spijkermenno

Stamgast
  • 88Posts
  • 0Oplossingen
  • 37Likes

Problemen toestel lening

Dit bericht heb ik ook verstuurd naar de klantenservice dus vandaar dat er wellicht vreemde persoonsvormen in zitten.

 

 

Ik zal de situatie even uitleggen:
 
Vorig jaar op 16 september 2023 heb ik mijn abonnement verlengd met een nieuw toestel, een iPhone 15 Pro Max. De levering van dit toestel duurt natuurlijk even ivm de voorverkoop etc maar dat terzijde.
 
In het verlenging contract staat dat ik een toestel lening van 960 euro heb en hiervoor moet ik 40 euro per maand afbetalen. Na een tijdje heb ik het toestel ontvangen en heb ik het resterende bedrag eenmalig betaald, alleen de daarop volgende maanden werd telkens de toestel lening niet afgeschreven bij de factuur. 

Hier heb ik 3 maanden achteraan gezeten tot er eindelijk iemand op het forum mij kon helpen en alles recht kon trekken. Via telefonisch contact afgesproken dat ik in de maand maart 168.42 euro eenmalig moet bijbetalen zodat de toestel lening die ik dus vanaf september heb allemaal is betaald. 
 
Nu zie ik in myVodafone dat de toestel lening niet vanaf september loopt maar vanaf februari. Dit klopte niet en dus heb ik eens gevraagd wat ik zou moeten betalen als ik alles in één keer zou aflossen (het resterende bedrag dus).

Ik kreeg bericht van jullie dat dit nog 860,50 euro zou zijn. 

Nu heb ik een rekensom gemaakt en die zal ik hieronder delen.
 
Totaal toestel lening: 960 euro
 
Betalingen
Eenmalige betaling in maart: 168,42 euro
Toestel lening betaling maart: 41,38 euro
Toestel lening betaling april: 40 euro
 
Als ik deze betalingen van het totaalbedrag af trek kom ik op een resterend bedrag van 710,20 euro.

Ergens gaat er dus iets fout, volgens jullie data heb ik 150,30 euro minder betaald dan dat ik daadwerkelijk heb betaald.
Aan jullie nu de vraag dit recht te trekken. 
 
Ik kan de facturen en het contract aanleveren zowel als bewijs van de betalingen. Deze zal ik hier niet toevoegen (voor Obvious redenen) maar kan ik altijd opsturen.
1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3335Posts
  • 992Oplossingen
  • 1091Likes

Hi @spijkermenno 

De situatie kan ik mij nog herinneren! Zowel de betreffende order als toestellening waren niet verwerkt. Dit is toen via deze weg hersteld. Met het handmatig terugplaatsen komt er een toestellening te staan van 24 maanden vanaf het herstelmoment. Dit kan namelijk niet met terugwerkende kracht per 24 oktober 2023. Er is toen vervolgens een berekening gemaakt van de toestelkosten vanaf die datum tot 28 februari 2024. Die zijn gefactureerd op de factuur van maart. Ook is er vervolgens een action item gegenereerd om de toestellening eerder te laten stoppen. Op deze manier zou het dan namelijk alsnog met terugwerkende kracht in orde worden gemaakt. 

We hebben de einddatum van je abonnement nu handmatig op 24 oktober 2025 gezet. Op dezelfde datum zal ook de toestellening komen te vervallen en is het nu uitgerekende bedrag voor afkoop niet juist. Het komt in ieder geval dus allemaal goed, maar we kunnen de startdatum van de toestellening dus niet met terugwerkende kracht wijzigen.
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic