MB42

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red Together Extra

Beste,

 

We hebben een red together abonnement met 1 extra maand abonnement erbij.

Laatst heb ik er nog 2 extra abonnement erbij besteld met de veronderstelling per maand opzegbaar. Want overal word dat geadverteerd op de vodafone site. Wat blijkt, de abonnementen hebben een contract te hebben van 2 jaar.

 

Tijdens mijn bestelling kon ik nergens kiezen tussen een maand of 2 jaar abonnement.

Er stond er overduidelijk erbij van 1 maand opzegbaar.

 

Hierbij ben ik dus te laat achter gekomen dat het om 2 jaar abonnementen ging, beetje mijn eigen schuld omdat ik niet het contract nagelezen heb. Tja had er vertrouwen in vodafone beetje dom.

 

1 abonnement kon ik nog annuleren binnen 14 dagen, de ander kon niet want 14 dagen waren verstreken.

Ik heb contact opgenomen met een support medewerker, maar die konden me niet helpen want ik had zelf voor 2 jaar gekozen volgens support. Wat natuurlijk niet juist is.

Zoals ik al zei er kon niet gekozen worden voor een 2 jaar abonnement, dit probeerde ik uit te leggen maar tevergeefs.

 

tldr;

Overal word geadverteerd met maandelijks opzegbaar, maar als je dus niet oplet word je een 2 jaar abonnement aangesmeerd.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MB42 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vreemd en waar wat je zegt, als je binnen My Vodafone een Red Together Extra aanklikt dan staat daar dat je 2 jaar moet afsluiten en ik durf niet verder te klikken want dan zit ik straks vast aan een extra abonnement. Kan dus niet zien of er daarna nog een keuze is van 1 jaar of per maand. Beetje vreemd is het wel en ik denk dat je het beste contact op kan nemen met de speciale Red Together afdeling, die zouden je daarmee moeten kunnen helpen. Bel naar 0800-2266789 (Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 20.00 uur / Zaterdag: 09.00 - 20.00 uur / Zondag: 09.00 - 18.00 uur).

Laat nog even weten of het is gelukt, of niet. Anders moeten mensen van Vodafone je hier maandag maar even helpen. In het weekend zijn ze hier niet actief, maandag weer.


PS: ik heb zelf ook even gekeken maar online staat dat je voor je Red Together een 2 jarig, of 1 jaar, abonnement kan kiezen. Bij het afsluiten van een Red Together Extra is het een maand abonnement. Mijn vermoeden is daarom dat het wel een 2 jarig abonnement is, dat is je Red Together, maar dat je de Extra gewoon elke maand kan opzeggen. Maar nogmaals, ik heb geen contract aangemaakt dus ik kan het niet zover controleren. Ik zou toch even dat speciale nummer bellen en dan denk ik dat ze het je kunnen uitleggen.

Zie hier mijn voorbeeld:

Schermafbeelding 2022-06-25 om 10.48.28.png

 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MB42 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Vreemd en waar wat je zegt, als je binnen My Vodafone een Red Together Extra aanklikt dan staat daar dat je 2 jaar moet afsluiten en ik durf niet verder te klikken want dan zit ik straks vast aan een extra abonnement. Kan dus niet zien of er daarna nog een keuze is van 1 jaar of per maand. Beetje vreemd is het wel en ik denk dat je het beste contact op kan nemen met de speciale Red Together afdeling, die zouden je daarmee moeten kunnen helpen. Bel naar 0800-2266789 (Maandag t/m vrijdag: 08.00 - 20.00 uur / Zaterdag: 09.00 - 20.00 uur / Zondag: 09.00 - 18.00 uur).

Laat nog even weten of het is gelukt, of niet. Anders moeten mensen van Vodafone je hier maandag maar even helpen. In het weekend zijn ze hier niet actief, maandag weer.


PS: ik heb zelf ook even gekeken maar online staat dat je voor je Red Together een 2 jarig, of 1 jaar, abonnement kan kiezen. Bij het afsluiten van een Red Together Extra is het een maand abonnement. Mijn vermoeden is daarom dat het wel een 2 jarig abonnement is, dat is je Red Together, maar dat je de Extra gewoon elke maand kan opzeggen. Maar nogmaals, ik heb geen contract aangemaakt dus ik kan het niet zover controleren. Ik zou toch even dat speciale nummer bellen en dan denk ik dat ze het je kunnen uitleggen.

Zie hier mijn voorbeeld:

Schermafbeelding 2022-06-25 om 10.48.28.png

 

MB42
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Energieboy 

 

Vind het ook echt vreemd, ik zal proberen dat nummer even te bellen, bedankt daarvoor.

Bij mij ziet het er zo uit tijdens het bestellen:

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik denk echt dat Red Together voor 1 of 2 jaar is en dat je de Extra versie gewoon per maand kan opzeggen. Laat ik anders zeggen, ik heb dat altijd vernomen, dat dat kon. Maar iemand van Vodafone weet het natuurlijk beter. 

Spara

Raadgever
  • 76Posts
  • 14Oplossingen
  • 39Likes

Er zijn twee versies, inderdaad eentje met een looptijd van 2 jaar en eentje met een looptijd van een maand. De eerste versie heet Red Together Extra en de maandelijks opzegbare Red Together Extra Maand.

De laatste is niet mogelijk in combinatie met een maandelijkse toestelbetaling, vandaar dat er ook een versie bestaat met een 2 jarig contract.

 

Afgaande op de screenshots, heb jij inderdaad het 2 jarig abonnement besteld omdat "Maand" er niet bij staat. Op het contract staat de looptijd er als het goed is ook duidelijker bij.

 

Nu ben ik heel benieuwd, had je er ook een toestel bij besteld met een maandelijkse betaling?

MB42
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee we hebben geen toestel bij besteld, het is een sim-only abonnement.

Ik zie bij het bestelproces duidelijk 1 maand staan.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic