BasT schreef:
Poita schreef:
Reden voor mij om naar HI over te stappen. Zit ik op 45 pm voor 2GB data. Ja met maar 75 minuten, maar zelfs die maak ik niet op, dus waarom 60 betalen voor de zelfde databundel waar ik onbeperkt mag bellen (wat ik amper doe) en los mag gaan met smsjes (ook bij HI) die er alleen met oud en nieuw worden verstuurd. 15 pm verschil en gezien de internet issues van Vodafone is het gemis van 4G ook te verwaarlozen. Bij iedere provider kan je zelf iets samenstellen, zie onze Roze Knuffel Marokkaan, en HI, dus om nu een veel hoger bedrag te betalen voor diensten die niet gebruikt worden.... Nee dank je. Mooie manier om klanten extra € uit de zak te kloppen. Ik pas.
Deze info is toch niet (meer) actueel hoor.
Je krijgt voor 4 euro meer (€49,- en daar zit nog een paar maanden korting op) een RED abonnement.
Dwz:
- (ook) 2GB
- onbeperkt bellen naar alle normale mobiele en vaste nummers in nederland (niet alleen Vodafone)
- onbeperkt sms
- gratis vervangend toestel als dat van jou defect is
- gratis (24/7) klantenservice (bellen is ook gratis)
- zonder extra kosten 4G (deze zomer beschikbaar)
Ook in het buitenland ben je bij ons in de meeste gevallen goedkoper uit omdat naast internet er ook bellen, gebeld worden en sms'en in een Alles-in-1 zit. Je betaalt bovendien, in de pizza-gedachte, alleen als je het ook gebruikt (je hoeft geen weekbundel oid aan te schaffen).
Begrijp me goed, ook onze concurrenten bieden mooie diensten en onbeperkt bellen is voor jou misschien niet de moeite waard, maar heel veel mensen gebruiken dat nog. Persoonlijk vind ik dat sommige dingen nog altijd het beste gewoon in persoonlijk besproken moeten worden. Ennieweej, wij zijn echt niet duurder dan de concurrent. In veel gebruiksscenario's zijn we aan het eind van de maand zelfs behoorlijk goedkoper 😉
Hoezo niet actueel?
Ten tijde van de vergelijking, en dus aangaan aansluiting, wel.
- Om het toestel voor de zelfde prijs te krijgen (Q10) is het € 54.- pm dus €10 pm meer
- Onbeperkt bellen, ja leuk dan moet ik gaan bellen om het bellen omdat ik het kan. Beetje het symptoom verplaatsen. Dankzij dat onbeperkt bellen zit ik in de tram bus of trein tussen al die randdebielen die hard op in gesprek zijn. Enfin, ik bel amper tot nooit dus een toevoeging waar ik niets aan heb.
- Onbeperkt sms, heb ik nu ook.
- Gratis vervangend toestel, heb ik nu ook. Wat men, zowel hier als bij Hi, er niet bij vermeld is dat dit voor de duur van reparatie is. Mocht je toestel buiten garantie vallen, gestolen zijn of kwijt dan is er geen vervangend toestel voor de rest duur van je contract. Verzekering is dan, in sommige gevallen, de uitkomst. Nadeel, niet alles valt hier onder.
- Gratis klantenservice. Met de "smartphone crew" 24/7 op twitter en facebook is dat oook niet echt een toevoeging. Bij Hi ook voor nop maar dan niet 24/7. Heb gelukkig nooit om 3 uur 's nachts die nodig gehad.
- 4G ja wat zullen we zeggen...? Het huidige netwerk is al achteruit aan het gaan, dan is het adverteren met 4G nou niet een doorslaggevend argument. Op mijn huidige woonadres is er niet eens 3G en de 4G dekking is al helemaal minder. Plus, het verziekt je accu nog meer want 3G trekt al meer stroom, kun je nagaan wat 4G doet.
Buitenland... Ja daar zit ik ook wekelijks. Als ik in het buitenland ben (vakantie) is mijn mobiel niet mee. Dsan heb ik mn prepay waar Paspoort nog op zit en belt men mij voor € 0.75 per gesprek! Pas bij gesprek 4 loont het, maar dan is het nog afhankelijk van de duur van de gesprekken aangezien de alles in 1 maar een X aantal minuten heeft.
Het onbeperkt bellen is geen USP meer vandaag de dag. maar Vodafone is wel degelijk duurder, omdat men niet zelf de keuze heeft iets te kiezen wat bij de klant past. de klant dient zich aan te passen aan wat Vodafone aanbied, dat lijkt miij niet de bedoeling. Daardoor lijkt men goedkoper. Niet omdat het abonnement bij de klant past maar omdat de klant zich aan het abonnement kan / moet aanpassen.
tevens is het bij Hi mogelijk om, tegen een iets hoger maandbedrag, ook bij 1 jaar het toestel gratis te krijgen. Nee is dan niet van jou, maar dat maakt de klant wel vrij in zijn doen en laten. Ieder jaar de nieuwste telefoon en niet 2 jaar lang aan je toestel zitten... 9 van de 10 doen niets met het oude toestel, de andere 10% neemt simonly (iets wat bij HI daarna ook kan).
Ook maakt Vodafone hier de zelfde fout als Tmobile.
Het bellen en smsen is NIET onbeperkt. Er zit wel degelijk een limiet aan. Oke, je moet erg tekeer gaan, maar zodra je ergens een limiet aan stelt is het niet onbeperkt. Is Tmobile voor op de vingers getikt
😉