sandertims

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Recht op nieuw toestel na aantal jaren abonnement

Beste Vodafone(-klanten),

Ik heb een aantal jaren geleden een abonnement afgesloten bij Vodafone. De einddatum van mijn abonnement staat op 3 oktober 2012, dit betekend dat ik inmiddels meer dan één jaar betaal voor een toestel dat allang afbetaald is.

Bij dezen mijn vragen: hoeveel krediet heb ik inmiddels opgebouwd, en hoe zou ik dit krediet kunnen gebruiken? Wanneer ik naar 'mijn aanbiedingen' op de Vodafone website kijk merk ik op dat er geen duidelijkheid wordt gegeven over het precieze bedrag dat de korting beslaat. Ik heb het idee dat ik een aanbieding krijg op basis van het feit dat ik een bestaande klant bij Vodafone ben, en er geen rekening wordt gehouden met de einddatum van mijn abonnement.

Wanneer ik deze kwestie telefonisch voorleg wordt de verbinding zo snel mogelijk verbroken, er blijkt ook geen gebrek te zijn aan kastjes en muren bij Vodafone. Ik zou graag bij Vodafone blijven, daar ik tot nu toe goede ervaringen heb gehad. Echter houdt niemand ervan om uitgemaakt te worden voor leugenaar, sedert wanneer is de klant een sloof?

Graag wil ik middels deze weg duidelijkheid krijgen over de situatie, daar het ook voor anderen van toepassing kan zijn. Ik kijk uit naar uw reacties.

Met vriendelijke groet,

Sander Smit
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Beste Sander Smit,

Ik ben geen medewerker van Vodafone. Ik heb echter wel het correcte antwoord op je vragen.

Het feit dat jij niet begrepen wordt door medewerkers van Vodafone, is omdat jij de zaken omdraait.
Er is helemaal geen sprake van "opgebouwd krediet"
In de eerste 12 of 24 maanden van een toestel-abonnement, betaalt een klant inderdaad zijn toestel af via de maandelijkse abonnementskosten. Daarom is een toestel-abonnement duurder dan een sim-only-abonnement met gelijke bel- / sms- / data-bundels.

Na die aflos-periode van 12 of 24 maanden is jouw toestel-abonnement gewoon voort blijven duren.
Dus al 14 maanden, sedert 3 oktober 2012.

Extra winst voor Vodafone.
Dus 14 maanden heb jij een toestel-abonnement gehad (sedert 3 oktober 2012), terwijl jij had kunnen kiezen voor een veel goedkoper sim-only-abonnement.
Dit is onverstandig van jou. Maar je hebt er geen krediet mee opgebouwd.
En ook geen spaar-tegoed bij Vodafone.
Zo werkt het niet.

Je hebt wel het recht om je huidige abonnement op te zeggen met een opzegtermijn van 30 dagen.
Eventueel over te stappen naar een andere telecom-provider.
Of uit alle toestel-abonnementen die Vodafone aanbiedt, te kiezen uit het voor jou geschikte toestel-abonnement.
Die nieuwe smartphone los je dan ook weer af in 12 of 24 aflossings-termijnen.
Berekend in je maandelijkse abonnementskosten.

Ik ben het wel met je eens dat Vodafone Klantenservice medewerker bovenstaand verhaal eerlijk, duidelijk en helder aan jou hadden moeten vertellen. De Telefonische Klantenservice van Vodafone wordt helaas slechter en slechter. Daar heb jij een goed punt.

Succes met je keuze !

Netwerker





E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic