meself

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Red = Vele malen duurder (of zie ik het verkeerd)

Al vele jaren ben ik vodafone klant en ik kom weer in de buurt van het 'mogen' verlengen van mijn abbo, maar... het nieuwe abbo vorm 'red' is in mijn ogen vele malen duurder dan vroeger of de concurrentie.
 
huidig abbo:
 
Iphone 275 1 GB data (incl gebruik in alle vodafone landen)
kosten: 47.50 p/m
 
Mijn situatie:
 
Gewenst contract: 2 jaar
Gewenst toestel: Sony Xperia Z
Geschat gebruik: +- 100 min p/m
Geschat gebruik data: +- 1.5gb - 2.5gb
Woon in Limburg: zodoende is 4g nog lang niet een voordeel.
 
(Let wel: Ik ben bestaande vodafone klant, dus ik zal een minder mooie aanbieding ontvangen)
 
De twee mogelijkheden:
 
Vodafone Red Super B 2j onbeperkt bellen. 4gb data(ivm > 1GB data gebruik)
 
Toestel:  E 94.99
Abbo:24 xE60,-
 
= 94.99 + 1440 = E1534.99 over 2 jaar
 
T-Mobile I smart 300 min + 1750 mb data normale snelheid (onbeperkt met lage snelheid)
 
Toestel: Gratis
Abbo:  9 x 30.25
          15x 60.50
 
= 0 + 272.25 + 907.50 = E1179.75 over 2 jaar
 
Verschil: 358.24 euro (een verschil van bijna 15 euro per maand!)
 
Zie ik iets verkeerd of is dit gewoon een sterke tariefsverhoging?
 
Ik zou graag bij vodafone willen blijven, maar dit is te gek voor woorden.
 
 
54 Reacties 54
SuzyQ

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een bot antwoord SenorSjon... Lekker dan! Ze geeft toch duidelijk aan dat haar verteld was dat het abo onbeperkt en inclusief alles was?? Ik vind het ook vreemd, zo'n hoog bedrag, ook als je na de rekening van 180 niet probeert te achterhalen hoe je dat voortaan kan voorkomen, maar jouw reactie kan wel wat minder lomp... Als je nou zomaar iemand op het forum was, maar je doet het nota bene vanuit je beroep?! Niet zo netjes!!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Murielle schreef:
Hoi,
In januari heb ik naar vodafone gebeld voor verlenging abonnement. Ze hadden een goed aanbod, voor €100,- onbeperkt bellen, smsen, internet. Dit leek mij wel wat omdat ik vrij hoge rekeningen had. Ik moest in april terugbellen want dan zou ik pas kunnen verlengen en er werd een aantekening gemaakt van mijn wensen.
In april belde ik terug. Er werd mij Vodafone Red aangeboden. Ik had op facebook commentaar gelezen dat er erg hoge rekeningen waren bij een Red abonnement en benoemde dit tijdens mijn telefoongesprek met Vodafone. Dit zou onmogelijk zijn. Rond de €65,- onbeperkt inclusief alles behalve naar het buitenland bellen. Ze verzekerden me dat ik niet buiten mijn bundel kan bellen.
Nu een aantal maanden verder en eerder nooit zulke hoge rekeningen gehad als sinds ik Red heb. Rekeningen van €180,- met vandaag als klap op de vuurpijl een rekening van €350,-. Ik ben me kapot geschrokken en bel sinds een hele tijd zelfs stukken minder. Ik ben al jaren vaste klant maar het eerste wat ik ga doen als ik mijn rekeningen heb afbetaald is mijn telefoon abonnement bij Vodafone opzeggen.

Hallo Murielle, dat is natuurlijk erg vervelend.Het is natuurlijk niet zo dat je met een Red abonnement geen extra kosten meer kunt maken. Internationale gesprekken, (hoog) dataverbruik, servicenummers etc. zijn bijvoorbeeld redenen waardoor je extra kosten kan maken. Ik raad je aan om contact met onze klantenservice op te nemen om erachter te komen wat de precieze reden is van deze kosten.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Ik werk niet voor Vodafone. 😉

Ik waak alleen voor Radar reacties van mensen die zelf nergens naar kijken (die 180 euro had een signaal moeten zijn) en overal de schuld aan willen geven behalve zichzelf. Er zitten algemene voorwaarden bij een abonnement waarin ook staat dat onbeperkt een FUP van 10.000 minuten is bijvoorbeeld. Het gebeurt gewoon teveel dat men maar blind tekent en erna vragen gaat stellen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Reden voor mij om naar HI over te stappen.Zit ik op 45 pm voor 2GB data. Ja met maar 75 minuten, maar zelfs die maak ik niet op, dus waarom 60 betalen voor de zelfde databundel waar ik onbeperkt mag bellen (wat ik amper doe) en los mag gaan met smsjes (ook bij HI) die er alleen met oud en nieuw worden verstuurd.15 pm verschil en gezien de internet issues van Vodafone is het gemis van 4G ook te verwaarlozen.Bij iedere provider kan je zelf iets samenstellen, zie onze Roze Knuffel Marokkaan, en HI, dus om nu een veel hoger bedrag te betalen voor diensten die niet gebruikt worden.... Nee dank je.Mooie manier om klanten extra € uit de zak te kloppen. Ik pas.
SuzyQ

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oeps SenorSjon, mijn excuses! Ik zag "junior adviseur" bij je naam staan en dacht dat dat je titel was en je namens Vodafone antwoordde. Sorry!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Poita schreef:
Reden voor mij om naar HI over te stappen. Zit ik op 45 pm voor 2GB data. Ja met maar 75 minuten, maar zelfs die maak ik niet op, dus waarom 60 betalen voor de zelfde databundel waar ik onbeperkt mag bellen (wat ik amper doe) en los mag gaan met smsjes (ook bij HI) die er alleen met oud en nieuw worden verstuurd. 15 pm verschil en gezien de internet issues van Vodafone is het gemis van 4G ook te verwaarlozen. Bij iedere provider kan je zelf iets samenstellen, zie onze Roze Knuffel Marokkaan, en HI, dus om nu een veel hoger bedrag te betalen voor diensten die niet gebruikt worden.... Nee dank je. Mooie manier om klanten extra € uit de zak te kloppen. Ik pas.
Deze info is toch niet (meer) actueel hoor.

Je krijgt voor 4 euro meer (€49,- en daar zit nog een paar maanden korting op) een RED abonnement.

Dwz:

  • (ook) 2GB
  • onbeperkt bellen naar alle normale mobiele en vaste nummers in nederland (niet alleen Vodafone)
  • onbeperkt sms
  • gratis vervangend toestel als dat van jou defect is
  • gratis (24/7) klantenservice (bellen is ook gratis)
  • zonder extra kosten 4G (deze zomer beschikbaar)

Ook in het buitenland ben je bij ons in de meeste gevallen goedkoper uit omdat naast internet er ook bellen, gebeld worden en sms'en in een Alles-in-1 zit. Je betaalt bovendien, in de pizza-gedachte, alleen als je het ook gebruikt (je hoeft geen weekbundel oid aan te schaffen).

Begrijp me goed, ook onze concurrenten bieden mooie diensten en onbeperkt bellen is voor jou misschien niet de moeite waard, maar heel veel mensen gebruiken dat nog. Persoonlijk vind ik dat sommige dingen nog altijd het beste gewoon in persoonlijk besproken moeten worden. Ennieweej, wij zijn echt niet duurder dan de concurrent. In veel gebruiksscenario's zijn we aan het eind van de maand zelfs behoorlijk goedkoper 😉
niienkeek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil toch even op je bericht reageren, je zegt niet duurder te zijn dan de concurrent.

Ook ik mag mijn abonnement weer verlengen, heb nu een galaxy s2 voor 50 euro per maand, eerste jaar 25 euro per maand en 60 dagen voor mijn bundel in het buitenland gebruiken met bellen/smsen/internetten.

Nu wil ik graag de samsung galaxy s4, als je het abonnement neemt met onbeperkt bellen/smsen en 2g data betaal je de eerste 6 maanden (voorheen altijd 1 jaar) 29,90 en daarna 59,95 dat is dus al 10 euro duurder dan wat ik nu heb.

Als je naar tele2.nl gaat heb je nu ook onbeperkt bellen/ smsen en 1500 mb internet voor 2 jaar 38 euro per maand en is het toestel ook van jezelf en hoef je niet meer bij te betalen voor het toestel.

Ik snap dan niet je argument wij zijn echt niet duurder dan de concurrent, hierboven blijkt namelijk duidelijk dat tele2 goedkoper is.

Graag zie ik een reactie tegemoet, zit er ook sterk aan te denken om te stoppen bij vodafone en een goedkoop abonnementje elders te zoeken.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi niienkeek,

Het zou natuurlijk kunnen dat ik op de verkeerde plek aan het kijken ben want ik ben niet helemaal op de hoogte van de aanbiedingen bij Tele2, maar als ik hier kijk en als ik het volgende selecteer: 2 jaar, 600 minuten, onbeperkt sms en 2500 MB, dan kom ik uit op €64 per maand. Bij 1500 MB kom ik uit op €58 per maand. Ook zit je dan toch nog gebonden aan een bepaald aantal belminuten en kun je dus niet onbeperkt bellen. Zoals ik eerder al zei kan ik het natuurlijk mis hebben, dus dan hoor ik het graag van je! 😉
niienkeek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt als je 600 belminuten wilt en zoveel MB ben je inderdaad duurder uit. maar zoals ik al zei met 200 belminuten en 1000 mb heb ik meer dan genoeg ( abonnement dat ik nu ook heb) en dan kost het abonnement maar 38 euro bij tele2. Bij jullie kun je niet kiezen voor minder belminuten / mb of je moet veel bijbetalen voor het toestel, terwijl je bij Tele2 dit toestel er wel bij krijgt ( geen lease). is dus volgens mij goedkoper dan bij jullie.

ik hoor het graag als je een andere oplossing weet bij vodafone.

groet,
Nienke
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
BasT schreef:
Poita schreef:
Reden voor mij om naar HI over te stappen. Zit ik op 45 pm voor 2GB data. Ja met maar 75 minuten, maar zelfs die maak ik niet op, dus waarom 60 betalen voor de zelfde databundel waar ik onbeperkt mag bellen (wat ik amper doe) en los mag gaan met smsjes (ook bij HI) die er alleen met oud en nieuw worden verstuurd. 15 pm verschil en gezien de internet issues van Vodafone is het gemis van 4G ook te verwaarlozen. Bij iedere provider kan je zelf iets samenstellen, zie onze Roze Knuffel Marokkaan, en HI, dus om nu een veel hoger bedrag te betalen voor diensten die niet gebruikt worden.... Nee dank je. Mooie manier om klanten extra € uit de zak te kloppen. Ik pas.
Deze info is toch niet (meer) actueel hoor.

Je krijgt voor 4 euro meer (€49,- en daar zit nog een paar maanden korting op) een RED abonnement.

Dwz:

  • (ook) 2GB
  • onbeperkt bellen naar alle normale mobiele en vaste nummers in nederland (niet alleen Vodafone)
  • onbeperkt sms
  • gratis vervangend toestel als dat van jou defect is
  • gratis (24/7) klantenservice (bellen is ook gratis)
  • zonder extra kosten 4G (deze zomer beschikbaar)

Ook in het buitenland ben je bij ons in de meeste gevallen goedkoper uit omdat naast internet er ook bellen, gebeld worden en sms'en in een Alles-in-1 zit. Je betaalt bovendien, in de pizza-gedachte, alleen als je het ook gebruikt (je hoeft geen weekbundel oid aan te schaffen).

Begrijp me goed, ook onze concurrenten bieden mooie diensten en onbeperkt bellen is voor jou misschien niet de moeite waard, maar heel veel mensen gebruiken dat nog. Persoonlijk vind ik dat sommige dingen nog altijd het beste gewoon in persoonlijk besproken moeten worden. Ennieweej, wij zijn echt niet duurder dan de concurrent. In veel gebruiksscenario's zijn we aan het eind van de maand zelfs behoorlijk goedkoper 😉


Hoezo niet actueel?
Ten tijde van de vergelijking, en dus aangaan aansluiting, wel.

- Om het toestel voor de zelfde prijs te krijgen (Q10) is het € 54.- pm dus €10 pm meer
- Onbeperkt bellen, ja leuk dan moet ik gaan bellen om het bellen omdat ik het kan. Beetje het symptoom verplaatsen. Dankzij dat onbeperkt bellen zit ik in de tram bus of trein tussen al die randdebielen die hard op in gesprek zijn. Enfin, ik bel amper tot nooit dus een toevoeging waar ik niets aan heb.
- Onbeperkt sms, heb ik nu ook.
- Gratis vervangend toestel, heb ik nu ook. Wat men, zowel hier als bij Hi, er niet bij vermeld is dat dit voor de duur van reparatie is. Mocht je toestel buiten garantie vallen, gestolen zijn of kwijt dan is er geen vervangend toestel voor de rest duur van je contract. Verzekering is dan, in sommige gevallen, de uitkomst. Nadeel, niet alles valt hier onder.
- Gratis klantenservice. Met de "smartphone crew" 24/7 op twitter en facebook is dat oook niet echt een toevoeging. Bij Hi ook voor nop maar dan niet 24/7. Heb gelukkig nooit om 3 uur 's nachts die nodig gehad.
- 4G ja wat zullen we zeggen...? Het huidige netwerk is al achteruit aan het gaan, dan is het adverteren met 4G nou niet een doorslaggevend argument. Op mijn huidige woonadres is er niet eens 3G en de 4G dekking is al helemaal minder. Plus, het verziekt je accu nog meer want 3G trekt al meer stroom, kun je nagaan wat 4G doet.

Buitenland... Ja daar zit ik ook wekelijks. Als ik in het buitenland ben (vakantie) is mijn mobiel niet mee. Dsan heb ik mn prepay waar Paspoort nog op zit en belt men mij voor € 0.75 per gesprek! Pas bij gesprek 4 loont het, maar dan is het nog afhankelijk van de duur van de gesprekken aangezien de alles in 1 maar een X aantal minuten heeft.
Het onbeperkt bellen is geen USP meer vandaag de dag. maar Vodafone is wel degelijk duurder, omdat men niet zelf de keuze heeft iets te kiezen wat bij de klant past. de klant dient zich aan te passen aan wat Vodafone aanbied, dat lijkt miij niet de bedoeling. Daardoor lijkt men goedkoper. Niet omdat het abonnement bij de klant past maar omdat de klant zich aan het abonnement kan / moet aanpassen.

tevens is het bij Hi mogelijk om, tegen een iets hoger maandbedrag, ook bij 1 jaar het toestel gratis te krijgen. Nee is dan niet van jou, maar dat maakt de klant wel vrij in zijn doen en laten. Ieder jaar de nieuwste telefoon en niet 2 jaar lang aan je toestel zitten... 9 van de 10 doen niets met het oude toestel, de andere 10% neemt simonly (iets wat bij HI daarna ook kan).
Ook maakt Vodafone hier de zelfde fout als Tmobile.
Het bellen en smsen is NIET onbeperkt. Er zit wel degelijk een limiet aan. Oke, je moet erg tekeer gaan, maar zodra je ergens een limiet aan stelt is het niet onbeperkt. Is Tmobile voor op de vingers getikt 😉
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
niienkeek schreef:
klopt als je 600 belminuten wilt en zoveel MB ben je inderdaad duurder uit. maar zoals ik al zei met 200 belminuten en 1000 mb heb ik meer dan genoeg ( abonnement dat ik nu ook heb) en dan kost het abonnement maar 38 euro bij tele2. Bij jullie kun je niet kiezen voor minder belminuten / mb of je moet veel bijbetalen voor het toestel, terwijl je bij Tele2 dit toestel er wel bij krijgt ( geen lease). is dus volgens mij goedkoper dan bij jullie.

ik hoor het graag als je een andere oplossing weet bij vodafone.

groet,
Nienke
Je hebt het dan nu ook over twee totaal verschillende abonnementen. Het is ook logisch dat je minder betaalt als je ook minder kunt bellen en sms'en. Daarom vind ik ook niet dat je deze abonnementen met elkaar kunt vergelijken.. Als je het zo bekijkt kun je bij ons voor €11 per maand meer écht onbeperkt bellen en sms'en.

Het is natuurlijk mogelijk dat het Red abonnement niet aan jouw wensen voldoet, en dan is het ook begrijpelijk dat je niet voor een Red abonnement zult gaan. Ook bij ons zijn er in ieder geval nog andere alternatieven.. Je kunt namelijk ook voor een Bel+Sms+Web abonnement kiezen.
niienkeek

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is inderdaad logisch dat je minder betaald als je minder belminuten hebt/internet en sms, maar dat is bij jullie niet het geval... als ik een bel+sms+web abonnement neem zoals jij aangeeft en dan heb ik voor de duurste van de 2 gekozen moet ik 184 euro bijbetalen en daarnaast nog 2.50 per maand extra omdat je eigenlijk 304 euro bij moet betalen voor het toestel...

Dit is dus vele malen duurder dan een abonnement bij tele2. Jullie kunnen alles goed gaan praten hier, maar weten ook dat vodafone duurder is dan tele2.

davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
MaartjeP schreef:
niienkeek schreef:
klopt als je 600 belminuten wilt en zoveel MB ben je inderdaad duurder uit. maar zoals ik al zei met 200 belminuten en 1000 mb heb ik meer dan genoeg ( abonnement dat ik nu ook heb) en dan kost het abonnement maar 38 euro bij tele2. Bij jullie kun je niet kiezen voor minder belminuten / mb of je moet veel bijbetalen voor het toestel, terwijl je bij Tele2 dit toestel er wel bij krijgt ( geen lease). is dus volgens mij goedkoper dan bij jullie.

ik hoor het graag als je een andere oplossing weet bij vodafone.

groet,
Nienke
Je hebt het dan nu ook over twee totaal verschillende abonnementen. Het is ook logisch dat je minder betaalt als je ook minder kunt bellen en sms'en. Daarom vind ik ook niet dat je deze abonnementen met elkaar kunt vergelijken.. Als je het zo bekijkt kun je bij ons voor €11 per maand meer écht onbeperkt bellen en sms'en.

Het is natuurlijk mogelijk dat het Red abonnement niet aan jouw wensen voldoet, en dan is het ook begrijpelijk dat je niet voor een Red abonnement zult gaan. Ook bij ons zijn er in ieder geval nog andere alternatieven.. Je kunt namelijk ook voor een Bel+Sms+Web abonnement kiezen.
Oke, hier ga je de fout in.Het is NIET onbeperkt.Vodafone stel voorwaarden aan het gebruik. Onbeperkt betekend zonder voorwaarden (zie Tmobile vs Reclame Code Comissie inzake "onbeperkt internet" ). Zolang Vodafone er een voorwaarde tegenover zet is het dus niet onbeperkt. Vodafone mag namelijk, als het van mening is dat het het "redelijk verbruik" passeert (nergens staat wat dit is dus we zien wel) men je mag blokkeren cq extra kosten in rekening brengen. Dus waarom € 11.- betalen voor iets geheel onduidelijks? Ik zou, volgens de betekenins onbeperkt, 24/7 verbinding mogen hebben met een NL nummer zolang ik IN NL ben. Iedere seconde een sms sturen en geen gevolgen ondervinden.daarnaast kan je het wel met bel+web+sms vergelijken maar daar heb je 1 (!!!) abonnement. Veel keus *kuch* dus... Daarnaast worden deze dermate onaantrekkelijk gemaakt dat men wel voor RED moet kiezen. "Het is ook logisch dat je minder betaalt als je ook minder kunt bellen en sms'en." Ik vind dan ook dat als ik minder wil bellen en smsen ik ook een fatsoenlijk aanbod moet kunnen kriijgen dat (beter) aansluit op mijn wensen.Ja ik wil de bodem en de ansjovis apart kunnen bestellen, hell ik wil juist heel veel ansjovis! Ik wil alleen weinig kaas, dus waarom zou ii niet zelf kunnen kiezen? Mensen gooien bakken tegoeden weg omdat er door netwerken word gedwond=gen dingen af te nemen die we niet nodig hebben...
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Hallo is las dat je misschien wou overgaan naar T-mobile, ik zou daar nog maar eens goed over nadenken.
Ik ben pas klant bij Vodafone en zeer tevreden over te service en de dekking.

Kort geleden was ik nog klant bij T-Mobile, voor het eerst dit jaar met vakantie geweest in Nederland.
Tijdens mijn vakantie (O.a. in Nijmegen) had ik geen of heel slechte dekking met mijn T-Mobile-abonnement, ik kwam daar mensen tegen met een Vodafone-abonnement die gewoon kunnen bellen en internetten.

Op vijf locaties in Nederland had ik geen dekking (m.n. Internet). Ook in het Twiske (natuurgebied bij A"dam) totaal geen dekking. Na diverse klachten kon ik 20% korting krijgen, is zeg maar denk goed na om klant te worden bij T-Mobile.
ivoM

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan niet anders als het er helemaal mee eens te zijn. Als bestaande Vodafone klant kun je altijd contact opnemen met de afdeling loyalty die nog wel eens wat kunnen regelen. Echter is voor mij het verschil in kosten van vergelijkbare abonnementen van andere providers en de bijbetaling voor een nieuw toestel de reden geweest om na 15 jaar trouw klant te zijn geweest, afscheid te nemen van Vodafone. Diverse collega's hebben een t-mobile abonnement en zijn zeer tevreden over de dekking in heel limburg. Aangezien Tele2 voor mij een super aanbieding had heb ik daarvoor gekozen. Handig om te weten dat Tele2 gebruik maakt van het t-mobile netwerk.
Ik hoop (en verwacht wel) dat je een beter aanbod krijgt bij een andere provider.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic