raveni

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red Business Super + Vast op Mobiel

Hallo,

Ik wil graag een Red Business Super abonnement afsluiten, eventueel in combinatie met Vast op Mobiel. Momenteel heb ik een vaste lijn van Ziggo voor mijn webshop. Ik heb een aantal lastige vragen.

Hieronder één vraag voor wanneer ik Red Business Super afsluit, en mijn vaste Ziggo lijn behoudt:
1. Situatie: ik ga twee weken op vakantie naar Spanje. Ik schakel het vaste Ziggo telefoonnummer door naar mijn mobiel. Hierbij wordt van twee kanten berekent: Ziggo rekent af tot aan de provider, Vodafone het gesprek zelf. Ziggo rekent 9 ct per minuut voor doorschakelen tot aan de provider. Hoeveel rekent Vodafone voor het doorschakelen per minuut als ik in Spanje ben, of valt dit binnen mijn bundel?

Hieronder vragen wanneer ik Red Business Super afsluit in combinatie met Vast op Mobiel:
2. Ik heb voor mijn webshop een vast nummer. Wat zijn de voorwaarden als Vodafone vast op mobiel bijvoorbeeld één werkdag niet functioneert.
3. Situatie: ik wil mijn vaste Vodafone nummer tijdelijk doorschakelen naar een ander mobiele nummer (geen vodafone):
A. worden de gesprekken direct doorgeschakeld naar het andere mobiele nummer (geen vodafone) of doorgeschakeld via mijn Vodafone mobiele nummer?
B. Wat kost dit?
C. Hoe doe ik dit, online of met bijvoorbeeld *21*?
D. Worden bij het doorschakelen enkel de oproepen die ik op de vaste lijn ontvang doorgeschakelt, of ook de oproepen die ik op mijn Vodafone mobiel ontvang?

E. Wat zijn de gevolgen (kosten) als ik mij in één van de 43 voordeellanden bevindt bij deze situatie?

Alvast bedankt voor de moeite!
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo raveni, welkom op het forum.
Dat zijn een hoop vragen. Vast op Mobiel lijkt een ingewikkelde dienst, maar eigenlijk is hij veel simpeler dan je zou denken. In feite is Vast op Mobiel een soort permanente doorschakeling van je vaste nummer naar je mobiele nummer, met een aantal extra opties uiteraard. Je kunt bv zien welk via welk vast nummer het gesprek binnenkomt.

Bij alles dat niet expliciet binnen Vast op Mobiel gedefinieerd wordt gelden dus de normale voorwaarden van je abonnement. Daarmee de antwoorden op je vragen:


  • Voor het ontvangen van een gesprek gelden de voorwaarden van je abonnement. Het maakt daarbij niet uit of het gesprek direct of bv via een doorschakeling binnenkomt. Binnen Nederland is gebeld worden gratis en in geval van RED Business Super is gebeld worden in de Voordeellanden ook gratis. Buiten die landen gelden aparte tarieven.


  • Ook hier gelden de reguliere voorwaarden van je abonnement. Indien je een regulier abonnement afsluit zijn er dus bv geen extra services of snellere oplostijden verbonden aan een Vast op Mobiel nummer in het geval van defecten. Uiteraard is het wel mogelijk om een gepersonaliseerd contract af te sluiten waarin deze dingen wel zitten. Die kosten wel een centje extra en zijn over het algemeen vooral aantrekkelijk voor grote bedrijven.


  • A, B, C, D & E: je kunt je vaste nummer niet automatisch naar een ander nummer dan je eigen nummer doorschakelen.


  • (deze voeg ik zelf even toe ;)) Wat je wel kunt doen is je normale mobiele nummer doorschakelen naar een ander nummer. Dan loopt het dus: vast nummer -> jouw mobiele nummer -> het nummer waar je naar doorgeschakelt

    Je ziet dan alleen niet of mensen je vaste of mobiele nummer gebeld hebben, maar je ontvangt wel gewoon al je oproepen. De kosten zijn dan de reguliere kosten voor doorschakelen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic