Toffepeer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ram status

Hallo,
Sinds gisteren heb ik mijn samsung galaxy s3 binnen en heb alleen facebook en whatsapp gedownload en nu ging ik eens kijken naar mijn ram status. Deze bleek op 660mb van de 835mb te staan.
Is dit niet erg hoog?
En ik dacht dat de s3 1gb ram had en niet 835mb?
2 Reacties 2
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Toffepeer, het klopt inderdaad dat de Samsung Galaxy S3 1GB RAM geheugen heeft. Misschien heb je nog apps op de achtergrond draaien? Het kan zijn dat er een gedeelte is gereserveerd voor de 'basissystemen' van het toestel en deze daardoor niet helemaal zichtbaar is.
ThijsN

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toffepeer schreef:
Hallo,
Sinds gisteren heb ik mijn samsung galaxy s3 binnen en heb alleen facebook en whatsapp gedownload en nu ging ik eens kijken naar mijn ram status. Deze bleek op 660mb van de 835mb te staan.
Is dit niet erg hoog?
En ik dacht dat de s3 1gb ram had en niet 835mb?
Een deel van het RAM is inderdaad afgeschermd omdat het voor het systeem wordt gebruikt, vandaar maar 835 MB. Daarnaast draaien er op de achtergrond apps die je nodig hebt, die vullen dus ook al snel meer dan de helft van het RAM-geheugen op.
Jouw toestel gebruikt 660/835 MB RAM geheugen. Dit is niet erg en ik zal je uitleggen waarom:
Op Windows moet je proberen je RAM zo weinig mogelijk te gebruiken, zodat er veel vrij is voor nieuwe programma's. Dit is hoe Windows zijn RAM gebruikt. (Minder gebruik is beter). 
Echter, bij Android werkt dit niet zo. Android vult je RAM automatisch met apps zodat het de volgende keer als je een app start, meteen vanuit het RAM geheugen geladen kan worden (wat aanzienlijk sneller is). Hierdoor loopt je RAM al gauw vol. Om te voorkomen dat je RAM helemaal volstroomt en er geen ruimte meer is voor nieuwe apps ruimt Android het op een hele slimme manier op, en houdt het rekening met welke apps je het meeste gebruikt. (Bij Android geldt dus: Hoe voller het RAM, hoe beter!)
Dit is overigens ook de reden waarom de hoog aangeschreven 'Task killers' eigenlijk iets slechts zijn, deze halen de geladen applicaties uit het geheugen, en daardoor moet je de eerstvolgende keer als je de app start langer laden, waarbij je meer CPU verbruikt, waardoor je ook meer batterij verbruikt. Het werkt dus alleen maar nadelig!
 
Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=27560775
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic