Harry07

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Reclame sms-jes Vodafone... je komt er niet vanaf!!!

Hoe jaag je een Vodafone Prepaid gebruiker naar de concurrent?
Nou, gewoon door hem alles te laten doen om de reclames uit te zetten en dan lekker gewoon door blijven gaan met reclame Spammen!

Trieste geschiedenis van klant onvriendelijkheid & incompetentie bij Vodafone:

Ergens in september, reclame sms gekregen met onderan de tekst: "wilt u deze berchten niet meer ontvangen? Neem contact op met 1200" (o.i.d.).
Okay doe ik! Ik bel en een meneer 'regelt' het voor mij.
6 oktober: daar is ie weer! Wéér een reclame sms. Ben laaiend en ga naar de Voda winkel hier in Veenendaal.
Jongeman gaat voor mij bellen/regelen. Hij krijgt te horen dat zoiets helemaal niet kan. Ik laat hem de tekst onderaan de sms zien (contact met 1200 opnemen). aan de andere kant van de lijn snappen ze het nu (lijkt het).
"het wordt geregeld, u moet alleen de telefoon even helemaal uit en weer aan doen om het te activeren"
Okay, gedaan en ben benieuwd..
6 november: en ja hoor daar is de sms weer! Ik weer naar de voda winkel. Deze winkelbediende weet de oplossing, gewoon 'infoberichten' uitzetten en klaar.. zou het nu echt???
24 november: jaja, je komt echt niet van mijn reclames af hoor denkt Vodafone. Wéér een sms met reclame..!
En wéér ga ik naar de winkel. Er wordt nu lang gebeld en het blijkt dat 'iemand' vergeten is het 2e vinkje (aan of uit) te zetten. Zo, gedaan! Nu moet het goed gaan... (ik geloof er geen barst van!)
15 december: zie je wel, ze nemen me gewoon in de zeik bij Vodafone! Wéér een reclame sms!

Ik ga nu een paar dingen doen:

1. Radar informeren over dit ongelooflijk klant irriterend gedrag van Vodafone
2. een ingezonden brief aan de Telegraaf hierover
3. Wie het maar horen wil, waarschuwen voor de praktijken van Vodafone en de incompetentie om iets wat men moet kunnen, te regelen
4. ook niet overwegen om Vodafone met totaalpakket (TV, Internet, Telefoon) als provider te nemen. (Mooie praatjesmaker van Vodafone was hiervoor aan de deur)
5. Vodafone als Spammer melden bij de ACM

Ik heb het helemaal met ze gehad!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Met betrekking tot de reclame smsjes:

We hebben kunnen achterhalen wat er misgaat bij het afmelden. Indien je een prepaid gebruiker bent en geen reclame smsjes wilt ontvangen kun je contact opnemen met onze klantenservice om dit in orde te maken. Helaas is deze optie niet beschikbaar in My Vodafone.

Indien je hierover nog vragen hebt hoor ik het graag.

Bekijk in context

29 Reacties 29
A-Steur

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoe kan ik als prepaidgebruiker op een simpele manier via het internet en dus NIET via een betaald telefoonnummer, die irritante commerciële SMS-jes van Vodafone uitzetten? En waarom heeft Vodafone zelf niet door dat klanten dit soort commerciële agressie NIET willen?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Harry07

Kun je eens een van die sms'jes met ons delen? Sommige berichten kunnen wij namelijk inderdaad niet uitzetten.

@A-Steur

Ik heb je bericht samengevoegd met een ander topic. Dit topic gaat over hetzelfde onderwerp.
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje
In de regel betreft het 'aanbiedingen' van belbundels. En ALLE sms-jes eindigen met "Geen info per SMS? Bel 1200"
De laaste sms: "Haast je! Jouw pakje ligt nog op je te wachten...Als je voor 5-1-15 opwaardeert.." etc.
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Overigens, de sim unlocken via MyVodafone lukt ook niet. Ik ga wel weer naar de winkel en laat hun het regelen.
Als ie vrij is, kan ik gelukkig overstappen naar een ander 😄
A-Steur

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Maartje
Werk jij voor Vodafone? Zo ja, kun je hier nou echt niks aan doen? Ik heb het i.i.g. definitief gehad met Vodafone. Het prepaidtegoed maak ik nog op en dan haal ik fijn een prepaid simkaartje van KPN.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @A-Steur ,

@Maartje werkt inderdaad voor Vodafone. Ik kan niet garanderen of zij jullie verder kan helpen misschien moet er in het systeem worden gekeken om dit op te lossen, het forum is bedoeld voor Tips & Tricks zo kunnen we elkaar sneller doorverwijzen naar die ene tip bijvoorbeeld. Lees hier waar we wel en antwoord kunnen geven.

@Harry07 Je kunt inderdaad even langs en winkel gaan anders kun je ook contact opnemen via de vele kanalan die beschikbaar zijn zie, www.vodafone.nl/support/contact/

Alvast en fijne avond!
A-Steur

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@SamsungExpert
Het zou anno 2014 (bijna 2015) niet zo ingewikkeld moeten zijn om van dit soort agressieve en ongewenste onzin af te komen. Ik zou dit met een druk op een knop binnen mijn account moeten kunnen regelen, zoals ik op die manier wel mijn beltegoed kan opwaarderen of een abonnement kan afsluiten. De klant wordt in een web gevangen en tot en met getreiterd door een op winst belust bedrijf dat totaal niet aanvoelt wat de klanten willen en vooral niet willen. Tenslotte is de link die je geeft voor zaken waar wel een antwoord op gegeven kan worden, totaal irrelevant in deze discussie. Maar maakt niet uit hoor, binnenkort ben ik hier toch geen klant meer. Ik hoop dat meer mensen dit voorbeeld zullen volgen.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik werk inderdaad bij Vodafone 😉

De meeste sms'jes kunnen worden uitgeschakeld via My Vodafone, maar sommige dingen moeten worden uitgeschakeld door onze klantenservice, zoals ook deze sms'jes. De link die @SamsungExpert doorgaf is dus wel degelijk relevant in deze discussie @A-Steur . Dat zijn de verschillende manieren om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen dat voor je nakijken.
A-Steur

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Je slaat een belangrijke denkstap over, @Maartje . Het één is wel te regelen via My Vodafone, maar het andere niet. Dat is een keuze die Vodafone maakt, een weloverwogen keuze om klanten op afstand te kunnen blijven beïnvloeden. Als Vodafone het zou willen, zouden alle klanten morgen of hooguit volgende week zelf deze irritante sms-jes kunnen uitzetten via hun account. Maar dat wil Vodafone niet. En nog even over de contactlink van @SamsungExpert : ik had zojuist het ultieme geluk dat het eindelijk eens niet "te druk" was op de Live Chat en heb mijn probleem daar kunnen doorgeven. Volgens de chatmedewerker zou ik nu van de sms-jes af moeten zijn. Alle andere opties in de contactlink zijn voor mij niet bruikbaar (Met My Vodafone en dit forum schiet ik niks op, telefonisch contact kost me geld, melden van telefonische overlast werkt niet volgens anderen op dit forum. Twitter en Facebook heb ik principieel niet en naar een winkel gaan is me teveel moeite en jaagt me op onnodige reiskosten.
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens de chatmedewerker zou ik nu van de sms-jes af moeten zijn.


Ik hoop het voor je want zo'n antwoord heb ik al bij alle contacten met Vodafone ook gehad. Volgens mij l.llen ze maar wat om je af te schepen.
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update 22 december 2014.

En wat denk je? Natuurlijk vandaag wéér een reclame sms (met 'ho ho ho')!!
Heb een week geleden via de winkel een code aangevraagd om hem simlock vrij te krijgen.
Nog even.... nou ja, het kan natuurlijk nog wel een jaartje duren voordat Vodafone hem mij stuurt want zo goed werkt het allemaal daar niet, en dan overstappen naar Aldi Talk.
Zal ook deze weer melden bij de ACM (want het is wel degelijk spam nadat ik alles geprobeerd heb om het de afgelopen 5 maanden te stoppen :@)
A-Steur

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Update 23 december 2014

Nou Harry, ik had hem ook weer hoor, de reclame sms met 'ho ho ho'! Dit ondanks de belofte van de chatmedewerker dat ik er vanaf zou moeten zijn. Wat is dit een hopeloos, waardeloos flutbedrijf!

Is @Maartje zich aan het bezatten onder de kerstboom of gaat ze er nog een keertje bij haar werkgever op aandringen dat deze sms-terreur moet ophouden?
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, het is in en in triest wat Vodafone flikt :@
Heb mijn relaas nu ook maar op klachtenkompas gezet
En, ik zoek nog naar andere platforms om op te zetten. Radar heeft hem inmiddels ook al.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste @Harry07 & @A-Steur,

Spijtig dat dit nog niet is opgelost. Kunnen jullie mij een privébericht sturen met jullie 06-nr, naam en adres. Dan kijk ik dit intern verder na. Excuses voor het ongemak in ieder geval.
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Serkan

Sorry hoor maar, ik verwacht niet dat jij invloed genoeg hebt om het te regelen (gezien wat ik en A-Steur allemaal al hebben geprobeerd). No hard feelings...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Harry07 ,

@Serkan wilt je toch helpen. Hij zal zijn best doen om dit voor je na te kijken! Hij wilt het nogmaals voor je proberen met misschien wel resultaat.

Meer dan je best doen dat kan niet...
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update:
Bericht hierboven van 22 december 2014: "Heb een week geleden via de winkel een code aangevraagd om hem simlock vrij te krijgen.
Nog even.... nou ja, het kan natuurlijk nog wel een jaartje duren voordat Vodafone hem mij stuurt want zo goed werkt het allemaal daar niet, en dan overstappen naar Aldi Talk."

Het is nu bijna 31 december en (natuurlijk!) nog steeds geen unlockcode van Vodafone ontvangen. Ik denk dat ik toch gelijk krijg dat het wel een jaartje kan duren met deze 'klantenservice' Man Verdrietig
Harry07
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Update 05-01-2015:

Wat denk je (over mijn gratis unlock-code aanvraag)?
Na 3 weken is hij niet meer in het systeem terug te vinden! Top actie van Vodafone!
mobiele-beller

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat is vodafone toch irritant. Ze liegen ook al over hun super SLECHTE dekking, die volgems hun geweldig zou zijn. Het enige netwerk dat het een beetje doet is 4g waar ik na 5 april geen toegang meer tot heb
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic