jade

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Re: Samsung galaxy s3 mini geen ontvangst kan niet bellen of gebeld worden

Sinds eind oktober heb ik een Samsung s3 mini. Al vanaf het begin zijn er netwerk problemen. Af en aan valt opeens het gehele netwerk weg. Kan niet bellen, gebeld worden, berichten versturen en/of ontvangen. 
Dit is gevaarlijk aangezien ik 24/7 bereikbaar moet zijn voor familie.

Vaker naar de Vodafone winkel gegaan voor advies en altijd weggewuifd met een 'zogenaamde oplossing'. Alles geprobeerd, niks werkt, iedereen heeft er last van, niemand snapt het en niemand heeft een definitieve oplossing. -  * Simkaart doet het gewoon in een ander toestel
* Updates via internet of kabel hebben geen effect
* Berichten -> instellingen -> serviceberichten uitzetten heeft voor 2 seconden zin en dan valt 't netwerk weer weg.
* Andere functies aan of uit hebben ook geen effect. 

Enige oplossing die Vodafone geeft is het toestel opsturen. Maar dan draait de klant wel op voor de kosten van de reparatie en een vervangend toestel. Waarom moet de klant betalen voor een fout van de fabrikant?
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Jade, dat klinkt niet goed. Je geeft aan dat iedereen er last van heeft maar je simkaart in een ander toestel wel goed werkt. Hoe bedoel je dat precies? Indien het een toestel gerelateerd probleem is en het onder de garantie valt, worden er hiervoor geen kosten in rekening gebracht. Afhankelijk van je abonnement en bundels dien je eventueel zelf wel voor een vervangend toestel te zorgen.
patrick1

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Samsung S3 mini sinds ongeveer een maand. Daarvoor deed hij het goed.
Ook al van alles geprobeerd. Android opnieuw geinstalleerd etc.
 
Geen of slecht 3g bereik in Amsterdam en batterij loopt snel leeg. Als ik de T-mobile simkaart van mijn vriendin in mijn toestel doe heb ik perfect 3g bereik. Het ligt dus niet aan het toestel. Ondanks dat beweerde de medewerker in de Vodafone winkel toch dat het toestel dat net nieuw is ter reparatie (3weken) opgestuurd moet worden omdat dat de standaard procedure zou zijn. Onzin uiteraard als hij het met een andere simkaart gewoon perfect doet. Heb ik dus ook niet gedaan. 
 
Tip:
Aangezien ik buiten Wifi gebruik niet internet, ben ik nu sinds een aantal weken geswitched naar 2g gebruik voor bellen. Hiermee is het bereik perfect en loopt de batterij niet meer snel leeg. Is uiteraard niet de oplossing, maar aangezien Vodafone er niets aan doet (in de Vodafone winkel werd ik na ruim een half uur wachten zeer slecht "geholpen") is dit nu voor mij de enige oplossing. Verder nu wachten tot mijn Vodafone abonnement binnenkort afloopt en dan over naar een andere provider die geen problemen heeft met het bereik.
 
Patrick
 
 
 
Juis1968

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, nou ja mijn partner heeft hetzelfde probleem met zijn toestel....alles geprobeerd. Uit zetten, up daten, ergens bij berichten iets uitvinken. Niets helpt. De simkaart werkt erchter prima in een ander toestel.
En waarom zou je daar voor moeten betalen, je mag van de leverancier, in dit geval Vodafone verwachten  dat ze je een deugelijk product aanbieden.
Wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product?
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u de volgende rechten. U hebt recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Overleg hiervoor met uw verkoper. Hij blijft verantwoordelijk.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden
 
Dus ik denk dat ik vanavond Vodafone maar ga bellen vanavond;)
Femke32

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook heb dit probleem vorige week woensdag een nieuwe simkaart gekregen van phonehous maar hij blijft het doen al gaat het nu weer een paar dagen goed
maar nu heb ik ook een anders probleem met mijn s3 mini maar dat is misschien nu opgelost door een update


en anders ga ik weer terug naar phonehous

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Juis1968 ,

Dit klopt inderdaad. en vodafone zou dit ook toegeven als de simkaart wel in een ander toestel werkt, dan ligt het probleem dus aan de telefoon. U kan met u telefoon naar de de vodafone winkel gaan dan.
https://www.vodafone.nl/support/contact/vind-een-winkel.shtml

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic