tristan-sp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Problemen met de iPhone 5

Ik heb 2 problemen met mijn iPhone 5, die ik dit jaar in januari kocht:

1. Mijn Wi-Fi werkt niet goed. Dit probleem heb ik al sinds vrijwel het begin van dat ik deze iPhone heb. Heel af en toe doet de Wi-Fi het weer voor een paar uur, of zelfs een dag, maar meestal kan ik de Wi-Fi niet aanzetten. Het knopje om de Wi-Fi aan te zetten is simpelweg een beetje lichtgrijs en het is onmogelijk om het van de uitstand naar de aanstand (waarin het blauw wordt) te krijgen, omdat de iPhone niet reageerd, waar ik ook klik. Gelukkig heb ik 3G, maar thuis werkt deze erg wisselvallig, waardoor het voor heel veel ongemak zorgt. Gegeven dat de Wi-Fi het soms wel doet (dus de Wi-Fi ontvanger lijkt niet helemaal kapot te zijn) en dat ik de iPhone nog nooit heb laten vallen of in een natte omgeving heb gehad + ik gebruik een hoesje, vraag ik me erg af hoe dit komt. Volgens diverse fora (één met een thread van 200+ pagina's hierover) is dit een probleem veroorzaakt door de update naar iOS6, die je Wi-Fi ontvanger "doorbrand". De enige oplossing lijkt voor 90% een vervangende iPhone te zijn, maar sommigen komen er makkelijker uit door dingen als "network settings" te resetten of de iPhone opnieuw te installeren via iTunes, maar dit kunnen ook andere problemen zijn. Ik heb mijn iPhone in elk geval (na eerst natuurlijk allerlei dingen als soft reboot, uit/aan, network settings resetten, alle settings resetten) al hersteld via iTunes.

2. Mijn iPhone-oplader heeft al sinds het begin een probleem dat ik hem in een bepaalde positie moet houden om hem te laten opladen, maar daar had ik niet zo'n last van. Nu werkt dat echter niet meer, en als ik hem in die positie houdt laadt hij meestal wel op, maar als ik hem dan loslaat stopt hij 95% van de keer binnen 5 minuten met opladen. Als ik hem dan weer iets verschuif, werkt hij weer, maar opnieuw laadt hij 95% van de keer binnen 5 minuten niet meer op.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Tristan Schreuder Peters
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Tristan, dat is inderdaad balen. Beide problemen kunnen wij helaas niet voor je oplossen. Hiervoor dien je langs een Vodafone winkel te gaan. Daar kunnen ze ter plekke met je meekijken en je toestel+kabel opsturen ter reparatie. Succes in ieder geval.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Tristan, dat is inderdaad balen. Beide problemen kunnen wij helaas niet voor je oplossen. Hiervoor dien je langs een Vodafone winkel te gaan. Daar kunnen ze ter plekke met je meekijken en je toestel+kabel opsturen ter reparatie. Succes in ieder geval.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic