advrie

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

RED abonnement miskoop

Heb een paar weken geleden mijn iphone abonnement laten overzetten naar een RED abonnemet met een snelheid van 28.8 MBs (werkelijke snelheid 4- 7 Mbs). Tot op heden van vandaag bereik ik die snelheid van gem. 4-7 MBs voor geen meter, ik mag blij zijn als ik 2 - 2.5 MBs haal (dus net zo'n snelheid als mijn vorig abonnement.
En dat terwijl ik maar 800 mtr. van een Vodafone mast afzit (6942PS)
Kortom een treurige snelheid , en ga dan ook maar eens kijken naar een andere provider welke de snelheden wel kan garanderen, want bij Vodafone lijkt het nergens op !
12 Reacties 12
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Geen enkele provider kan het je garanderen. Kan enorm per gebied verschillen, per tijd van de dag (snelheden zijn tijdens de spits vaak wat lager) en per telefoon ook. Telefoons met dual carrier 3G zoals de iPhone 5 halen bijvoorbeeld een hogere snelheid dan telefoons die het niet hebben...

De Vodafone-netwerkkaart geeft aan dat je in jouw gebied maximaal 14.4 Mbps kunt halen trouwens:
http://business.vodafone.nl/zakelijk/mobiel/internet_op_uw_laptop/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/

Bij de 2 andere aanbieders zul je op 3G geen hogere snelheden halen... bij één van de twee twijfel ik of je überhaupt binnenshuis 3G hebt.
advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@RuudNL 
Je hebt gelijk wat betreft de maximale snelheid in mijn gebied van 14,4 Mbps.
Dus de praktische snelheid zou  3-6 Mbps moeten zijn.
Inderdaad zou de snelheid in de spits wat lager KUNNEN liggen.
Maar . . . Met mijn vorige iphone abonnement had ik zo'n beetje dezelfde snelheden (2-2,5 Mbps) als met het RED abonnement wat word verkocht alzijnde sneller en beter.
Verder woon ik 800 mtr van de mast vandaan en bereik dan ook 'savonds 'snachts niet de beloofde snelheid van 3-6 Mbps,  zoals vermeld op dezelfde pagina die je aanhaalt !
Dus . . .  Bij jou antwoord plaats ik toch echt wel wat vraagtekens!
Verder blijf ik bij mijn mening dat je gewoon wordt misleid door de firma VF met de zogenaamde snelle RED abonnementen !
Dus is de term MISKOOP m.i. gewoon op zn plaats, 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey advrie,

Merk je die snelheid dan ook voornamelijk binnenshuis? Of is de snelheid buitenshuis hetzelfde?
advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@Maartje
Binnen en buiten ietsje hoger, maar dat mag geen naam hebben.!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
De binnendekking is inderdaad vaak minder dan buiten. Ik had je graag willen helpen of beter nieuws willen melden, maar we kunnen de dekking helaas niet op korte termijn verbeteren (snelheid verhogen). Zoals gezegd is dit afhankelijk van verschillende factoren en kunnen we niet overal topsnelheden garanderen.
advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@SeR
Maar dan had Vf het niet moeten verkopen als ze hun belofte niet kunnen waarmaken.
Dit is m.i. een wanprestatie van Vf.
En op z'n minst zal er dan een prijscorrectie op moeten worden losgelaten als Vf zijn belofte niet kan waarmaken!
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
We verschillen daar van mening. Allereerst wordt door noch door ons, noch door één van onze collega-providers een garantie gegeven dat je een bepaalde snelheid haalt. Dat is ook nooit zo geweest. Zoals ook Ruud al aangaf zijn er enorm veel factoren die bepalen welke snelheid je haalt.

Daarnaast haal je neem ik aan op andere locaties weer andere snelheden en zullen op jouw locatie op hetzelfde tijdstip mensen met een ander toestel weer (licht) andere snelheden halen. Mobiele technologie heeft nu eenmaal zijn beperkingen.
advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Natuurlijk heeft u niet dezelfde mening als ik.
Ik kan natuurlijk met bewijzen komen dat er wel beloftes worden gedaan door Vf wat betreft de snelheid, maar dat zal ook wel weggewoven worden door Vf , en dan kunnen we doorgaan en doorgaan , één ding staat vast want . . . de klant is bij Vf geen Koning.
En ook op dit forum staan niets anders dan klachten over de beloofde snelheid, en ook bij die klachten geeft Vf niet thuis.
Misschien moeten we maar een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie .
Ik weet in iederval wat mij te doen staat !
kalmoes

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Het is met vodafoon gewoon droevig gesteld.
Ze beloven van alles maar het lijkt nergens naar.
Je wordt maar gevraagd om naar 2g te gaan terwijl je 3g belooft wordt(er wordt nota bene reclame gemaakt voor 4g)ha ha ha.
Dit valt volgens mij onder volksverlakkerij.
Vroeger. ....
kalmoes

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dan moet je het niet zo verkopen als je het niet kunt garanderen. ...
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Nergens wordt de maximumsnelheid gegarandeerd. Zelfde als bij ADSL-abonnementen. Wil je daar gegarandeerde snelheid, dan betaal je een veelvoud van de prijs.

Op momenten dat er veel gebruikers op een mast zitten moet de snelheid nou eenmaal gedeeld worden, De andere twee providers kunnen je ook niet lang overal de maximumsnelheid geven.

Vroeger toen ik één van de eerste gebruikers was toen kon ik meestal de max. snelheid van 3.6 Mbps wel halen. Echter nu loopt echt iedereen rond met een smartphone en zit het gewoon vol. Vandaar ook 4G, wat weer meer snelheid, capaciteit en dekking biedt.

Ik denk dat je je erbij neer moet leggen. Waarbij ik moet zeggen dat ik 2.5 Mb/s nog best werkbaar vind. Overigens worden ook de snelheden van 3G hoger bij Vodafones Fast Forward-project, dus het gaat sowieso in de toekomst wel nog omhoog.
advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nergens wordt de maximumsnelheid gegarandeerd. Zelfde als bij ADSL-abonnementen. Wil je daar gegarandeerde snelheid, dan betaal je een veelvoud van de prijs.
Ik vraag niet om garanties ik wil alleen de beloofde snelheid en dat die varieert begrijp ik ook nog wel.

Op momenten dat er veel gebruikers op een mast zitten moet de snelheid nou eenmaal gedeeld worden, De andere twee providers kunnen je ook niet lang overal de maximumsnelheid geven.
 
Dat weet ik ook

Vroeger toen ik één van de eerste gebruikers was toen kon ik meestal de max. snelheid van 3.6 Mbps wel halen. Echter nu loopt echt iedereen rond met een smartphone en zit het gewoon vol. Vandaar ook 4G, wat weer meer snelheid, capaciteit en dekking biedt.
 
Vroeger is dood en geen argument om te gebruiken, vroeger hadden we alleen de trom voor communicatie.

Ik denk dat je je erbij neer moet leggen. Waarbij ik moet zeggen dat ik 2.5 Mb/s nog best werkbaar vind. Overigens worden ook de snelheden van 3G hoger bij Vodafones Fast Forward-project, dus het gaat sowieso in de toekomst wel nog omhoog. 
 
Oh, jij vind je de snelheid van 2,5 Mbs werkbaar, nou ik niet, want nogmaals dat wordt niet beloofd.
 
En met al deze non-argumenten red je je niet uit deze discussie en ik blijf erbij
de beloofde snelheden bij het RED abonnement kloppen voor geen meter.
M.a.w. een VODAFONE RED abonnenent is een MISKOOP.
 
 
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic