Rman

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Pukcode door anderen veranderd?

Na drie maal een verkeeerde pincode ingevoerd te hebben, moest ik mijn pukcode invoeren. Dit laaste leek te lukken echter het lukte mij niet om een nieuwe pincode aan te maken en daarmee in te loggen.
Na het aanmaken van deze nieuwe pincode (2 x invoeren) werd mijn pukcode weer gevraagd waarna ik weer een nieuwe pincode moest aanmaken. De cirkel was rond.

Na dit heb ik vodafoon (zo'n geautimaatiseerde dienst)gebeld voor mijn pukcode. Het vreemde is (vond en vind ik) dat deze pukcode niet overeenkwam met mijn originele pukcode (pukcode bij mijn prepaid simkaart). De pukcode die ik kreeg via de telefoon, werkte wel; ik kon en kan nu eeb nieuwe pincode aanmaken en gewoon weer inloggen. Ik weet zeker dat ik in het verleden nooit mijn pukcode heb veranderd.

Mijn vraag: Kunnen anderen, zoals mensen van Vodafoon, mijn pukcode wijzigen, zonder fysiek contact met mijn telefoon?
En is dit in mijn geval gebeurt door vodafoon?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Een pukcode is simkaart specifiek. Het wijzigen van de pukcode kan dus alleen als er een simwissel zou plaatsvinden.

Het antwoord op je vraag is dus: nee, dat kan niet. Als iemand bij Vodafone je pukcode zou wijzigen dan zou je simkaart stoppen met functioneren. Als je simkaart niet meer werkt, dan merk je dat natuurlijk gelijk en dus valt het op.

Wat zou kunnen is dat je ooit een nieuwe simkaart hebt aangevraagd (winkel/online) en dat daarmee je pukcode is veranderd. De houder waarin de nieuwe simkaart zit, bevat ook gegevens als pincode en pukcode. Wellicht dat je hiermee in verwarring bent geraakt. Overigens: bij de rode simkaarten van Vodafone worden geen pin- pukcode verstrekt. Die kunnen medewerkers in het systeem opvragen.

Groetjes,
GizmoNL

Bekijk in context

3 Reacties 3
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Yoeri, geen ramp. Je kunt via je My Vodafone account je pukcode opvragen. Mocht dit niet lukken kun je ook contact opnemen met onze klantenservice.
Anonymous
Niet van toepassing
Een pukcode is simkaart specifiek. Het wijzigen van de pukcode kan dus alleen als er een simwissel zou plaatsvinden.

Het antwoord op je vraag is dus: nee, dat kan niet. Als iemand bij Vodafone je pukcode zou wijzigen dan zou je simkaart stoppen met functioneren. Als je simkaart niet meer werkt, dan merk je dat natuurlijk gelijk en dus valt het op.

Wat zou kunnen is dat je ooit een nieuwe simkaart hebt aangevraagd (winkel/online) en dat daarmee je pukcode is veranderd. De houder waarin de nieuwe simkaart zit, bevat ook gegevens als pincode en pukcode. Wellicht dat je hiermee in verwarring bent geraakt. Overigens: bij de rode simkaarten van Vodafone worden geen pin- pukcode verstrekt. Die kunnen medewerkers in het systeem opvragen.

Groetjes,
GizmoNL
Rman
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor het uitvoerige antwoord. Het is inderdaad zo dat ik een andere simkaart (kleiner) met hetzelfde telefoonnummer kreeg toen ik van toestel veranderden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic