Beste VF,
sinds kort heb ik bij jullie een abonnement afgesloten via Friend & Family.
Nu zou ik graag mijn bedrijfse-mail in willen stellen op mijn telefoon (Iphone 6s). Normaal gesproken geen probleem, daar ik bij mijn vorige toestellen hier geen problemen mee had. Echter hiervoor heb ik altijd KPN als netwerk gehad.
Wanneer ik mijn email instel kies ik voor de optie IMAP aangezien ik mijn mail gelijk wil verwijderen waar ik ook ben, en ook dat ik overal mijn verzonden items kan lezen.
Gegevens wat ik invul, naast mijn gebruikersnaam en wachtwoord uiteraard...
Emailadres: info [at] beerensadvies.nl
inkomend: mailwise[dot] eu Poort 143
uitgaand: mailwise [dot] eu Poort 587
Mailwise is de mailserver, waar mijn mails vandaan komen.
Nu mijn vraag...
Via wifi kan ik alles zonder problemen ontvangen en versturen. Echter wil ik uiteraard mijn zakelijke mail (heb niet voor niks 7GB aan data..) ook via de 4G wille ontvangen. Dit gaat helaas niet, dan krijg ik een melding van:
"De IMAP-server "mailwise" reageert niet. Controleer of de netwerkverbinding werkt en of de juiste informatie hebt opgegeven in het veld "Server inkomende post".
Het gekke is, ik heb niks anders ingevuld dan op mijn telefoon met een KPN netwerk. Daar krijg ik wel alles binnen via de 4G en op mijn VF niet... Wat doe ik fout?
Moet ik misschien wat aanpassen in de inkomende en uitgaande server? APN instellingen? Ik heb mijn abonnement als Zakelijk afgesloten via Friends & Family maar er staat in mijn APN Live.Vodafone.com en niet Office.vodafone.com....
Hoor het graag!
Robert Beerens