meself

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Red = Vele malen duurder (of zie ik het verkeerd)

Al vele jaren ben ik vodafone klant en ik kom weer in de buurt van het 'mogen' verlengen van mijn abbo, maar... het nieuwe abbo vorm 'red' is in mijn ogen vele malen duurder dan vroeger of de concurrentie.
 
huidig abbo:
 
Iphone 275 1 GB data (incl gebruik in alle vodafone landen)
kosten: 47.50 p/m
 
Mijn situatie:
 
Gewenst contract: 2 jaar
Gewenst toestel: Sony Xperia Z
Geschat gebruik: +- 100 min p/m
Geschat gebruik data: +- 1.5gb - 2.5gb
Woon in Limburg: zodoende is 4g nog lang niet een voordeel.
 
(Let wel: Ik ben bestaande vodafone klant, dus ik zal een minder mooie aanbieding ontvangen)
 
De twee mogelijkheden:
 
Vodafone Red Super B 2j onbeperkt bellen. 4gb data(ivm > 1GB data gebruik)
 
Toestel:  E 94.99
Abbo:24 xE60,-
 
= 94.99 + 1440 = E1534.99 over 2 jaar
 
T-Mobile I smart 300 min + 1750 mb data normale snelheid (onbeperkt met lage snelheid)
 
Toestel: Gratis
Abbo:  9 x 30.25
          15x 60.50
 
= 0 + 272.25 + 907.50 = E1179.75 over 2 jaar
 
Verschil: 358.24 euro (een verschil van bijna 15 euro per maand!)
 
Zie ik iets verkeerd of is dit gewoon een sterke tariefsverhoging?
 
Ik zou graag bij vodafone willen blijven, maar dit is te gek voor woorden.
 
 
54 Reacties 54
Dvodafoner

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben geschrokken van de nieuwe abonementen, de prijzen zijn helemaal omhoog gegaan en zijn geen 50/50 deals waardoor andere providers voor klanten *aantrekkeler* word. 
 
Vodafone moet meer keuzes laten kunnen kieze door de klant want niet iedereen wilt onbeperkt bellen en/of smse.
Als jullie klanten willen houden zoude jullie echt overna moeten denken om meer Abonement keuze hebben! 
 
Met Vriendelijk Groet, Duncan
jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hmmm heb nu bel sms en web, 100 min bellen (ok soms wat te weinig...), onbeperkt sms (doe ik zoiezo al niet veel omdat ik meer whatsapp....) en 1 gb data (meestal ruim vodoende, soms echter net ietsje te weinig...) . Daarbij 60 dagen per jaar in de voordeellanden tegen dezelfde condities bellen sms en internet als thuis.... Maak ik dus 2 x per jaar totaal ca 54 dagen gebruik van, geweldig!

Wat zou ik met Red opschieten?!
Ok bellen onbeperkt is prima, sms ia al onbeperkt en 1 gb heb ik nu ook, dan zou t dus 4 gb worden... Wat dan natuurlijk ook meteen een stuk duurder is....
Die 60 dagen in de voordeellanden ben ik dan ook blijkbaar kwijt, of is dat met Red ook mogelijk (zonder zakelijk abonnement natuurlijk, anders moet ik eerst een bedrijfje opzetten!)
Ik weet het nog niet zo net of ik er wat mee zou opschieten als ik overstap.... Het enige grote voordeel wat ik er nu in zie is het onbeperkt bellen, maar als ik dat weer afweg tegen die 60 dagen in de voordeelllanden nu....

Waarom niet wat meer keuze in data bv 500, 1gb, 1500, 2 gb, 2500, 3 gb, 3500 en 4 gb.
Ikzelf heb nu dus 1 gb, maar een enkele keer heb ik net ietsje meer nodig. Nu kan je bij Red dus alleen kiezen tussen 1 en 4 gb. Dat laatste is dus enorm veel meer....
Ook een mogelijkheid om bv eea om te draaien. Bv onberpkt data en sms (laatste gebruikt immers bijna niemand meer....) en dan keuze uit belminuten bv 100, 150, 200, 250 enz...
Maak het gewoon lucratiever en geef dus meer keuze!
En aub ook gewoon weer die 60 dagen in voordeellanden tegen zelfde conditie's als thuis erbij en dus niet alleen voor zakelijke klanten.

Komt tijd, komt raad... Ik wacht dus nog even met overstap.
Noppes

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
en reacties van vodafone komen er niet meer hoor!
 
Ook bij ons thuis heeft er iemand weer een nieuw vodafone abbo nodig (4 maanden van te voren)
 
Ik was al begonnen met zoeken, maar we waren er niet helemaal uit. Paar dagen later kijk ik weer op vodafone en de RED abonnementen zijn online gezet hoor.
 
Vergeet het Vodafone, hiet thuis hebben wij geen onbeperkt sms en bellen nodig, aan 100 of 150 minuten hebben wij meer dan zat!
 
dan bekijk je zo'n abonnement en dan zijn zelfs de goedkope toestellen veel te duur om te nemen.
 
We wachten nog maar even af (ongeveer 4 maanden), maar als er niks veranderd is vertrekken wij ook 1 voor 1 bij vodafone, erg jammer, ben altijd al bij vodafone geweest, maar dit gaat me te ver
 
nog een aantal klanten die jullie nu kwijt raken...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Er zijn ook goedkopere RED-abo's, wel met veel minder data:
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/abonnementen_met_toestel/
 
Scherp is er ook nog (sim-only) als je even zoekt:
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/abonnementen/sim_only_abonnement/vodafone_scherp/
 
Ik denk dat het idee een beetje is dat je voor de laagste prijs wel terechtkunt bij Hollands Nieuwe, en dat Vodafone vooral de grootverbruikers wil binnenhalen, want voor hen zijn de abo's soms wel heel voordelig; als je veel belt dan zijn die abo's geweldig!
 
Touwens kun je altijd proberen een zakelijk RED-abo te nemen als consument. Vroeger kon dat als je in de Vodafone-winkel iemand heel lief aankeek. Handig is dat die 60-dagenbeperking hier niet aan lijkt te zitten en dat er geen buitenbundeltarieven zijn, geen € 0,10 om gebeld te worden en onbeperkt sms.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi allemaal,

Even ter info: Morgen tussen 13:00 en 14:00 zitten twee van onze Vodafone RED specialisten live klaar op Twitter om jullie vragen over Vodafone RED te beantwoorden. Zij weten namelijk alles over de nieuwe RED abonnementen. Ze kunnen jullie informatie geven over de prijzen, regels, de belofte die we maken, de snelheid en alle andere zaken waar jullie vragen over hebben. Mocht je toch nog vragen hebben dan zou ik jullie vooral willen aanraden om jullie vragen te stellen! Via ons Twitteraccount:@vodafoneNL_pr en de hashtag #VodafoneRed kun je mee twitteren! 😄
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Wat ik mij dus ook nog eens afvraag is het volgende.
 
De prijzen van het RED zijn inderdaad erg hoog.
Maar ik vraag mij dus ook of of die prijzen al inclusief BTW zijn.
 
Verder bij minimaal 1gb aan data verkeer zit je al bij het voorlaatste abbo.
Dan zit je al op 50 euro per maand.
Echter volgens mij gaat de snelheid van je internet ook nog eens flink omlaag als je een *kuch*goedkoper*kuch* RED abbo neemt. Dus niet alleen minder data verkeer maar ook nog eens trager.
Daar alles nu 3g is vind ik dat erg raar.
Het verschil met 3g en 4g kan ik wel begrijpen.
Maar het 4g(ready) abbo is wel erg prijzig.
 
Kijken naar de concurenten is RED zeker 10 tot bijna 20 euro duurder.
 
En inderdaad ander groot nadeel is dat je het niet kunt samenstellen.
Er zijn nog genoeg mensen die geen internet op de telefoon gebruiken.
Onbeperkt bellen? Ik heb nu al iedere maand bijna mijn hele bel minuten tegoed over.
Sms'en? Wie met internet op de telefoon gebruikt nu nog sms?
En als ik al sms zullen dat echt niet meer dan 10 zijn per maand en dat is al extreem hoog ingeschat.
 
Dus dat sms'n mogen schrappen. Of net als een concurent (Hi) combineren.
Je hebt bijvoorbeel 100 belminuten OF 100 smsjes. bijvoorbeeld 20 minuten bellen en 10 smsjes.
Dan is je tegoed nog 70 belminuten of smsjes.
Je betaald dan niks appart.
 
Ik sta ook op het punt om mijn abbonement te verlengen maar ik weet nu niet wat ik moet doen.
Ik betaal liever eenmalig een paar euro meer aan de telefoon dan maandelijks aan mijn abbo.
zilverster

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het verschil voor mijn situatie ook uitgerekend, ik betaalde voor 1Gb/mnd en 195 min/mnd en een toestelverzekering en een HTC desire S 32,25 ex btw per maand.
Met dat oneindig bellen betaal ik 56,50 euro ex btw.
Dat is maar liefst 75% duurder. Met twee voordelen: een leentoestel, en dus dat eindeloze bellen.

Een vergelijkbaar abonnement bij de tele2, maar dan zonder eeuwig bellen kost gewoon nog 32,25 (150 min/1Gb)
Berend

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou ik sluit mij vooral bij degene die zeggen dat vodafone de 4G frequenties wil terug verdienen. Ben ook al jaren tevreden met vodafone.Maar wil nu toch echt niet verlengen heb nu nog Bel Basis-2 17,50 met voor 10 euro extra onbeperkt internet.
Ik heb in een ander topic over RED ook al aan gegeven dat het voor bestaande klanten van vodafone RED niet echt een meerwaarde is met betrekking tot aangeboden diensten zoals cloud opslag en cloud contacten opslag.

Misschien is er iemand handig met websites, dan kun je een RED klaag website opzetten of iets dergelijks zodat vodafone in de gaten heeft dat de meeste mensen niet tevreden zijn over de nieuwe abbonementen.

Want zodra meerdere mensen op het forum ontevreden zijn valt mij op dat vodafone niet thuis is, geen reacties meer geven en af en toe verwijst naar Twitter.

ik begrijp best dat dit allemaal heel negatief over komt, maar het wordt tijd dat vodafone wakker wordt en luistert naar haar klanten.Anders zullen er velen overstappen denk ik.
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik denk dat de hooge prijzen niet alleen vanwege de toekomstige 4g internet verbinding zal zijn.
 
Ik denk dat het vooraal zit in het volgende.
De laatste jaren wordt er steeds minder gebeld en vooral steeds minder gesmst met de mobiele telefoon.
Dit komt allemaal door internet.
What's appen kost immer niks extra.
Hierdoor loopt vodafone (en ik vermoed ook andere providers) een hoop geld mis.
Met mensen die al veel belden en / of buiten hun buidel belden / smsten.
Om toch nog inkomsten te genereren is nu dus vodafone RED.
Je betaald eigenlijk puur alleen voor het internet.
Natuurlijk kon je onbeperkt bellen maar 90% van de mensen zal heus niet meer bellen als nu. (wat dus al minder is als voordat er internet op de telefoon was)
En dat weet vodafone.
 
De meest gewilde internet buidel zal toch die vanimaal 1gig zijn.
Kortom dik 50 euro.
Zo verdiend Vodafone toch nog geld.
 
Ik had het liever andersom gezien.
Laat mij maar betalen voor bellen en sms'n en laat mij maar onbeperkt internetten (inclusief 4g)
Van mijn part vraagt vodafone zich 20 of 25 euro voor dat onbeperkt internetten.
En dan een tientje voor 100 belminuten ofzo. En sms'n gewoon per stuk betalen of een optie voor een extra smsblox aan te schaffen.
Dan is men met 30 / 35 euro klaar.
Met BTW is dat toch alweer rond de 40 euro.
En dat is wat ik netjes vind qua maandbedrag.
 
Of wat ik ook nog kan overleven is dat als de prijzen van Vodafone RED die vermeld staan op de site al inclusief BTW is.
Dan kan ik 50 euro ook nog wel doen. 
Dan maar 2 brooden minder eten in de mind. Dat tientje overleef ik wel.
gait63

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste mensen het is heel simpel, de providers verliezen veel inkomsten door Whatsapp, er worden nagenoeg geen smsjes meer verstuurd. Dit is wel duidelijk geworden in diverse media http://www.nujij.nl/internet/whatsapp-kost-telecombedrijven-18-miljard-euro.19452710.lynkx 
De moderators op dit forum kunnen niet anders dan de werkwijze van vodafone goed praten anders is het einde baan.
 
Er zijn wel andere mogelijkheden om goedkopere abnnementen te krijgen, maar dan moet je even zoeken.
Coolbleu heeft goede en goedkope aanbiedingen.
skippie

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ook ik vind de nieuwe vodafone RED abonnementen absurt duur.
In mijn huidige situatie betaal ik 30 euro per maand gemiddeld met een gratis telefoon.
Ik gebruik maximaal 20 bel minuten en maximaal 20 SMSjes per maand en ongeveer 750MB data.
Ook ik kan in de komende 2 maanden verlengen. Het toestel wat ik wil is de HTC one.
Kosten bij vodafone 59 euro per maand, hierbij is het toestel gratis
OF
49 euro per maand en dan betaal ik 175 euro bij voor het toestel. 
Dit is dus gewoon 2x zoveel als voorheen! 
Maar het kan nog erger, Een Tele2 smartmix i300 abonnement met 300 bel/sms minuten en 1.5GB data
kost 38 euro per maand over de gehele looptijd en het toestel is hier gratis. (21 euro per maand goedkoper!!!???)
 
Wat moet ik met 10.000 belminuten of 10.000 smsjes???
Bellen met de klantenservice bood totaal geen uitkomst, ze worden haast boos als je ze vraagt waarom ze 21 euro (!!!!!!!) per maand duurder zijn als de concurrent en mij minder bieden. 
Ze komen met argumenten als, gratis klantenservice (kost nu 45 cent per gesprek, kan ik dus 466 keer per maand bellen met de klantenservice) en gratis bellen/smsen  (alsof ik 167 uur bel in de maand??? dat is bijna een volle week?)
 
Al met al zijn de huidige vodafone abbonementen een complete flop. Voor de typische gebruiker die
crewone

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waardeloos die RED abonnementen.
 
Als je wel data gebruikt maar nauwelijks belt of SMSt dan is er niets aantrekkelijk aan die abonnementen. (Wie SMS't er in godsnaam nog als er google talk en whatsapp is?)
 
Ik zou graag een abonnement willen zien van +/- 1Gb aan data, met volle snelheid en niet zoveel belminuten.
debby1977

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb vandaag naar mijn aanbod gekeken mbt verlengen en moet zeggen : DIT GA IK NIET DOEN!!!
sorry maar heb een bel+sms+web 150 abonnement waarbij ik een Blackberry Bold voor 50 euro had. ik betaal nu dus ongeveer 30 euro per maand. Als ik de telefoon kies die ik wil (samsung S4) moet ik het REd abo nemen van 49 p.m. en dan nog 214 euro (!!!!) bijbetalen voor de telefoon.
 
Als ik overstap naar bv Tele 2  (via Typhone bijv.) krijg ik dat toestel voor 69 met een abonnement van  38,00 pm.
of voor 119 met een abo van 36 pm.
 
T Mobile is ook vele malen goedkoper
 
Tja vodafone, sorry maar aan jullie aanbod heb je niks, zeker niet als je niet super veel belt.
 
 
 
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Kijk eens bij Coolblue
 
Het onbeperkte iSmart abo
10.000 min
10.000 SMS
2.000 MB en daarna cap
Voor 59 per maand inclusief gratis HTC One.
 
Vergelijk dat met de Red Super B die 60/mnd kost. Dan moet je nog steeds 175 bijbetalen.
 
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
wat ik ook raar vind is dat als je een nieuw abbo afsluit via pda shop
je voor een red a 49 euro per maand als nieuwe klant 50 euro moet betalen voor de sony xperia z.
Als je, je abbo verlengt kost dezelfde telefoon met het zelfde abbo 80 euro.

En hier op vodafone kost bij het verlengen dezelfde telefoon en het zelfde abbo zelfs 90 euro.

Ik vraag me echt af waar al dat prijsverschil vandaan komt.

Zelfs bij goedkopere abonnementen verschilt de prijs van de experia Z.
Kijk maar eens bij abonnementen en klik maar op abonnement wijzigen.
dan krijg je een hele lijst met abonnementen en de aanschafprijs van de telefoon is gewoon ze onlogisch gemaakt.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Als je verder kijkt op het forum zal je zien dat ik niet echt een tevreden vodafone klant bent maar ik vind het abonnement van t-mobile bij nadere bestudering helemaal niet zo aantrekkelijk als red super omdat t-mobile een slechtere dekking heeft en bovendien slechtere 4g frequenties bovendien neem ik aan dat je ook zal moeten bijbetalen voor fatsoenlijke snelheden die door de slechtere 4g frequenties van tmobile al een stuk moeilijker te behalen zijn.

Het was trouwens wel te verwachten dat mobiele telefonie een stuk duurder zou worden dankzij ingrijpen van de EU(SSR) (bedankt mw Neelie Smit Kroes) want telecomproviders zijn een heel stuk van hun inkomsten kwijtgeraakt door de verplicht veel lagere roamingtarieven en die manier hoe ze hun data mogen aanbieden is een stuk onvrijer geworden door de verplichte netneutraliteit waardoor voip en messeges niet geblokkeerd mogen worden (ookal wordt dit vooraf aangeven bij het contract) en providers dus een hoop inkomsten missen. Voor dit populisme van de EUSSR (dankzij de EUSSR bel je nu goedkoop in het buitenland) betalen wij nu de rekening
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Ach, met het superieure Vodafone Netwerk:
- had ik geen mobiel internet op mijn vorige werklocatie
- heb ik een beroerde gesprekskwaliteit bij mij thuis
- heb ik geregeld thuis en onderweg wegvallende gesprekken.
Er is al een VF onderzoek geweest, resultaten heb ik nooit mogen vernemen.
KPN hetzelfde, met kantoor geswitched, maar de helft kon thuis nauwelijks bellen, terwijl de andere helft opeens wel kon bellen (kwamen van VF af). Thuis werkt in ieder geval het T-Mobile beter qua gesprekken.
 
Internetsnelheid is ook apart. Voor hoge snelheid pak ik mijn PC, mijn telefoon browse ik wat op, dan ga je echt niet het verschil merken tussen 40 en 20 mbps. Trouwens, T-Mobile zet iedereen over op 4G, bij VF moet je Red Super hebben. En voordat 4G overal gemeengoed is, zijn we wel weer twee jaar verder en hebben we het over het volgende abonnement.
 
Waarom is de NL structuur van Vodafone duurder dan Vodafone in het buitenland? Kom niet aan met kleine markt, want platter en dichter bevolkt krijg je het niet in Europa. Dus weinig masten voor maximaal resultaat.
 
Netneutraliteit komt niet van de EU, dat is alleen in Nederland. En blij toe. Anders was bijvoorbeeld Whatsapp geblocked, net als Skype. Proefballonnetje van KPN in de kiem gesmoord.
 
En kom op, door een lijntje op de kaart moest je opeens het tienvoudige per minuut betalen, dat sloeg toch ook nergens op? Als iemand van Noord- naar Zuid-Frankrijk belt, dan belt ie over een grotere afstand met meer masten dan van Nederland naar België, maar toch betalen wij er hier een stuk meer voor.
 
Ik ben niet pro-EU, maar voor handel e.d. is goedkope en snelle communicatie uitermate belangrijk.
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Misschien dat lokaal het netwerk van tmobile beter kan zijn dan van vodafone of kpn maar theoretisch zullen kpn en vodafone altijd gemiddeld genomen beter zijn omdat ze betere frequenties hebben

en misschien was netneutraliteit een idee van ons eigen parlement,ik denk dat ze gewoon vooruit liepen op de komende netneutraliteitregels van de eussr maar het is gewoon te bizar voor worden dat de (r)overheid aan private ondernemingen prijsstellingen gaat opleggen of bepaald welke diensten ze verplicht moeten aanbieden. Zoiets past in een totalitaire staat, niet in een vrije staat.

anyway de gevolgen voelen we nu allemaal, politici die het beter wisten....we lopen jaren achter in NL en de EUSSR met 4g, vergelegen met de rest van de wereld en we belaten de hoofdprijs
Murielle

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
In januari heb ik naar vodafone gebeld voor verlenging abonnement. Ze hadden een goed aanbod, voor €100,- onbeperkt bellen, smsen, internet. Dit leek mij wel wat omdat ik vrij hoge rekeningen had. Ik moest in april terugbellen want dan zou ik pas kunnen verlengen en er werd een aantekening gemaakt van mijn wensen.
In april belde ik terug. Er werd mij Vodafone Red aangeboden. Ik had op facebook commentaar gelezen dat er erg hoge rekeningen waren bij een Red abonnement en benoemde dit tijdens mijn telefoongesprek met Vodafone. Dit zou onmogelijk zijn. Rond de €65,- onbeperkt inclusief alles behalve naar het buitenland bellen. Ze verzekerden me dat ik niet buiten mijn bundel kan bellen.
Nu een aantal maanden verder en eerder nooit zulke hoge rekeningen gehad als sinds ik Red heb. Rekeningen van €180,- met vandaag als klap op de vuurpijl een rekening van €350,-. Ik ben me kapot geschrokken en bel sinds een hele tijd zelfs stukken minder. Ik ben al jaren vaste klant maar het eerste wat ik ga doen als ik mijn rekeningen heb afbetaald is mijn telefoon abonnement bij Vodafone opzeggen.
SenorSjon

Gedreven Meedenker
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 55Likes
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Dat kan alleen maar door constant YouTube en Spotify gebruiken of veel naar het buitenland bellen. Gebruik thuis de WiFi verbinding en je verbruik zal aanmerkelijk dalen. Als je vorige rekening 180 euro was, dan was dat toch al een signaal?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic