Hier nog even ter verduidelijking:
''Stevie schreef: Ranks Wat zijn ranks?Ranks oftewel rangen, geven jouw “status” aan binnen het forum. Je komt binnen als nieuweling en kunt uitgroeien tot expert, afhankelijk van jouw activiteit op het forum en de waardering van anderen. Door het verzamelen van kudo’s (zoals utgelegd in het topic
kudos), het geven van goede oplossingen, bruikbare informatie en snelle reacties kun je stijgen in rang, omdat anderen aangeven jou en je posts te waarderen. Hoe hoger jouw rang hoe meer privileges je krijgt op het forum.
Waarom krijg ik een rang?Je krijgt een rang toegekend om aan te tonen hoe actief, maar ook effectief jij bent op het forum. Maar onze ranks dienen ook om goede adviseurs en onze beste leden uit te lichten. Aan de hand van een rang kun je zien of iemand in het verleden al goede adviezen heeft gegeven en hoe zijn activiteit over het algemeen is op het forum, ook erg handig voor nieuwe leden. Zij kunnen meteen zien aan iemand zijn rang hoe gewaardeerd deze persoon is en of hij/zij al veel oplossingen heeft weten aan te dragen.
Hoe kan ik een bepaalde rang verdienen?Door goede, bruikbare oplossingen te bieden aan andere leden. Als anderen jou waarderen met kudo’s en jouw antwoorden als oplossing accepteren, dan zal vanzelf jouw rang stijgen.
Wat heb ik eraan om een hoge rang te behalen?Hoe hoger jouw rang, hoe meer privileges je krijgt op het forum en met betrekking tot het personaliseren van jouw account. Er zijn allerlei extra’s die je kunt unlocken op het forum door een hogere rang te bereiken. Daarnaast toon je met een hogere rang dat je een gewaardeerd forum lid bent en al veel anderen hulp hebt geboden. ''