Hi
@NetwerkFreak Ik merk dat je het niet helemaal met me eens bent. Toch klopt het wel degelijk
😄 Een mail kun je op twee manieren verzenden, via de server van de e-mail aanbieder of via de SMTP server van Vodafone. Bij inkomende mails is het natuurlijk een ander verhaal, dat moet de server van je e-mail aanbieder zijn. Bij veel e-mail accounts stelt de telefoon dit automatisch in, denk hierbij bijvoorbeeld aan Gmail accounts.
Sommige providers doen echter ook nog een toets over welke verbinding de mail binnenkomt. Dit wisselt per provider, maar bijvoorbeeld de grote internetproviders (Ziggo enzo) doen dit. Je hebt dus helemaal gelijk met je opmerking: De SMTP server van Ziggo staat toegang vanaf andere netwerken niet toe. Dit is juist de reden waarom je de Vodafone uitgaande server moet gebruiken. Als je de uitgaande server van Ziggo zou gebruiken via het 3G netwerk accepteert de server die mail gewoon niet.
Je kunt dan in de praktijk dus alleen mail verzenden via je vaste (wifi) verbinding, niet via ons mobiele net. Als oplossing gebruik je dan de Vodafone uitgaande SMTP. Die werkt zowel via mobiel als via vast internet. Of althans, dat zou zo moeten zijn.
Het is dus zeker afhankelijk van de e-mail provider die
@arte gebruikt. Als het een Gmail adres betreft dan raad ik aan om het hele e-mail adres opnieuw in te stellen. De iPhone vult dan de juiste uitgaande server automatisch in. De iPhone heeft daar namelijk een handige mogelijkheid voor. Als je een nieuw account aanmaakt kun je al aangeven om welk e-mail adres het gaat en dan hoef je vaak de instellingen zelf niet eens meer invoeren, maar alleen de naam, e-mail adres en het wachtwoord.