Beerensadvies

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Problemen met ontvangen van e-mail 4G

Beste VF,

sinds kort heb ik bij jullie een abonnement afgesloten via Friend & Family.

Nu zou ik graag mijn bedrijfse-mail in willen stellen op mijn telefoon (Iphone 6s). Normaal gesproken geen probleem, daar ik bij mijn vorige toestellen hier geen problemen mee had. Echter hiervoor heb ik altijd KPN als netwerk gehad.

Wanneer ik mijn email instel kies ik voor de optie IMAP aangezien ik mijn mail gelijk wil verwijderen waar ik ook ben, en ook dat ik overal mijn verzonden items kan lezen.

Gegevens wat ik invul, naast mijn gebruikersnaam en wachtwoord uiteraard...
Emailadres: info [at] beerensadvies.nl
inkomend: mailwise[dot] eu Poort 143
uitgaand: mailwise [dot] eu Poort 587

Mailwise is de mailserver, waar mijn mails vandaan komen.

Nu mijn vraag...
Via wifi kan ik alles zonder problemen ontvangen en versturen. Echter wil ik uiteraard mijn zakelijke mail (heb niet voor niks 7GB aan data..) ook via de 4G wille ontvangen. Dit gaat helaas niet, dan krijg ik een melding van:

"De IMAP-server "mailwise" reageert niet. Controleer of de netwerkverbinding werkt en of de juiste informatie hebt opgegeven in het veld "Server inkomende post".

Het gekke is, ik heb niks anders ingevuld dan op mijn telefoon met een KPN netwerk. Daar krijg ik wel alles binnen via de 4G en op mijn VF niet... Wat doe ik fout?

Moet ik misschien wat aanpassen in de inkomende en uitgaande server? APN instellingen? Ik heb mijn abonnement als Zakelijk afgesloten via Friends & Family maar er staat in mijn APN Live.Vodafone.com en niet Office.vodafone.com....

Hoor het graag!

Robert Beerens

7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
De uitgaande e-mail instellingen voor een iPhone zijn:
Server: authsmtp.vodafone.nl of sendmail.vodafone.nl
Gebruikersnaam= gebruikersnaam van my vodafone
Wachtwoord = wachtwoord van my vodafone
Ssl moet aangevinkt zijn, identiteitscontrole is wachtwoord
En server poort 587
Beerensadvies
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steven,

Heeft dit ook van invloed op mijn inkomende e-mail? Ik krijg namelijk over mijn inkomende server errors binnen...

Jeroen
Anonymous
Niet van toepassing
Dan staat er tevens iets niet goed bij inkomende server. Echter zijn dit de instellingen van het bedrijf. Ik raad je aan om voor die instellingen naar de persoon die hierover gaat binnen het bedrijf.
Beerensadvies
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Steven, zoals in mijn eerdere bericht geef ik aan dat ik exact hetzelfde instel als op mijn iPhone met KPN sim. Hier werkt alles wel naar behoren. Heb de instellingen exact overgenomen naar mijn andere telefoon, hier maak ik echter gebruik van Vodafone.

Dus nu rest de vraag... waar ligt 't aan

Anonymous
Niet van toepassing
De inkomende email kan ik je helaas niet bij helpen. Echter wat je wel zou kunnen doen is contact opnemen met de klantenservice om dit te laten onderzoeken
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic