isookzo

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Push bericht gmail Samsung S10e

Goedemiddag,

Ik heb een Samsung S10e aangeschaft. Erg blij mee, alleen hij geeft geen pushmelding van GMAIL. Bij overige apps geeft geen problemen. Het lijkt erop dat GMAIL na een paar minuten in de slaapstand gaat, maar dat is volgens de instelling niet zo. Als ik de telefoon aan heb, komen de push berichten van gmail wel.
Wie heeft dat meer en heeft dit kunnen oplossen? Mvr. Willem-Jan

15 Reacties 15
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @isookzo 
Je dient in de app waarmee je de mail ophaalt, in te stellen wanneer hij moet synchroniseren. Heb je daar ook de optie push berichten aan staan? Daarnaast dien je ook in de app te controleren of meldingen aan staan.
Via meldingen in je toestel kun je de optie sluimerende apps uitzetten en mag gegevensbesparing niet aan staan (hierdoor kan het zijn dat Gmail geen melding geeft). Gegegevensbesparing zorgt er namelijk voor dat gegevensverbruik op de achtergrond verminderd wordt.
Bij de instellingen van je batterij kun je kiezen voor Energiebeheer app. Hier kun je kiezen voor aanpasbare batterij en ongebruikte apps laten sluimeren. Ook deze optie mag uitgezet worden. Of je dient ervoor te zorgen dat Gmail niet in het rijtje voor komt van apps.  
Ook is er nog een optie met Android 10 (stille meldingen). Zodra er een melding in je scherm staat, houdt je de melding ingedrukt. Hier kun je kiezen of het een stille melding moet zijn of niet. Kun je deze opties eens controleren?

isookzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Steven, bedankt voor je reactie.

Je schrijft: Je dient in de app waarmee je de mail ophaalt, in te stellen wanneer hij moet synchroniseren.
Waar stel je dat in?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In de instellingen van de app. Ik zelf gebruik bijvoorbeeld de Gmail app. Zodra ik hem open, kan ik naar de instellingen toe gaan en daar alles over meldingen controleren en synchronisatie @isookzo 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @isookzo 
 

Wil je iets veranderd in je synchronisatie instellingen? (bijvoorbeeld, agenda synchronisatie van Facebook in- of uitschakelen). Volg onderstaande stappen:

  1. Tik op Apps > Instellingen (> Algemeen) > Accounts. 
  1. Tik op het account waarvan je de instellingen wilt veranderen.
  1. Tik nu op het e-mail adres, of de accountnaam.
  1. Vink hier aan welke gegevens je wilt synchroniseren met je toestel. 


Als je geen e-mails meer wilt ontvangen van een bepaald account, dan kun je die synchronisatie uitschakelen in de accounts of juist inschakelen om deze weer wel op te halen! 

isookzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor jullie reactie. Ga het proberen!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

TOP, dan horen we wel of het is gelukt, of niet 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Is het gelukt @isookzo ? 🙂 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @isookzo 

isookzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedenavond, het is nog niet helemaal opgelost.  Nog regelmatig krijg ik geen melding als er nieuwe mail is. Heb mij er maar bij neergelegd. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
isookzo wrote:

Goedenavond, het is nog niet helemaal opgelost.  Nog regelmatig krijg ik geen melding als er nieuwe mail is. Heb mij er maar bij neergelegd. 

Je zou natuurlijk een backup kunnen maken van je toestel, terug gaan naar fabrieksinstellingen en dan kijken wat er gebeurd als je toestel helemaal leeg is met Gmail. Als het dan weer goed werkt, je backup terug zetten en kijken wat er dan gebeurd. Als het dan weer niet goed is, dan ligt het aan iets wat je nu op je toestel hebt staan en dan is het raadzaam om gewoon helemaal met een lege telefoon te beginnen (uiteraard kan je wel alle Gmail en adressen terug zetten).

Het is het proberen waard, maar wel even de tijd voor nemen 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Had je deze stap ook al geprobeerd @isookzo?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @isookzo. Heb je deze stap geprobeerd en is het daarmee opgelost? 

isookzo
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb mij er bij neergelegd en laat het eerst zo. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Oke! Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het graag @isookzo 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic