vand.aag

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red Together afsluiten via Belsimpel

Goedemorgen, mijn man en ik zijn beide in de gelegenheid om ons abonnement te verlengen en we overwegen Red Together te nemen. Echter zit mijn man nog bij T-Mobile en hij wil graag een telefoon die niet rechtstreeks bij Vodafone is te bestellen (Poco F2 Pro 8Gb), nummerbehoud en het toestel via het maandelijkse bedrag betalen in plaats van los kopen. 

Nu heb ik bedacht dat dit op de volgende manier is op te lossen:

-ik neem een Red Together abonnement met de telefoon die ik wil.

-mijn man sluit bij BelSimpel een Vodafone Red abonnement af met de telefoon die hij wil.

-daarna voeg ik zijn nummer toe met een Red Together Extra abonnement

 

Of gaat dit niet werken zo? Zo niet, hoe kunnen we dan bewerkstelligen dat we toch samen in een Red Together abonnement terecht komen, met de telefoon die hij graag wilt?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @Energieboy 

Ik heb opnieuw Sharon even aan de mouw getrokken, aangezien zij hier meer vanaf weet dan ik! Onderstaande kreeg ik teruggekoppeld.

Mevrouw moet bij Belsimpel navragen of het abonnement van haar man uiteindelijk onder hetzelfde klantnummer terecht kan komen als dat van haar. Als dat mogelijk is, kan hij dat toestel daar aanschaffen en zodra alles werkt en actief is, kan het abonnement gemigreerd worden naar de Red Together van mevrouw. Het wordt dan niet gezien als nieuw abonnement. 

Ah top, maar dan moet het wel mogelijk zijn. Als het niet mogelijk is dan zou ik, als ik mevrouw was, het abonnement nu al gelijk op haar naam laten zetten en dan kan ze hem alsnog omzetten. Lijkt me 🙂 - dan heb je ook geen partner contract overnamen problemen. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @vand.aag 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Wat leuk dat jullie samen dan bij Vodafone een abonnement nemen/hebben. Echter, ik weet niet of Belsimpel ook Red Together abonnementen verkoopt. Als ze dat wel doen dan zou ik gewoon samen bij Belsimpel een abonnement nemen en het direct in 1x regelen, dan hoef je ook niet zoveel moeite te doen.

Mocht Belsimpel nu geen Red Together abonnementen kunnen afsluiten dan is het toch een lastig verhaal. Want als je man daar een abonnement neemt en vervolgens wil overstappen met z’n toestel dan heb je kans dat hij eerst z’n toestel moet afbetalen bij Belsimpel en dan pas over kan stappen naar een nieuw abonnement. Kijk, binnen Vodafone gaat het allemaal wel wat makkelijker, weet dan ook niet of het mogelijk is, maar dan kunnen ze wat meer. 

Het beste is om eerst eens te informeren of Belsimpel Red Together heeft, zo ja, dan zou ik gewoon samen bij hun het abonnement afsluiten en dan is het ook goed. Hebben ze dat niet, dan zou ik toch eerst eens informeren of het mogelijk is om dan zomaar binnen de regels bij Belsimpel je abonnement te stoppen en over te stappen naar Red Together binnen Vodafone. 

Misschien dat @Sharon Vodafone je iets meer kan melden hier over?!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @vand.aag 
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Oeh, dat is een hele goede vraag! Ik heb dit voor de zekerheid even laten navragen bij mijn collega's. Wat je wilt is zeker wel mogelijk. Van belang is dat je dan een contractovername aanvraagt, waarna wij ervoor kunnen zorgen dan beide nummers onder 1 klantnummer (van het Red Together abonnement) vallen. 
 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

En kan dit dan allemaal via belsimpel @Cecilia Vodafone ?
Krijgt de klant bij overnamen van contract geen directe afrekening van mobiel? En kan die dan van een belsimpel Vodafone abonnement naar een extra overstappen, na contract? 

Wil het toch iets duidelijker, als het kan en natuurlijk hiermee de klant helpt. En als jij het niet erg vind om hierop nog iets dieper in te gaan ?

Kan mevrouw dan niet beter gelijk het nieuwe contract bij belsimpel op haar naam zetten met toestel en dan daarna een migratie aanvragen naar een Red Together?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Energieboy 

Ik heb opnieuw Sharon even aan de mouw getrokken, aangezien zij hier meer vanaf weet dan ik! Onderstaande kreeg ik teruggekoppeld.

Mevrouw moet bij Belsimpel navragen of het abonnement van haar man uiteindelijk onder hetzelfde klantnummer terecht kan komen als dat van haar. Als dat mogelijk is, kan hij dat toestel daar aanschaffen en zodra alles werkt en actief is, kan het abonnement gemigreerd worden naar de Red Together van mevrouw. Het wordt dan niet gezien als nieuw abonnement. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Cecilia Vodafone wrote:

Hi @Energieboy 

Ik heb opnieuw Sharon even aan de mouw getrokken, aangezien zij hier meer vanaf weet dan ik! Onderstaande kreeg ik teruggekoppeld.

Mevrouw moet bij Belsimpel navragen of het abonnement van haar man uiteindelijk onder hetzelfde klantnummer terecht kan komen als dat van haar. Als dat mogelijk is, kan hij dat toestel daar aanschaffen en zodra alles werkt en actief is, kan het abonnement gemigreerd worden naar de Red Together van mevrouw. Het wordt dan niet gezien als nieuw abonnement. 

Ah top, maar dan moet het wel mogelijk zijn. Als het niet mogelijk is dan zou ik, als ik mevrouw was, het abonnement nu al gelijk op haar naam laten zetten en dan kan ze hem alsnog omzetten. Lijkt me 🙂 - dan heb je ook geen partner contract overnamen problemen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic