Wiebevg

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen na Android 4.0 update - Galaxy s2

Hallo, 
 
Mijn vriendin en ik hebben allebei de Samsung Galaxy S2. Nou is laatst natuurlijk de android 4.0 update geweest die vele problemen veroorzaakte, ik heb vervolgens gelukkig via OTA de bugfix kunnen downloaden waardoor ik geen problemen meer heb met vastlopen van apps en korte batterij duur. Mijn vriendin helaas wel, ik heb meerdere malen via Kies en OTA gecheckt of bij haar de bugfix al kon geworden gedownload maar helaas komt er maar geen melding van. Is er een manier (zonder de mobiel t rooten) om de mobiel te downgraden of te zorgen dat ik de nieuwe bugfix alsnog voor haar kan downloaden? 
 
Bedankt alvast. 
 
Wiebe
 
9 Reacties 9
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Wiebe,

Welkom op ons forum!

Geeft het toestel aan dat er al gebruik wordt gemaakt van de nieuwste versie?

Is het een toestel dat een Vodafone laagje eroverheen heeft?

Groetjes,
Wiebevg
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Roy, 
 
Bedankt. Als ik het probeer up te daten via Kies wordt er gezegd dat de nieuwste firmware is geïnstalleerd. Verder wordt er via OTA ook aangegeven dat er geen updates beschikbaar zijn. Er zit verder niks van vodafone overheen, ook niet tijdens het opstarten. 
 
Groeten en alvast bedankt. 
 
Wiebe
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Wiebe,

Zo ver mij bekend is doet Samsung dit in vlagen uitbrengen, binnen 1 week word er 3x een OTA verstuurd voor de toestelen die nog niet ontvangen of niet geaccepteerd hebben. Daarna word hij via Samsung Kies Firmware vrijgegeven.

Op dit gebied ben ik zelf wat onzeker omdat het bovenstaande de oude manier was, dus als mijn mede-moderators of andere users wat meer informatie hebben mbt deze kwestie en informatie, be my guess 🙂
Wiebevg
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Patrick, 
 
Ik heb de afgelopen dagen meerdere malen via Kies gecheckt of er een firmware update beschikbaar was maar die was er niet. Verder is er nog geen melding via OTA geweest over de bugfix. Erg apart aangezien op mijn S2 de bugfix wel via OTA beschikbaar is gekomen 🙂 
 
Thanks. 
 
Wiebe
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Wiebe,

Vervelend dat je deze nog niet hebt. Kan zijn dat je deze zeer binnenkort voor dat toestel kunt verwachten, anders zou ik voor de zekerheid nog eens contact opnemen met Samsung.

Zoals je aangeeft is je toestel niet voorzien van een Vodafone laagje, en kun je dit ook direct bij hun aangeven. Misschien kunnen zij je meer vertellen.

Groetjes,
michel87

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik zou ook graag willen weten wanneer ik de bugfix kan verwachten. ik heb wel een samsung galaxy s2 met vodafone laagje. Bij een collega die bij KPN zit is de update wel al verschenen. Waarom duurt dit bij Vodafone langer?
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Michel,

Dit duurt langer bij ons, omdat wij de nieuwe versie testen en ook aanpassen zodat de Vodafone software (Vodafone Music, GameSelect, Updates est est) fatsoenlijk werkt. Dit heeft echter enige tijd nodig om goed te testen en fatsoenlijk aan te passen
OvanHelsdingen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er inmiddels al meer bekend over de bugfix of eventueel over de nieuwe Android versie 4.0.4 waarmee Samsung bezig blijkt te zijn?
 
Heb namelijk het batterij probleem en begint nu irritant te worden. Toen ik mijn Galaxy S2 had was er niks aan de hand zeer fijne telefoon. toen ik de update naar 4.0.3 gedaan had, gaat mijn telefoon sindsdien een halve werkdag mee en zoveel gebruik over de dag is er niet. Dus van anderhalve dag batterij naar 6 uur batterij.
 
Daarnaast wordt die ineens erg warm bij het opladen. Nu heb ik gelezen dat dit ook gepaard gaat met 4.0.3
 
Ik zit er zelfs aan te denken om hem weer te downgraden, maar hou hoop op een zeer snelle release van of de bugfix of 4.0.4.
 
Mvg.
 
Onno
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Onno,

Er is jammer genoeg nog niks bekend gemaakt bij ons over deze bugfix, indien we informatie erover krijgen word dit op het volgende forum gepost: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwe-toestellen-en-software/bd-p/newdevicesupdates
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic