisim genomen, hotspot is geen optie voor mijn werk.

Werkt het nu wel of niet of onder voorwaarden?
30 Reacties 30
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik iPad en iPhone ook gescheiden.
Mijn abonnement moest uiteindelijk aangepast worden naar een van na 02 september. Daarna deed de verkeerd ontvangen multisim het helemaal niet meer. Ik moest toen naar een Vodafone winkel om een goede nano multisim te halen maar dat is me niet gelukt. Ik werk tenslotte on het buitenland. Een goede nanosim is 3x naar mij gestuurd, maar ik heb er nooit 1 ontvangen.
Heb compensatie gekregen. Maar werkend is de boel dus niet. Het kost me een vrije dag om een zakelijk top abonnement werkend te krijgen. Dat moet ik nu organiseren. Ik denk dat het gaat werken.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Jeroen,

Het zou kunnen dat je nog een variant van het abonnement hebt waarbij je nog los moet betalen voor het gebruik van data in het buitenland via je Multisim. Het is namelijk pas sinds September mogelijk om bij dit abonnement de Multisim ook in het buitenland te gebruiken. Daarom staat dit nu ook op de website vermeld. Wanneer is je abonnement precies actief geworden?

Neem anders even contact op met mijn collega's via Facebook of Twitter zodat zij voor je kunnen nakijken welke variant je precies hebt. Het zou in ieder geval wel altijd mogelijk moeten zijn om gebruik te maken van internet in het buitenland via je Multisim door de roamingblokkade die erop zit te verwijderen. Alleen is het dan zo dat bij één variant kosten in rekening worden gebracht en bij de andere niet.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Precies zo moet het werken. Gelukkig zijn nu meer Customer care medewerkers hiervan op de hoogte. Abo omzetten evt simkaart en klaar.

Contact via Facebook verloopt goed.
Jeroen033

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zojuist een bericht via facebook verstuurd, abonnement is in juli van dit jaar afgesloten. Ik ga ervan uit dat dit netjes met behoud van mijn 6GB promotiebundel overgezet kan/zal worden naar een werkende versie, maar heb vooralsnog geen reactie mogen ontvangen.
Jeroen033

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb net het volgende antwoord gekregen via facebook;

"Hi Jeroen, De Multisim heeft standaard geen roaming mogelijkheden. Ik heb de functie nu voor je geactiveerd. Je kunt hem in het buitenland gebruiken.

Laat even weten als het is gelukt."

Meteen even gecontroleerd en heb nu inderdaad verbinding, maar het blijft nu wel onduidelijk of ik nu €0,49 gefactureerd krijg voor elke MB, of dat er nu correct gebruik gemaakt wordt van de buitenlandbundel.

Bij het eerste geval was dit niet de gevraagde oplossing, en vraag ik me af of de kosten niet expliciet vermeld konden worden bij het antwoord.

Indien dit echter om het tweede geval gaat, probleem opgelost en goed werk geleverd!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Jeroen, vraag het nog even na bij de collega die je heeft geholpen op Facebook. Die moet dat kunnen nakijken hoe dat met jouw abonnement zit.
Jeroen033

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
'Hallo Jeroen, omdat de multisim standaard geen roaming mogelijkheden heeft, zal datagebruik in het buitenland niet via je bundel afgerekend worden. Het gebruik van je multisim in het buitenland wordt apart berekend en gefactureerd. Wanneer je je telefoon als modem gebruikt in het buitenland, dan vallen de kosten wel binnen je tegoed.
Let wel als je reguliere bundel op is dan wordt ook het buitenland tarief gerekend.

Met vriendelijke groeten, Per'

Aangezien deze weg dus ook niet tot een oplossing lijkt te komen, ga ik dit via de juridische weg verder laten uitzoeken. Zet een melding toch gewoon door naar de tweede of derde lijn als er geen duidelijk antwoord is in plaats van allemaal een ander antwoord te verzinnen.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ah, wat jammer. Dan hebben ze bij Vodafone toch niks geleerd van mijn relaas hiervoor.

Er zijn "gewoon" 2 verschillende super multisim abonnementen. Die van voor en na 2 sept. Die laatste kent niemand bahalve de sales die ermee loopt te pronken.

Komop Vodafone trek dit recht en maak waar wat je verkoopt.
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jeroen,
Ik moet terug komen op mijn bemoedigende woorden. Het lijkt er niet op dat vodafone de boel goed kan afhandelen.
De nanosimkaart krijg ik niet, de gewone simkaart is voor alle gebruik geblokkeerd en de beloofde compensatie, is ook niet doorgevoerd.
Op 9/8 heb ik een upgrade naar RED Business Super C gemaakt en ik ben nog even ver als daarvoor, behalve dat ik nu bijna € 50 /maand meer betaal en ik VIP service heb.
En dat allemaal omdat ze 2 varianten van 1 abo hebben, daar hun eigen mensen niet over informeren, de laatste variant verkopen en het hele service apparaat eromheen gericht is op het maken van beloftes, niet het nakomen ervan. 21/11 verloopt mijn abo en ondanks mijn compensatie neig ik er sterk naar ermee te stoppen.



3 maanden om je abo
PBoehlee
topicstarter
Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gebruik uw data-tegoed van uw Red Business Super abonnement ook op uw tablet.
Bij het Red Business Super abonnement is één MultiSim Business standaard inbegrepen.

1 databundel voor uw smartphone en tablet, u heeft geen extra abonnement nodig
Gebruik uw smartphone en tablet tegelijkertijd, los van elkaar en waar u ook bent in Nederland en het buitenland.

Zo staat het in de voorwaarden
Jeroen033

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels heb ik juridische hulp ingeschakeld en heb eerder vandaag een klacht ingediend, en een ingebrekestelling verstuurd per aangetekende brief. Hierin geef ik vodafone tot 15 december 2013 (45 dagen) de tijd om dit probleem op te lossen. Lukt dit niet en blijft vodafone verzuimen, zal ik in een rechtzaak proberen het reeds betaalde abonnementsgeld terug te vorderen over elke maand dat het niet mogelijk was van deze functionaliteit gebruik te maken, en de eerder gesloten overeenkomst ongedaan te maken. Had gehoopt niet zo ver te hoeven gaan, maar zie geen andere uitweg.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic