Hallo Allemaal.
Ik heb van af mijn 15de al een abonnement bij vodafone. Ik heb deze destijds in de winkel afgesloten. Omdat ik nog niet meerder jarig was moest dit op de naam en rekening van mijn moeder. Geen probleem. Nooit een enkel probleem gehad. Altijd en overal perfect bereik. Geen klachten.
Goed 4 jaar later besluit ik om van dit abbonoment af te stappen omdat ik een goedkopere had gevonden met een telefoon. Want mijn oude telefoon begon mankementen te vertonen. Ik besloot het dus te doen. Dit was een actie in combinatie met kampioen. Ik koos voor de samsung ace met een web 30 abonnement. ongeveer 2 weken later had ik nog geen telefoon. Wel weigerde mijn oude telefoon wat te doen. Wat bleek mijn abonnement was al omgezet maar nog geen telefoon. Ik contact op genomen met de klantenservice. Ow mevrouw er is wat fout gegaan. Ik ga alles kosteloos terug draaien en dan moet u het abonnement even opnieuw aanvragen. (perfecte service lijkt mij zo!) Ik alles opnieuw aan gevraagt en ja hoor een week later was hij daar dan mijn nieuwe telefoon! Ik heb hem de volgende dag gelijk in gebruik genomen. Het enige wat ik niet wist dat dit keer ik wel een telefoon had gekregen maar ze mijn abonnement niet hadden omgezet. Ik kreeg een toren hoge rekening van ruim 80 euro. Ik ben gelijk naar mijn rekening gaan kijken. Op de gekste tijden had ik mega veel mbs gebruikt. midden in de nacht. Terwijl ik wifi aan had gezet op mijn telefoon. Wederom de klanten service gebelt. Waar ik te horen kreeg dat het niet hun fout was. Ik heb meerdere keren moeten bellen om mijn gelijk te krijgen. En ze te laten weten dat ik echt niet fout gekeken had. Na ruim een maand bellen was het dan zo ver ik zou mijn geld eindelijk terug krijgen. Ruim 2 weken later had ik mijn geld terug. Ook was ik er inmiddels achter gekomen dat het abbonemt nog steeds op de naam stond van mijn moeder. Terwijl ik mijn gegevens had in gevult. Ik nogmaals naar de klanteservice gebelt. Ik kreeg te horen dat ik er extra voor moest betalen om alles op mijn naam te laten zitten. Op dit moment heb ik samen met mijn moeder besloten het zo te laten. We regelde het eigenlijk altijd al prima samen. Dus we gingen gewoon verder zo als we altijd deden. Op een gegeven moment had ik geen bereik meer. Ik naar een vodafone winkel gegaan. Wat bleek mijn simkaart was veroudert ik had een nieuwe nodig. Ze wouden mijn legitimatie bewijs zien. Heb ik laten zien. En kreeg het antwoord dat het nummer niet op mijn naam stond. En ze dus mijn moeder nodig hadden om me een nieuw simkaartje te geven. Gelukkig was mijn moeder mee gegeaan en stond buiten te wachten. Een nieuwsimkaartje. Ik kon weer alles met mijn telefoon. Later bleek alleen dat de contacten niet allemaal op deze simkaart konden. Later heb ik nog meer problemen had met mijn simkaartje. Elke keer was er wel weer wat mee. En elke keer moest ik mijn moeder bellen om te komen om zich te legitimeren. Uit eindelijk besloot ik dan toch maar het abonnement op mijn naam te laten zetten. Dit koste me 20 euro. Iedereen blij dacht ik zo. Er werd midden in de maand geld afgeschreven ik dacht dat kan is prima. Verder niet meer naar omgekeken.
Tot dat ik op vakantie ging. Ik had 75 % van mijn data verbruikt. Ik kreeg een smsje. Maar het bleef er niet bij een. Ik kreeg er elke 5 minuten wel een. Dag en Nacht. Dus ik ben na de vodafone winkel gegaan 30 km verder op. Kreeg ik van de medewerker te horen dat het aan mijn whats app lag dat ik dit sms zo vaak kreeg. Ik snapte er al niets van. Ik ging teleurgesteld naar huis. Ik alles verwijdert. En nog kreeg ik het smsje binnen. Dus ik nog maar eens de klanteservice gebelt. Ze haalde me even uit de lucht moest mijn telefoon 10 min uitzetten en dan weer aan en dan zou het over zijn. Ruim een half uur later zette ik mijn telefoon weer aan. En weer kreeg ik de smsjes. Nogmaals gebelt. Nou Mevrouw dan is mijn enige optie nog dat u een nieuw simkaartje zou moeten. Nou ik had hem helemaal zitten. Ik was behoorlijk geirriteerd over dit bericht en het feit dat ik net bij een vodafone winkel was geweest. Ze konden heb wel opsturen. Maar dan had ik dus de rest van de week geen telefoon meer. Ik heb de dame aan de telefoon maar verteld dat we in 2013 leven. En er (bijna)niemand meer is die een week lang zonder telefoon kan. En al helemaal op vakantie. Nou dan was er nog een andere optie. Ik moest mijn simkaartje in een andere telefoon stoppen en dan zou het over zijn. Uit eindelijk geen resultaat. Nog maar eens naar de klanten service gebelt en de kwestie uitgelegt. Ook deze medewerker was van mening dat ik een nieuw simkaartje nodig had. Maar ik kon even op het kpn netwerk en dan weer terug naar het vodafone netwerk en dan moest het over zijn. Anders moest ik echt even langs komen voor een nieuwe simkaart. Ik heb de medewerker gevraagt of ze hem kwam brengen en toen werd de verbinding aan de andere kant van de lijn verbroken. Ik heb het een aantal keer gedaan en uiteindelijk stopte de smsjes. gelukkig!
Een dag later bedacht ik me laat ik even mijn saldo checken van mijn bankrekening. Er was binnen 9 dagen weer geld van mijn rekening afgeschreven door vodafone. Ik besloot het even te laten rusten en na mijn vakantie eens uit te gaan zoeken. Bij thuiskomst ligt er een brief op de mat. Van vodafone gericht aan mijn moeder. Met mijn rekening nummer er op. En het eerste wat ik zag staan was dat ik voor het verzenden van deze brief €2,31 had betaald terwijl ik altijd alles online heb. Dus ik naar de klantenservice gebelt over hoe het kon. Nou zei vertelde mij dat het kwam door dat het op mijn naam was gezet. Ik moest er even bij na denken wat de eerste factuur die ze hadden gemaakt had ik gewoon online gekregen maar ik geloofde haar en vond het prima. Ik zou het geld terug krijgen. Ik zei alleen wel dat ze me bij de vodafone winkel hadden gezegt dat ze niets zouden wijzigen. En ik er van baalde dat het weer niet goed was gegaan. Vervolgens wist deze mevrouw mij te vertellen dat je het kostenloos op je naam kunt laten zetten in het jaar dat je 18 bent. Ik melde dat ik hier nooit iets van geweten heb. Mevrouw u had dit op onze site kunnen lezen. Nu vroeg ik me meteen af welke 18-jarige van wie het abonnement niet op zijn of haar naam heeft staan dit weet of dit ooit leest. Het lijkt mij dat een 18-jarige met andere dingen bezig is. Ik heb haar vermeld dat ik dat nog wel verder uit zou gaan zoeken.
Vervolgens bekijk ik de factuur die ik binnen heb gekreken nog eens goed. Daar zie ik dat voor mijn telefoon nummer 0,25 cent in rekening is gebracht voor een smsje naar het buitenland. En dat het resterende bedrag dat er af gehaald is dus het abonnements geld is van mijn moeder haar abonnement. Ik probeerde vodafone terug te bellen maar helaas zijn ze niet meer bereikbaar. Mijn conclusie was eigenlijk gelijk dat ze dus ook het abonnement van mijn moeder hebben overgezet naar mijn naam. Dat is dus nooit de bedoeling geweest.
Wat wil ik nou met dit hele verhaal.
Gebruikers van vodafone er op wijzen dat het goed moeten blijven controleren.
Nieuwe gebruikers waarschuwen.
En een vraagstellen.
Wie van de lezers van het forum en mijn bericht weten dat je je abonnement kosteloos op jou naam kunt laten zetten op het moment dat je 18 word/bent??
Word vervolgt