Poelarends

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

RCS via Vodafone

Hi,

 

Ik ben sinds 2 dagen overgestapt naar Vodafone. Voorheen zat ik bij T-Mobile.

Nu ik bij Vodafone zit heb ik mijn Messages app opnieuw ingesteld om mijn nummer te verifiëren voor het gebruik van RCS. Dit lukt niet, wat ik ook probeer, hij blijft staan op Status: Instellen...

 

Het vreemde is, onder T-Mobile werkte het prima, ook bij een toestelwissel, en als ik de simkaart in mijn huidige toestel vervang voor de KPN-simkaart van mijn werk, dan krijg ik in Messages direct de melding om de voorwaarden te accepteren en wordt mijn werknummer geverifieerd voor RCS.

 

Hoe kan het zijn dat ik onder Vodafone RCS maar niet geactiveerd krijg? Dit is wel een behoorlijke dealbreaker voor mij. 

 

P.S. ik heb al geprobeerd om mijn nummer te ontkoppelen van RCS via https://messages.google.com/disable-chat

dat werkt helaas ook niet. Ook heb ik geprobeerd om de app te resetten, een ander toestel te gebruiken, maar bij alles werkt het niet. 

Mijn schoonzus loopt ook al enige tijd tegen hetzelfde probleem aan onder Vodafone, terwijl het bij mijn zwager wel gewoon werkt met zijn Vodafone nummer.


Aanvullende info:

Toestel: Google Pixel 6, andere toestel: Google Pixel 3

20 Reacties 20
Poelarends
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Steven ik heb nog geen mail hiervan gehad, kan dat kloppen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic