Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes

Reactie vanuit Samsung op vragen over beveiligingslek

Hi all,

De afgelopen dagen hebben verschillende media bericht over een beveiligingslek bij een aantal Samsung-toestellen. We hebben daarover contact gehad met Samsung en hebben van hen dit antwoord gekregen:

“Samsung neemt beveiligingsbedreigingen zeer serieus. We zijn op de hoogte van de recente kwetsbaarheid waarover diverse media hebben bericht. Wij blijven er hard aan werken om steeds de meest actuele mobiele beveiliging te bieden. Samsung KNOX biedt de mogelijkheid het beveiligingsbeleid van de smartphones over-the-air te updaten om alle mogelijke kwetsbaarheden te ontzenuwen die uit dit geval kunnen voortvloeien. De uitrol van de updates van het beveiligingsbeleid start binnen enkele dagen. In aanvulling op de update van het beveiligingsbeleid zijn we in gesprek met SwiftKey om mogelijke risico's voor de toekomst te adresseren. Het volledige (Engelstalige) statement van Samsung is hier te vinden: http://global.samsungtomorrow.com/information-regarding-the-keyboard-security-issue-and-our-device-p....”
40 Reacties 40
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ik heb zojuist de update binnengehad 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Nice patjuhw b:-)
CasaDude

Raadgever
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hoe kun je zien dat je de update binnen gekregen hebt ?
Moet je hier nog iets voor installeren ? ( las iets van KNOX )


patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ga naar 'Instellingen'--> 'Schermverg. en bevelig.'--> 'Andere beveiligingsinstellingen'--> 'Updates beveilig.beleid' je tel geeft dan aan in je notificatie balkje dat de beveiligings beleid is bijgewerkt na de laaste versie duurt nog geen minuut om bij te werken 🙂
br3623

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik zien op mijn Galaxy S5 of deze kwetsabaarheid is weggenomen?
Zoals Samsung het nu formuleert vermindert KNOX wel het risico, maar neemt het niet weg, correct?
Wanneer Samsung komt met een definitieve patch van de Swift keyboard software, kan ik er dan vanuit gaan dat Vodafone die zsm toepast?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Door de laatste software versie te installeren ben je beschermd tegen dit probleem. ''Samsung KNOX biedt de mogelijkheid het beveiligingsbeleid van de smartphones over-the-air te updaten om alle mogelijke kwetsbaarheden te ontzenuwen die uit dit geval kunnen voortvloeien.'' Uiteraard houden wij dergelijke issues goed in de gaten en zullen we eventuele noodzakelijke wijzigingen en updates z.s.m. toepassen.
Han55

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op dit moment is er o.a. het stagefright security issue en allerlei fabrikanten zijn hun toestellen aan het updaten tegen dit issue.
In een andere post op dit forum wordt door SamsungExpert deze app aangeraden om te kijken of je toestel beveiligd is tegen stagefright of niet, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zimperium.stagefrightdetector.
Mijn Samsung Galaxy S5 die ik via Vodafone heb gekocht is nog niet beveiligd tegen dit issue. Ik heb ook nog helemaal geen update gehad of gehoord dat deze uitgerolt gaat worden in Nederland.
Ik wil toch wel graag weten wanneer deze update uitkomt. Andere fabrikanten en providers zijn er toch een heel stuk sneller mee.
Anonymous
Niet van toepassing
Wanneer de update uitkomt durf ik je niet te zeggen. Als work arround kun je wel zo lang mms uitschakelen.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Dat klopt inderdaad, via die app kun je het toestel van je laten controleren op het lek. Wanneer updates worden uitgebracht dat is niet duidelijk maar wat wel duidelijk is dat providers en fabrikanten en update zeker zullen pushen om dit lek te dichten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Han55

Kijk even in dit topic: Informatie over Android Stagefright veiligheidsissue voor meer uitleg.
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dus dan neem ik aan dat er vanuit Vodafone ook gewerkt word aan updates voor de branded toestelen..??
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo!!!!! Iemand thuis...

Zit nog steeds met een geweldige note 3 van Vodafone maar helaas met een memory leak.
Zag vandaag op sammobile dat er nieuwere versies worden uitgerold worden. Dus zit nu vurig te hopen dat Vodafone daar mee bezig is.

Beetje meer info/updates zou prettig zijn...
Anonymous
Niet van toepassing
Je zult eerst moeten wachten totdat de update wordt uitgerold voor de unbranded toestellen, op dat moment zal Vodafone er mee aan de slag gaan.
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Simpel weg gezegd wacht nog maar een half jaar als je geluk hebt. Sorry hoor maar ik heb de maken met een memory leak en een toestel dat kwetsbaar is voor van alles en nog wat.. Zodra er een phn versie komt flash ik die...
Want wachten is het enigste wat ik hier te horen krijg.
Anonymous
Niet van toepassing
Jammer om te lezen dat je dient te wachten ????
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
En nog steeds geen beveiligings-update!

Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo allemaal, we zijn het voor jullie gaan navragen. Samsung rolt 1x per maand updates uit. Zoals altijd ontvangen alle toestellen in batches deze updates tegelijk.

bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Wel vreemd dat deze update al 3 maanden ( in augustus is al melding van gemaakt )uit is en ik op mn s5+ nog steeds geen update heb gehad en eerlijk gezegd vind ik dit nogal verontrustend.
Het wordt nu echt tijd dat Vodafone actie gaat ondernemen hierin!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi ,

Kun je eens bij het instellingen menu klikken op schermvergrendeling & beveiliging dan zou er ergens moeten staan andere beveiliginginstellingen of updates beveiliging.beleid klik hierop. Staat de optie automatisch updaten aangevinkt en de optie updaten via Wi-Fi?
bundyboy73

Gedreven Liefhebber
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Jazeker, en ik controleer regelmatig (eens per week ongeveer) handmatig of er updates zijn maar steeds niks.
Ook heb ik de Stagefright app regelmatig nageslagen en ook die geeft nog steeds aan dat mijn toestel kwetsbaar is
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic