Energieboy
Expert
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

RCS ondersteuning?

Een mooi moment om eens te vragen of Vodafone ook RCS gaat ondersteunen voor iPhone gebruikers met iOS 18. Vodafone heeft voor Android gebruikers, een aantal jaar geleden, zelf RCS aangeboden en is daar een jaar geleden mee gestopt. Sindsdien verloopt RCS voor Android-gebruikers via Google.

Maar is Vodafone dan van plan om het aan te bieden voor iPhone gebruikers of is dit ook weer een prachtige dienst die de providers naast zich neer leggen en niets mee doen. Want ja, ook Odido en KPN zijn daar nog niet helemaal duidelijk over.... Oh wacht, ik lees net dat KPN heeft aangegeven dat ze RCS gaan ondersteunen en Odido zegt er naar te willen kijken maar nog geen duidelijke uitspraken hierover kan doen. Hmm, dat is het nu toch mooi als Vodafone hier direct op in springt 😉

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3609Posts
  • 1097Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Energieboy!

Zoals aangegeven moest ik deze vraag intern even voor je uitzetten! Inmiddels heb ik een reactie ontvangen en deze deel ik graag met je! 🙂

Vodafone Duitsland en Vodafone Spanje staan al live, maar op dit moment is Vodafone Nederland nog niet aan de beurt. We zijn afhankelijk van de roll-out/uitrol plannen van Apple. Als Vodafone Nederland staan wij positief tegenover de aankomende ondersteuning van RCS op de iPhone en onderzoeken wat er nodig is om dit te realiseren voor het moment dat we aan de beurt zijn.  

Bekijk in context

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3609Posts
  • 1097Oplossingen
  • 1186Likes

Olaa @Energieboy!

Een hele terechte vraag nu Apple zelf wel de RCS-standaard gaat ondersteunen. Het antwoord moet ik je vooralsnog even schuldig blijven, maar ik heb de vraag intern uitgezet. Zodra ik meer weet, dan laat ik je het uiteraard weten! 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3609Posts
  • 1097Oplossingen
  • 1186Likes

Hi @Energieboy!

Zoals aangegeven moest ik deze vraag intern even voor je uitzetten! Inmiddels heb ik een reactie ontvangen en deze deel ik graag met je! 🙂

Vodafone Duitsland en Vodafone Spanje staan al live, maar op dit moment is Vodafone Nederland nog niet aan de beurt. We zijn afhankelijk van de roll-out/uitrol plannen van Apple. Als Vodafone Nederland staan wij positief tegenover de aankomende ondersteuning van RCS op de iPhone en onderzoeken wat er nodig is om dit te realiseren voor het moment dat we aan de beurt zijn.  

Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 12285Posts
  • 3560Oplossingen
  • 3205Likes

Super bedank voor je reactie, daar kunnen we wat mee. Nog maar even afwachten dus 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic