Rareme

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ranken op het forum?

Greetings,

Ik heb gezien dat er ranken zijn bij je naam (Newbie, Adviseur, Vertrouwde Poster, enz...)

1. Waar zijn ze voor?

2. Hoe krijg je ze?

3. Krijg je meer rechten als je een andere rank krijgt (zoals je eigen avatar uploaden)?

4. Welke ranken zijn er allemaal?

Sincerely,
Rareme.
8 Reacties 8
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Kijk eens, allemaal terug te vinden in de forumhandleiding  😉
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt, je vindt de exacte details in de handleiding.

Kort samengevat komt het er op neer dat je status zowel een teken van waardering is, als een indicatie dat je weet waar je het over hebt.

Je krijgt je status namelijk automatisch gebaseerd op een combinatie van regelmatig posten en kudo's die je hebt gekregen voor goede tips. Een hoge status geeft daarmee aan dat je door je medegebruikers gewaardeerd wordt om je inzet en het is voor een nieuwe gebruiker die jou nog niet kent een goede hint dat je tips hout snijden. Want kudo's krijg je meestal niet van ons maar juist van degene die de vraag gesteld had, als je hem goed bij de oplossing hebt geholpen.

Dus dat is in het kort het hoe&waarom van de status.
Maar lees de handleiding idd even, daar staat alles in detail uitgelegd.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Hoi moderators,

Wat voor ranks heb je nu allemaal eigenlijk, ik zie niks staan op de pagina van de handleiding(ranks)

Alvast bedankt voor alle hulp
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Melvin ik heb je bericht even verplaatst. Er was al een topic over dit onderwerp.
Hier vind je het antwoord op je vraag.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hier nog even ter verduidelijking:

''Stevie schreef:

Ranks

Wat zijn ranks?
Ranks oftewel rangen, geven jouw “status” aan binnen het forum. Je komt binnen als nieuweling en kunt uitgroeien tot expert, afhankelijk van jouw activiteit op het forum en de waardering van anderen. Door het verzamelen van kudo’s (zoals utgelegd in het topic kudos), het geven van goede oplossingen, bruikbare informatie en snelle reacties kun je stijgen in rang, omdat anderen aangeven jou en je posts te waarderen. Hoe hoger jouw rang hoe meer privileges je krijgt op het forum.

Waarom krijg ik een rang?
Je krijgt een rang toegekend om aan te tonen hoe actief, maar ook effectief jij bent op het forum. Maar onze ranks dienen ook om goede adviseurs en onze beste leden uit te lichten. Aan de hand van een rang kun je zien of iemand in het verleden al goede adviezen heeft gegeven en hoe zijn activiteit over het algemeen is op het forum, ook erg handig voor nieuwe leden. Zij kunnen meteen zien aan iemand zijn rang hoe gewaardeerd deze persoon is en of hij/zij al veel oplossingen heeft weten aan te dragen.

Hoe kan ik een bepaalde rang verdienen?
Door goede, bruikbare oplossingen te bieden aan andere leden. Als anderen jou waarderen met kudo’s en jouw antwoorden als oplossing accepteren, dan zal vanzelf jouw rang stijgen.

Wat heb ik eraan om een hoge rang te behalen?
Hoe hoger jouw rang, hoe meer privileges je krijgt op het forum en met betrekking tot het personaliseren van jouw account. Er zijn allerlei extra’s die je kunt unlocken op het forum door een hogere rang te bereiken. Daarnaast toon je met een hogere rang dat je een gewaardeerd forum lid bent en al veel anderen hulp hebt geboden. ''

melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Oke, fijn zo handleiding, maar die heb ik ook al doorgelezen, maar vraag me af welke ranks er zijn namelijk
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
melvintje schreef:
Hoi moderators,

Wat voor ranks heb je nu allemaal eigenlijk, ik zie niks staan op de pagina van de handleiding(ranks)

Alvast bedankt voor alle hulp
Hi melvintje,

De ranks variëren van Newbie tot Superuser en alles ertussenin, dat zijn er teveel om op te noemen hier.
Daarnaast is dan ook de verrassing eraf wat de volgende stap is! Dus ga gewoon lekker door als gebruiker van het forum en ontdek wat jouw volgende rank zal worden.

Tip: het genereren van kudo's en geaccepteerde oplossingen is ook heel belangrijk om door te groeien!
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Dan moet je ze wel krijgen natuurlijk, niet iedere gebruiker doet dat, maar we wachten wel af

Bedankt Stevie voor het helpen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic