BeRei

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Re: Samen met klanten bouwen aan de nieuwe My Vodafone app

Mag ik even een uitgebreide klacht indienen over het My Vodafone van de laatste maanden?

Ik ben al sinds 2010 een Vodafone-gebruiker. Ik vier deze zomer mijn vijf-jarig jubileum en ben altijd zeer tevreden klant geweest. Abonnementsprijzen zijn prima te doen, goede voorwaarden, prettige service, goede dekking, snelle ontwikkeling (denk aan uitrol 4G en het als eerste ondersteunen van 4G voor de iPhone 5) en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben ook altijd positief geweest over My Vodafone. De oude app deed goed zijn werk, maar was qua design wel een beetje saai. Ook toen de nieuwe versie met compleet nieuw design uitgebracht werd, was ik positief en heeft het altijd goed gedaan, met regelmatig nieuwe functies (denk aan het bekijken van je rekening in PDF in de My Vodafone-app). Ook de website functioneerde voor mij prima, ik had zelden iets te klagen. Als ik ergens mee zat, was een tweet naar de Vodafone webcare voldoende voor een tevreden antwoord.

Tot de laatste maanden. Sinds het nieuwe My Vodafone zijn er voor mij allerlei problemen waar ook de webcare geen raad mee weet. De nieuwe website ziet er mooi uit, maar daar is verder ook wel alles mee gezegd. De PDF-rekeningen bevatten veel minder details (wie heb ik wanneer gebeld, wanneer heb ik hoeveel internet gebruikt, etcetera). Ik kon de details nergens meer vinden, maar ik kreeg van webcare instructies waar ik ze kon bekijken. Helaas meldden zij mij knoppen waar ik op moest klikken die ik helemaal nergens zag staan. Pas een paar dagen later verschenen de knoppen ineens wel in My Vodafone, maar het is natuurlijk veel praktischer om de details op je PDF-factuur te zien die je lokaal op kunt slaan, in plaats van dat je telkens naar My Vodafone moet gaan. Ook in de app kan ik ineens geen PDF-facturen meer openen, die hele functie is ineens verdwenen. De laatste paar dagen heb ik problemen dat mijn hele tegoedpagina niet meer geladen wordt (zowel app als website) en ik telkens een melding krijg dat ik het later nog eens moet proberen. Vandaag merkte ik ook nog eens dat ik in de My Vodafone-app geen Blox meer aan of uit kan zetten. De blauwe knop waarin stond 'Blox aan/uitzetten' is verdwenen, bij elke Blox die ik geprobeerd heb. Waardeloos dus.

Tel daar ook nog enkele andere frustraties bij op, zoals een melding die ik in het hoofdmenu krijg over zakelijke gebruikers (voor mij totaal niet relevant), maar die ook nog eens over de Blox-knop heen valt, waardoor ik die melding voor zakelijke gebruikers telkens moet wegtikken. Een andere irritante melding die ik vaak krijg, verschijnt rechtsboven in het hoofdmenu: 'Mag ik je wat vragen?'. Keer op keer krijg ik dezelfde enquete voorgeschoteld, hoe (on)tevreden ik ben over de app en of ik kon vinden waar ik naar op zoek was. Als ik die melding en dus enquete vandaag krijg, terwijl de app nog exact hetzelfde is als de week ervoor toen ik ook al die enquete invulde, waarom dan weer dezelfde vraag stellen of ik makkelijk kon vinden waar ik naar op zoek was. Het is in de tussentijd toch niet veranderd?

Kortom: van een zeer tevreden klant met nooit iets te klagen gehad, naar een teleurgestelde gebruiker van My Vodafone. Begrijp me niet verkeerd: Vodafone is nog steeds een prima provider, zeker wat betreft dekking en prijzen, maar wat betreft My Vodafone en de hulp die je krijgt via bijvoorbeeld Twitter is het zoveel minder dan bijvoorbeeld een jaar geleden. En dat vind ik eeuwig zonde.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic