tonwillems12345

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met email verzenden op mijn iphone 5

IK heb mijn iphone 5 gesynchroniseerd met Itunes en alles werkt, internet en email. Maar wel zolang ik via wifi werk.

Als ik via 3g werk kan ik internetten, mail ontvangen, maar geen mail verzenden.

Krijg de melding dat de server mijn emailadres en/.of wachtwoord niet accepteerd.

Ik heb nu bij uitgaande mail, smtp.vodafone.nl toegevoegd en krijg nu de melding dat dat de server Relaying niet toestaat.

Volgens UPC, mijn wifi profider, zegt dat dit aan Vodafone ligt.

Wat moet ik hieraan doen?
22 Reacties 22
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Ton,

Bij de uitgaande server gebruik je de gebruikersnaam: mail06nummer en je My Vodafone wachtwoord.
Dan zou het moeten lukken.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
En in aanvulling op de correcte post van Arina nog dit:

Niet smtp.vodafone.nl gebruiken, maar authsmtp.vodafone.nl

Dan moet het helemaal goedkomen 😉
Jhfveldhuis

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met deze instelingen krijg ik steeds foutmelding dat gebruikersnaam en wachtwoord onjuist is. Heb hier al meerdere posten van gezien. Met dezelfde gegevens kan ik wel inloggen op my vodafone.
Kan iemand helpen?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heb je een zakelijke gebruikersnaam en gebruik je die? Want het moet een particuliere zijn.
Het zou ook kunnen dat je alleen 06 nummer kunt gebruiken, en als je een heel oud account hebt dan is het zelfs nog mogelijk dat je ooit een eigen gebruikersnaam gekozen hebt. Dan moet je deze invullen.
Jhfveldhuis

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Arina,

Dank voor je suggestie. Hoe kan ik er achter komen wat mijn gebruikersnaam is voor het versturen van de mail? Het is niet de naam waarmee ik kan inloggen op My Vodafone. Kunnen jullie dat zien?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Jhfveldhuis

De gegevens moeten echt exact overeenkomen met de gegevens waarmee je inlogt in My Vodafone. Log je op je My Vodafone account in met: 06.....? Dan moet de gebruikersnaam in je instellingen ook je 06nr zijn. Als je echter inlogt met mail06.... dan moet je gebruikersnaam in de instellingen ook mail06... zijn. Hou er ook rekening mee dat de gebruikersnaam en het wachtwoord hoofdlettergevoelig kunnen zijn.
nvdsanden

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer de smtp in te stellen met mijn username 06..... En mijn my vodafone ww en het lukt nog steeds niet? Ze zijn 100% gelijk .... En krijg nog steeds de melding dat username of ww onbekend is?
Jhfveldhuis

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik alleen mij 06.. Het lukt me niet met dezelfde gegevens te versturen. Kan ik mijn gebruikersnaam aanpassen?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi beiden, jullie gebruiken dus als gebruikersnaam mail + je mobiele nummer? Bv mail0612345678, het wachtwoord voor My Vodafone privé. Check dan of je telefoon niet toevallig van de eerste letter van het wachtwoord een hoofdletter maakt en of de optie SSL aan staat.

Krijg je dan nog een verificatie-error te zien, dan zit er toch iets mis in de combi van het ww+gebruikersnaam. Bel dan even mijn collega's van de klantenservice, die kunnen voor je nakijken wat de gebruikersnaam hoort te zijn. Ze kunnen hem niet wijzigen, hij is gekoppeld aan je account, maar als je weet wat hij is dan werkt alles 🙂
nvdsanden

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik gebruik geen mail voor 06 (in my vodafone log ok ook met alleen 06 aan), als ik die toevoeg overigens dan blijft het resultaat hetzelfde. Verder check ik ww. uitgebreid en dat type ik goed in. SSL staat volgens mij aan, echter als ik mail server toevoeg dan kan ik dat nog niet aangeven (bij huidige smtp instelling van xs4all staat die wel aan). Moet ik email account maar helemaal weggooien en opnieuw instellen? Of toch maar bellen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @nvdsanden,

Je kunt uiteraard proberen het e-mailaccount helemaal te verwijderen en opnieuw in te stellen. De ervaring is dat dit soms een oplossing biedt, niet alle spelfouten zijn namelijk zichtbaar (zoals spaties achter de waarde). De gebruikersnaam is altijd het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl' (meestal is dit: mail0612345678). In het verleden was het toegestaan om zelf een gebruikersnaam aan te maken. Ben je al wat langer klant bij ons dan is het mogelijk dat je nog een aparte gebruikersnaam hebt. Dit kan een reden zijn dat het bij jou nog niet werkt.

Om dit na te kijken volg je deze stappen:

  • Ga naar My Vodafone Persoonlijk (niet de App) en log in.
  • Open 'Mijn abonnement'.
  • Open 'Persoonlijke gegevens'.
  • Open vervolgens 'Naar mijn inbox' (helemaal rechts).
  • Je krijgt een Vodafone Mail pop-up met een aantal opties (als je geen pop-up krijgt dan wordt dit tegengehouden door je browser, je krijgt dan meestal een optie of melding om deze alsnog te openen).
  • Open 'Instellingen' in de Vodafone Mail pop-up.
  • Vervolgens zie je staan: 'Vodafone Mail Overzicht - E-mailadres - Je hebt het volgende e-mailadres:'
  • Gebruik nu het gedeelte dat staat voor het @ teken. Je kunt ook het gehele e-mailadres gebruiken. Onze server zal normaal gesproken beide accepteren.
Mocht het nog niet werken dan is het zeker een optie om te bellen of een winkel te bezoeken. De instellingen kunnen dan opnieuw worden nagelopen.
nvdsanden

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben een stapje verder, en ja ik ben al lang klant .... dus mijn email was idd anders :S
ik heb nu met dit goede acoount zowel voor authsmtp.vodafone.nl als sendmail.vodafone.nl een uitgaande mail server ingesteld met SSL aan en nu doet ie het nog niet, dwz nog steeds de realying foutmelding. de poort staat op 587 is dat nog iets wat niet goed staat? in de handleiding kom ik verschillende nummers tegen???

we zijn er bijna 😄
wie geeft de laatste goede hint (die krijgt een dikke pluim)?:D
Haro1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bovenstaande heb ik allemaal gelezen en toegepast en ook mij lukt het niet om mijn iphone 5 te koppelen aan mijn mail van online.nl
Mijn inziens kan het toch niet zo zijn dat iedereen hier de zelfde problemen ondervind?

Uitgaande server staat op authsmtp.vodafone.nl
Gebruikersnaam conform my vodafone op mail06........
Wachtwoord, het ww waarmee ik op my vodafone inlog
Ssl sttat direct op groen
Identiteitscontroleautomatisch op wachtwoord - klopt dat
Poort op 587 is overigens zijn ingevuld na gereedmelding.

Wat doe ik nu fout?
Haro1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op dit moment een oplossing, maar niet de oplossing die ik zou willen.
Als ik de smtp server van in mijn geval online zelf uit zet, dan ontvang ik wel gewoon mail en kan ik gewoon mail sturen. Voorlopig kan ik daar mee uit de voeten alleen kan ik dus nu niet meer via wifi mail versturen, maar moet ik altijd via vodafone mail sturen. In mijn geval niet zo erg, maar wel vreemd.

arte

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem (sinds kort) met mijn iPhone4.
Ik heb niets gewijzigd aan de instellingen maar sinds kort kan ik niet meer verzenden.
Krijg steeds de melding kan mail niet versturen omdat server mailadres jan@klaassen niet herkend.
Als ik echter de uitgaande mailserver van mijn ziggo-mail uitzet krijg ik hem wel probleemloos verzonden via 3G over Vodafone-netwerk.
Dus ergens bijten deze 2 accounts elkaar, maar dan wel sinds kort.
Ik wil natuurlijk niet altijd via vodafone verzenden. Als ik thuis ben in de buurt van mijn WIFI meot ie gewoon via WIFI kunnen verzenden.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn
(nb: heb alle instellingeg doorgelopen en gedaan zoals vermeld op de site, dus daar kan het niet aan liggen).

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @arte

Als je verbonden bent met Wi-Fi gaat je mail ook gewoon over Wi-Fi. Zelfs als je gebruik maakt van de servers van Vodafone. 😄 Test het maar eens door je 3G verbinding uit te zetten als je verbonden bent met Wi-Fi. Je kunt dan nog steeds je mail verzenden.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @arte @Maartje

Misschien handig om een paar dingen voorop te zetten:
- Deze oplossing slaat nergens op... Wedden om een krat bier dat die niet werkt?
- Heeft u een email adres van Vodafone of Ziggo?

Omdat het versturen van e-mail via een SMTP server meestal alleen mogelijk is vanaf het netwerk waar die SMTP server toe hoort, zou dat betekenen dat u iedere keer de instellingen voor uitgaande e-mail moet veranderen. De SMTP server van Ziggo staat toegang vanaf andere netwerken namelijk niet toe.

Sommige providers staan het verzenden van e-mail vanaf andere netwerken via hun SMTP server wel toe. @Maartje als vodafone dit toelaat en hoe de klant dit moet configureren laat ik aan jou over.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @NetwerkFreak

Ik merk dat je het niet helemaal met me eens bent. Toch klopt het wel degelijk 😄

Een mail kun je op twee manieren verzenden, via de server van de e-mail aanbieder of via de SMTP server van Vodafone. Bij inkomende mails is het natuurlijk een ander verhaal, dat moet de server van je e-mail aanbieder zijn. Bij veel e-mail accounts stelt de telefoon dit automatisch in, denk hierbij bijvoorbeeld aan Gmail accounts.
Sommige providers doen echter ook nog een toets over welke verbinding de mail binnenkomt. Dit wisselt per provider, maar bijvoorbeeld de grote internetproviders (Ziggo enzo) doen dit. Je hebt dus helemaal gelijk met je opmerking: De SMTP server van Ziggo staat toegang vanaf andere netwerken niet toe. Dit is juist de reden waarom je de Vodafone uitgaande server moet gebruiken. Als je de uitgaande server van Ziggo zou gebruiken via het 3G netwerk accepteert de server die mail gewoon niet.

Je kunt dan in de praktijk dus alleen mail verzenden via je vaste (wifi) verbinding, niet via ons mobiele net. Als oplossing gebruik je dan de Vodafone uitgaande SMTP. Die werkt zowel via mobiel als via vast internet. Of althans, dat zou zo moeten zijn.

Het is dus zeker afhankelijk van de e-mail provider die@arte gebruikt. Als het een Gmail adres betreft dan raad ik aan om het hele e-mail adres opnieuw in te stellen. De iPhone vult dan de juiste uitgaande server automatisch in. De iPhone heeft daar namelijk een handige mogelijkheid voor. Als je een nieuw account aanmaakt kun je al aangeven om welk e-mail adres het gaat en dan hoef je vaak de instellingen zelf niet eens meer invoeren, maar alleen de naam, e-mail adres en het wachtwoord.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Maartje

Wedden om een krat bier?

Ik Citeer:
Als ik echter de uitgaande mailserver van mijn ziggo-mail uitzet krijg ik hem wel probleemloos verzonden via 3G over Vodafone-netwerk.
Dus ergens bijten deze 2 accounts elkaar, maar dan wel sinds kort.
"Ik wil natuurlijk niet altijd via vodafone verzenden. Als ik thuis ben in de buurt van mijn WIFI meot ie gewoon via WIFI kunnen verzenden."

Vervolgens adviseer je de klant om zijn 3G uit te zetten en op de wifi te gaan. Das juist het hele probleem 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic