EJ4

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Red Together 4 personen vanuit 2 Red Essentials en 2 Simyo

Ik wil graag een Red Together afsluiten voor 4 personen. We hebben nu 2 Red Essentials en 2 Simyo.
We hebben ook Ziggo.
Ik lees nogal wat 'klachten'/ 'teleurstellingen' op het forum, dus even een paar vragen:
1) Klopt het dat we dan 160 GB per maand aan data hebben (ik vind het zoveel dat ik begin te vermoeden dat het per jaar is)
2) Kan ik het gewenste abonnement in 1 keer afsluiten, waarbij Vodafone de 2 bestaande contracten omzet en de 2 Simyo abonnementen opzegt; alles met nummerbehoud?
3) Gaat de snelheid naar beneden als een bepaalde hoeveelheid data per maand wordt overschreven?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi EJ4
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat goed dat je eerst hier op de Community om hulp komt vragen. Altijd goed om je te laten informeren 🙂
1) Ja, dat klopt helemaal en dit is echt per maand :). Per persoon betaal je dan 21,25 euro en je kan dan 160 GB aan data delen.
2) Ook op antwoord 2 kan ik JA zeggen :). Je kan direct bij Vodafone aangeven dat je wenst over te stappen naar het Red Together (Extra) account en dan zeg je er gelijk bij dat je je nummer wenst mee te nemen en Vodafone gaat aan de slag.
3) Als je die 160 GB hebt verbruikt, wat wel heel knap is, dan ga je in snelheid naar beneden maar je kan dan nog wel een WhatsApp versturen. Het bekijken van een filmpje zit er dan niet meer in. Zet hiervoor de BloX beperkt internet aan. Dit is een gratis BloX die je kunt aanzetten via my Vodafone op alle nummers.

Met Red Together kun je straks meerdere personen samenbrengen onder één abonnement. En dat heeft een aantal voordelen. Zo verdubbelen we je data, die je samen kunt delen, ontvang je 1 rekening voor de hele groep en met het instellen van notificaties via Datategoed en met de Pauzeknop houd je makkelijk een klein beetje controle. Met Red Together kan elk lid van de groep bovendien onbeperkt bellen en SMS'en.

Eigenlijk allemaal te mooi om waar te zijn, toch?! Maar het is echt zo!

Nog even als leuke afsluiting, wat je zelf ook al aanhaalde:
Wanneer je Vodafone en Ziggo Digitale TV & Internet (>30 Mbps) combineert, profiteer je bij ons standaard van een aantal Non-stop benefits. Ook bij Red Together. Je krijgt dus niet alleen maandelijks €5 korting op je abonnement en dubbele data, maar ook een TV-pakket naar keuze en een Safety pakket. Deze Non-stop benefits gelden overigens voor het gezamenlijke Red Together abonnement en staan los van hoeveel personen er in een groep zitten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi EJ4
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat goed dat je eerst hier op de Community om hulp komt vragen. Altijd goed om je te laten informeren 🙂
1) Ja, dat klopt helemaal en dit is echt per maand :). Per persoon betaal je dan 21,25 euro en je kan dan 160 GB aan data delen.
2) Ook op antwoord 2 kan ik JA zeggen :). Je kan direct bij Vodafone aangeven dat je wenst over te stappen naar het Red Together (Extra) account en dan zeg je er gelijk bij dat je je nummer wenst mee te nemen en Vodafone gaat aan de slag.
3) Als je die 160 GB hebt verbruikt, wat wel heel knap is, dan ga je in snelheid naar beneden maar je kan dan nog wel een WhatsApp versturen. Het bekijken van een filmpje zit er dan niet meer in. Zet hiervoor de BloX beperkt internet aan. Dit is een gratis BloX die je kunt aanzetten via my Vodafone op alle nummers.

Met Red Together kun je straks meerdere personen samenbrengen onder één abonnement. En dat heeft een aantal voordelen. Zo verdubbelen we je data, die je samen kunt delen, ontvang je 1 rekening voor de hele groep en met het instellen van notificaties via Datategoed en met de Pauzeknop houd je makkelijk een klein beetje controle. Met Red Together kan elk lid van de groep bovendien onbeperkt bellen en SMS'en.

Eigenlijk allemaal te mooi om waar te zijn, toch?! Maar het is echt zo!

Nog even als leuke afsluiting, wat je zelf ook al aanhaalde:
Wanneer je Vodafone en Ziggo Digitale TV & Internet (>30 Mbps) combineert, profiteer je bij ons standaard van een aantal Non-stop benefits. Ook bij Red Together. Je krijgt dus niet alleen maandelijks €5 korting op je abonnement en dubbele data, maar ook een TV-pakket naar keuze en een Safety pakket. Deze Non-stop benefits gelden overigens voor het gezamenlijke Red Together abonnement en staan los van hoeveel personen er in een groep zitten.
EJ4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Energieboy, dank voor je uitgebreide antwoord.
Je aftiteling "Ik ben geen medewerker van VodafoneZiggo" vind ik wel bijzonder ... je klinkt als een commerciële afdeling. Maar goed; ik ga Vodafone Together afsluiten voor mn gezin.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Maar ik werk er toch echt niet ?
Help graag mensen naar de juiste keuze! Zou ik zelf ook heel fijn vinden als ik een vraag had en iemand zou me helpen. Daarom help ik zelf graag mensen.

Wens je dan ook heel veel plezier met je nieuwe abonnement. Misschien moet ik maar eens overleggen met Vodafone dat ik bij elke afsluiting een beloning krijg ???

En heb je nog vragen over je nieuwe abonnement, stel ze gerust en ik probeer je te helpen (of de mensen van Vodafone).
EJ4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Top man!
EJ4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Beste Vodafone, ik stel voor dat Energieboy een beloning krijgt voor elk advies van hem dat gewaardeerd wordt op dit forum en een nog vettere bonus als zijn advies leidt tot een nieuw, verlengd of omgezet abonnement 🙂

Maar nu nog een serieuze vraag aan Vodafone: zie bovenstaande, dan weten jullie wat ik wil doen. Uit kostenoverweging was ik eerst van plan om over te stappen naar een goedkopere prodiver, maar Red Together vind ik - na het advies van Energieboy 😐 - toch aantrekkelijker. Volgens de website moet ik dan - als bestaande klant - bellen met 'onze experts'.
Nadat ik aan de expert heb uitgelegd wat ik wil, krijg ik als antwoord dat ik dan eerst het Vodafone abonnement van mijn vrouw en mij onder één klantnummer moet onderbrengen via een overdrachtformulier particulier (nu hebben wij nog 2 aparte contracten onder eigen klantnummers), omdat ik anders veel meer ga betalen voor iets dat ik vermoedelijk niet ga gebruiken.
Hûh; op de site staat '... zij kunnen jouw huidige abonnement direct kosteloos omzetten ...'.
Het overdrachtformulier kan ik gewoon vinden via 'Zoek' op de website. Enfin, dat ga ik dan maar doen.
'Overdrachtformulier' komt niet voor; 'overdracht' wel.

Lieve Vodafone, doe mij een lol en zet op de website info zodat ik direct zie welke stappen ik moet ondernemen om Red Together af te sluiten voor mijn situatie (~ alle voorkomende situaties). Scheelt jullie een hoop werk en mij rode vlekken in mijn nek; nu bel ik naar Vodafone en word ik teruggestuurd met een zoek-opdracht.

  • bestaande klant met meerdere Vodafone abonnementen op één klantnummer: stap A1, A2, ...
  • bestaande klant met meerdere Vodafone abonnementen op verschillende klantnummers:

  • zet alle abonnementen over op 1 klantnummer via https://www.vodafone.nl/my/producten/contractoverdracht.shtml . Binnen 5 werkdagen ontvangt u bericht van ons.
  • bel na de overdracht terug, dan zetten wij uw contract om naar Red Together [maar liever regel ik dat ook gewoon via een formulier op de website].
  • ....

  • abonnement toevoegen aan RT dat momenteel nog loopt bij een andere provider: stap C1, C2, ...
  • ....


Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hallo EJ4
Als eerst wil ik je bedanken voor de complimenten en hoop dat Vodafone dit bericht ook leest. Daar ga ik wel vanuit want ze lezen graag alles wat er op de community gebeurd.

Begrijp dat je gebeld hebt met de specialisten maar daar eigenlijk niet veel verder komt dan iets te zoeken op internet en op die manier je overdracht te doen. Een beetje jammer dat Vodafone niet de moeite neemt, misschien kan het ook niet en stook ik nu in een goed huwelijk, maar het zou natuurlijk mooi zijn als ze dit per mail een je bevestigen en helpen om alles op 1 abonnement te krijgen. Om eerlijk te zijn dacht ik dat deze mensen dit ook op deze manier doen. Beetje werk uit handen nemen van de klant om klant te blijven is natuurlijk wel beter.

Gaat het je nu wel lukken om alles over te zetten? Anders moeten we misschien even een moderator aan z’n jasje trekken en vragen of die zo vriendelijk wil zijn om je te helpen. Is niet helemaal hun taak, maar misschien als ik het ze vraag?!?! You never know ??

Laat even weten of het lukt en anders gaan we iemand er bij vragen. Eventueel zou je nog via de online klantenservice van Vodafone kunnen vragen of ze kunnen helpen.
EJ4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Dank voor je steun in deze moeilijke tijden 😐 Hopelijk heb ik de moderator's hulp niet nodig.
Ik ga het proberen over te zetten op de door Vodafone voorgestelde wijze. Via dit formu-item houd ik je/jullie op de hoogte.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
En anders gewoon een gil geven.
Ik werk wel niet voor Vodafone maar zal zeker proberen mee te helpen, waar nodig ??
EJ4
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Goed nieuws. Red Together werkt al op mijn telefoon en is in gang gezet voor mijn vrouw en dochters, inclusief 2 overdrachten vanaf andere provider (getuige de berichten die familieleden ontvingen).
Na indienen contractoverdrachtformulier hoorde ik teveel dagen niks. Gebeld met 1201. Na een paar rondjes in de telefoonmenucarrousel van 1201 (1) had ik weer rooie vlekken. Op de website vond ik een ander telefoonnummer. Dat gebeld. Meteen contact. Vodafoner ging erachteraan en tijdens het gesprek (dat duurde wel even, want hij vroeg me te blijven 'hangen' tot alles geregeld was) kregen we al berichten dat er dingen in gang gezet waren. Topgast met strakke aanpak en kennis van zaken / organisatie; die mag ook een bonus hebben 🙂

Nu nog bedenken hoe we die 160Gb opmaken; gelukkig heb ik 2 dochters ...



(1) Kreeg als eerste een melding dat ze zagen dat ik een simkaart wilde activeren (knap, was ik me niet van bewust, want ik heb al een vodafone sim). Daarna draaide ik rondjes in het menu en werd ik na 2-3-2-1-2 doorverwezen naar de website. Op de website moest ik een ordernummer invullen om de status te zien, maar met een contractoverdracht krijg je een incidentnummer en dus geen status.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic